A stílusnak ára van. C3, Clio, Corsa, Fabia stílusosan
Melyik a legolcsóbb egyedi kivitelben? C3, Clio, Corsa, Fabia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az új Citroën C3 kapcsán kerestük meg annak vetélytársait, vagyis az olcsó, mégis egyedivé varázsolható kisautókat: Clio, Corsa és Fabia.
Citroën C3, Opel Corsa, Renault Clio, Skoda Fabia - felszereltség, árak
Citroën C3 1.2 Feel | Opel Corsa 1.4 Color Edition | Renault Clio 1.2 Alizé | Skoda Fabia 1.0 Ambition | |
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer [Ft] | s | * | - | - |
Pihenésre figyelmeztető rendszer [Ft] | s | - | - | 13 970 |
Sebességrögzítő [Ft] | s | s | s | 49 530 |
Sebességkorlátozásra figyelmeztető rendszer [Ft] | s | 99 000* | - | - |
LED nappali menetfény [Ft] | s | 30 000 | s | 72 390 |
Légkondicionáló [Ft] | s | 190 000 | s | s |
Kormányról vezérelhető audiorendszer [Ft] | s | s | 120 000 | * |
Bluetooth telefonkihangosító [Ft] | s | s | s | 106 680 |
Motoros állítású, fűthető tükrök [Ft] | s | 10 000 | s | s |
Emelkedőn indulást segítő rendszer [Ft] | s | s | s | 25 400 |
Eltérő színű tető és tükörházak [Ft] | 95 000 | 65 000 | 60 000-90 000 | 76 200 |
Bőrbevonatú kormánykerék [Ft] | * | s | s | 74 930* |
Belső díszítőelemek [Ft] | 141 000-272 000* | 16 000 | - | 16 510 |
Alufelni [Ft] | 188 000 | s | 120 000 | 284 480 |
Ködfényszóró [Ft] | 38 000 | 16 000 | 50 000 | s |
Alapár [Ft] | 3 740 000 | 3 840 000 | 3 249 000 | 3 772 450 |
Árkedvezmény [Ft] | 300 000 | - | - | 399 999 |
Extrákkal növelt ár [Ft] | 3 902 000 | 4 266 000 | 3 599 000 | 4 092 541 |
Az egyedi stílus megvalósítását engedő extrák persze még a kisautók között is többnyire csak a magasabb felszereltségi szintekkel érhetők el, ám egyre inkább lejjebb kúszik ez az ársáv. Jó példa erre az új Citroën C3, amely már a középső kivitelében egyedire szabható, bár még így is akad nála olcsóbb típus, amely hasonló lehetőséget kínál. Most éppen ezeket a többnyire alapmotoros - tehát benzines - modelleket vetettük össze a Citroën, a Renault, az Opel és a Skoda kínálatából. Mindegyikben 75 lóerős, turbófeltöltő nélküli benzinmotor dolgozik, a négyesből legkönnyebb C3 kivételével, amely 82 lóerős. Ez tetten is érhető menetteljesítményén, hiszen - papíron - ennek a legjobb a gyorsulása és a fogyasztása is a legkedvezőbb. Gazdaságosságban alig marad el tőle a hasonlóképpen könnyű és szintén háromhengeres Skoda Fabia. Elvileg keveset fogyaszt és jól megy az új Citroën C3, a négyes legjobb ár-értékarányú tagja
A C3 Airbump fantázianevű oldalvédő elemei, illetve színezetlen sárvédőívei és egyéb kiegészítői viszont annyira a crossoverek sajátja, hogy ilyesmiket csak önálló modelleken kínálnak a vetélytársak.
A külső megjelenés fokozásának bevett szokása a tető és a tükörházak karosszériától eltérő színezése. Ezt alkalmazza a négyes minden márkája is, ám a Corsa esetében csupán a 150 lóerős 1,4-es motorhoz elérhető ez az extra. A gyengébbek csak csíkozást kaphatnak, 65 ezer forintért, azaz nagyjából annyiért, mint amennyibe máshol a színes tető kerül.Citroën C3, Opel Corsa, Renault Clio, Skoda Fabia - műszaki adatok
Citroën C3 1.2 Feel | Opel Corsa 1.4 Color Edition | Renault Clio 1.2 Alizé | Skoda Fabia 1.0 Ambition | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1199 | 1398 | 1149 | 999 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 3/12 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | |||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 82 (5750) | 75 (4200-6000) | 75 (5500) | 75 (6200) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 118 (2750) | 130 (4000) | 107 (4250) | 95 (3000-4300) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,8-13,0 | 14,0 | 14,5 | 14,7 |
Végsebesség [km/h] | 168-173 | 167 | 167 | 172 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 4,7 | 5,2 | 5,6 | 4,8 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 108-109 | 120 | 127 | 108 |
Összességében tehát elmondható, hogy a stílusnak bizony az autók esetében is ára van. Mint a négy kiskocsi esete mutatja, vagy viszonylag drága extraként mérik az egyedi külső-belső megjelenést a kedvező alapárú autóhoz, mint a Citroën, vagy a magasabb alapárhoz olcsón válogathatunk kiegészítőket, mint a Corsában. Netán kedvező árhoz korlátozott testreszabási lehetőségek járnak, mint a Clióban és a Fabiában. Még jó, hogy adott a választás lehetősége. Ugyanakkor, ha kedvező ár-értékarányú kisautót keresünk, akkor mindenképpen e négyes legjobb ajánlatának számít a C3, akkor is, ha nem élünk az egyéni megjelenés megvalósításának lehetőségével.
Igazad van, mindig elfelejtem, hogy egy mai Polo az II- es Golf méret. Nekem kisautóként mindig az asszony 500- asa jelenik meg az agyamban. Azt a méretet mértem a Vitarához 🙂
Logikus amit mondasz, de ezek a kocsik négy(!) méteresek, aminél a vitara/asx (ok, ez még tíz centi)/egyéb mini suv 10 centivel, ha hosszabb. Ezek egy kategóriák méretben gyakorlatilag.
A Tiguan már tényleg nagyobb, közel fél méterrel. Ha meg kis hely kell, akkor ott van valami tényleg városi, egy kategóriával ezek alatt (Adam, Aygo, stb.) és 3.5 méteres hosszban. A tesztelt „kiskocsik” már a három-négy generációval ezelőtti alsó-közepesek hosszát ütik lassan. Egy fAstra kombi(!) a másfél köbméternél nagyobb rakodótérrel volt 420 centi, ennyire nőtt meg most egy pici corsa is a gyári sportosabb lökösökkel. Ezek már nem kis városi szaladgálósok külső méretben. Belülről persze igen…
Igen, de ha nem a lehető legnagyobb valamit akarod megvenni egységnyi pénzért, akkor nincs gond.
Én pl. a belvárosban lakom, úgyhogy egy ideje csak kisautót veszünk, mert sokszor van olyan, hogy Polo méretű hely van, de Tiguan méretű már nincs…mondjuk mi csak ketten vagyunk, ezért nem is érdekel, hogy mekkora a hátsó lábtér vagy a csomagtartó.
Jó cikk, a „gond” egyébként ott van, hogy 4.2-ért hasonló felszereltséggel, de 75-80 ló helyett 120-szal már egy Vitara is elhozható, ugyanígy két színben. Belül picit nagyobb, kívül meg nem annyira, hogy észre lehetne venni. A színes díszítőelemek meg egy százasért megvannak abban is. Sajnos valami értelmesebb motorral ezek a kisautók nagyon megdrágulnak.