A Subaru elkötelezett a szedánok mellett
A Subaru szerint fontos a szedánok megtartása a palettán
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Érdekes és tanulságos összefüggésre világítottak rá a Subarunál a gombamód szaporodó szabadidő-járművek kapcsán.
Annak ellenére, hogy a Ford nemrég kerek-perec kijelentette, hamarosan megszabadul jó néhány szedán típusától, a Subaru most éppen azt bizonygatja, hogy mennyire fontosak ezek az autók a portfólióban. Persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nem a szárnyaló eladások miatt, hiszen a Subaru sem büszkélkedhet olyan jó számokkal.
A WRX és a WRX STI eladásai 8,2 százalékkal estek idén az elmúlt év hasonló időszakához képest. A BRZ sem úszta meg, hiszen 10,1 százalékkal estek az eladásai, míg az Impreza 16,3, a Legacy pedig 13,9 százalék mínusszal zárt. Mindeközben a Crosstrek szabadidő-autóból, amit mi itthon XV néven ismerünk, 66,6 százalékkal több fogyott! A számok tehát ismét nem hazudnak, jól mutatják, hogy melyik kategória a vásárlók kedvence.
De akkor a Subaru mégis miért ragaszkodik a szedánokhoz? A Motor Trend magazinnak nyilatkozva árulta el a Subaru amerikai kommunikációs felelőse, Dominick Infante, hogy a növekedő üzemanyagárak hamarosan eltántoríthatják az embereket a szabadidő-autóktól. A saját szavaival élve gazdaságossági szempontból egy szedán jobb választás lehet, persze a Subaru palettáján ferdehátú kisautókat nem találhat az amerikai vásárló, szóval, ha egy másik márka szóvivőjét kérdeznék, lehet, hogy nem csak a szedánokról mesélne. A lényeg tehát az, hogy a Subarunál a benzin árának elszállásától tartanak, ugyanakkor úgy vélik, ez újra a kisebb, gazdaságosabb autók felé tereli majd a vevőket. Ám a hibrid és villanyautókról egy szót sem szólt. Ami megint csak nem meglepő, ha végignézünk a Subaru kínálatán.
Szerintem szép időszak elé néz a Subaru: az amerikai piacot nagyon érzik, az eladásaik is nőnek, és ez az Ascent is valószínűleg nagyot fog szólni. A Tribeca bukás volt, de ez a felfújt Forester-külső kizárt, hogy kudarcot eredményezzen. Most is stabilan az USA legkedveltebb 10 márkája között van, kíváncsi vagyok, meddig tart a menetelésük.