A Škoda felmérte, főként mivel zavarják a sofőrt a hátsó utasok

Ijesztő vallomásokat is kapott a Škoda arról, hogy egyes sofőrök mennyi ideig nem figyeltek az útra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A gyorshajtás mellett a figyelmetlenség is gyakori okozója a baleseteknek, a figyelemelterelés pedig sokszor a hátsó ülésekről érkezik.

A brit tudósok sztereotípiája újabb megerősítést kap, mert már megint olyan területet kutattak, ami keveseknek jutna eszébe. A Škoda szigetországbeli munkatársai arról kérdezték az autósokat, miket tartanak a legzavaróbb tényezőknek az utastéren belül, és hogy ezek miatt mennyi ideig nem koncentrálnak az előttük lévő útra. A válaszok dermesztőek, ami részben igazolja a különböző biztonsági asszisztensek szükségességét.
Hirdetés
A Škoda szerint az Egyesült Királyságban a sofőrök leginkább azért panaszkodnak a hátsó ülésen helyet foglaló gyermekeikre, mert azok veszekednek. A második és harmadik leggyakoribb figyelemelvonó tényező pedig amikor a kicsik sírnak vagy kiabálnak, illetve verekednek. A válaszadók 53%-a nyilatkozott úgy, hogy a zavaró körülmény megszüntetésére hátrafordulnak a gyerekekhez, közülük a többség (79%) legfeljebb 10 másodpercig, míg néhányan 11-20 másodpercig is figyelmen kívül hagyják az előttük lévő utat. Sőt, egyesek még azt is bevallották, hogy esetenként akár 30 másodpercig is a gyerekekkel foglalkoznak a vezetés helyett. Ezek súlyos értékek, a brit közúti szabályok sebességhatárai szerint ugyanis 32 km/h-nál körülbelül 6 méter, 113 km/h-nál pedig 21 méter az a táv, amit megtesz a sofőr az autóval addig, míg a váratlan akadály első észlelésétől eljut a konkrét cselekvésig. Ha pedig még előre sem néz a vezető, akkor a reakcióidők jelentősen megnőnek.
Az Egyesült Királyságban 2021-ben 2336 olyan ütközés történt, amiben valamilyen, az utastérből származó figyelemelterelő tényező közrejátszott. Fontos tehát a hátsó utasok nyugalma, ami olyan egyszerű funkciókkal is megteremthető, mint például egy középső könyöklő, különálló zóna a légkondicionálóhoz, vagy tartószerkezet a tablethez, ami lefoglalja a rosszcsontokat. A helykínálat is jó, ha minél bőségesebb: minél távolabb vannak egymástól a gyerekek, annál kevésbé valószínű, hogy összevesznek. Ha viszont mégis hátra kell fordulnia a sofőrnek rendet tenni, akkor segíthetnek a Škoda asszisztens rendszerei, mint a vészfékező, a sávtartó vagy az adaptív tempomat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?