Akár a vadonatúj C4-es is kérhető LPG-gázrendszerrel, így üzemanyagköltsége több, mint harmadával csökkenthető. Az akár a C4 csak nevével bázis, de gazdag ellátmányú alapmodelljéhez is kérhető kettős üzemmel egyedülálló ajánlatot tudhat magáénak a Citroën
Év elején arról
számoltunk be, hogy rohamszerűen megnőtt az autójukat LPG-üzemre alakítók száma. Sokan új autójukat is átalakíttatják, annak ellenére, hogy ez kivétel nélkül legalább részleges garanciavesztést okoz. A Skoda már régóta rájött e piaci rés kiaknázhatóságára, ezért saját garanciával kínálta Dual, azaz benzin-gáz üzemű modelljeit. Most azonban náluk nincs ilyen. Mint azt a márka központi szervizéből megtudtuk, több partnerük szakszerűtlenül végezte a beépítést, továbbá a vevők nem vették figyelembe azt, hogy az autók nem hajthatók kizárólag LPG-vel, így túl sok volt a meghibásodás.
Az összes 1,4-es és 1,6-os, feltöltő nélküli benzinmotoros Citroënhez, így a C3-hoz, a C3 Picassóhoz és a Berlingóhoz is kérhető gázrendszer
A lehető legjobbkor lépett a Citroën, hiszen most egyedül ők kínálnak itthon LPG-rendszert, ráadásul a gyári garancia sértetlenségével és saját rizikó nélkül. Igaz ugyanis, hogy a gázrendszer beépítésével a gyári jótállás megszűnik az átalakításban érintett alkatrészekre, azaz a szelepekre, a szelepszár szimmeringekre, a hengerfejre és a kipufogó rendszerre, ám ezekre a beépítéskor a gyárival azonos vállalású, tehát 2 éves, kilométer korlátozás nélküli MAPFRE garanciát kötnek, így az olcsóbb hajtóanyagra átállás sem a beszerelőnek sem a vásárlónak nem jár rizikóval.
Az 1,6-os VTi motor mellett is bőven van hely a gázbefecskendezők beépítésére
A Citroën márkakereskedői hálózatában 1,4 (75 és 95 lóerős), valamint 1,6 (120 lóerős) motorokkal, a C3, C3 Picasso, C4, C4 Picasso/Grand C4 Picasso, Berlingo First és Berlingo modellekhez elérhető LPG átalakítás egységes áron, 285 ezer forintért rendelhető. Mivel ezen modellekre nem rendelkezik sorozatengedéllyel az átalakítást végző Medic-Car Kft, a pótkeréktartályt és a tanksapka alá telepített töltőcsatlakozást alkalmazó benzin-gáz kettős üzemre alakításokat a beszerzendő engedélyek miatt a megrendeléstől számított 1 hónapon belül tudják teljesíteni, az átszerelés időigénye erős ráhagyást alkalmazva 3-8 munkanap, a szerelés végén pedig a gépkocsikat műszaki vizsgára kell vinni. Időt és pénzt spóroló megoldás tehát, ha új autó vásárlásakor azt eleve gázrendszerrel kéri a vevő – ez pedig jelenleg Magyarországon csak egyes Citroëneknél lehetséges.
Modelltől független a Skoda korábbi Dual feláránál kedvezőbb, 285 ezer forintos LPG-átalakítás költsége
Az új modellek árának modelltől függően mintegy 5, legfeljebb 10 százalékát kitevő LPG-átalakítással és az e héttől már akár 400 forintos benzinárral, valamint az ennek átlagosan felébe kerülő LPG-vel az opció megrendelése a legtöbb vásárlónál már az első évben megtérülhet, utána pedig folyamatosan élvezhető a mintegy 10 százalékos többlet fogyasztással is 30-40 százalékkal olcsóbb üzemanyagköltség, továbbá a benzinnél tökéletesebben égő gázüzemmel adódó szerényebb motorkopás és emisszió.
És amikor még az autó gázfogyasztásából is lehet 10%-t csökkenteni, az milyen jó! Erről már írtam!
Igaz, mér sem csigázta föl annyira az oldal tulajdonosi körét, hogy egy teszt erejéig ezt létre hozzuk!
Üdv.
Csaba