Az új TSI-ket is a Škoda fogja kifejleszteni, nem csak a szívómotorokat
Kiemelt feladatot kapott a Škoda az anyacégétől: a csehek felelnek a vállalatcsoport modelljeiben használt, következő generációs belsőégésű motorok egy részének fejlesztéséért. A Škoda elmondása szerint ez bizonyíték magas szintű szaktudásukra, ami persze nem újkeletű tulajdonságuk: több, mint száz évvel ezelőtt a márka két alapítója saját belsőégésű motorokat fejlesztett. A Škoda 1991-es felvásárlása a Volkswagen által nem törte meg ezt a folyamatot, eddig is dolgoztak már a csehek erőforrásai az anyacég több modelljében. Az egyliteres szívó MPI motorokat a Škodának köszönhetjük, melyeket megtalálhattunk az up!-Citigo-Mii trióban, vagy a SEAT Ibizában, a Volkswagen Polóban és a Škoda Fabiában is. Sőt, az 1.2 HTP háromhengerest is a Škoda tervezte, ez 3,5 millió VW-csoportos modellben dolgozik a mai napig.
2014-ben egy új motorfejlesztő központot nyitott a Škoda, ahol még jobban tudtak fókuszálni a belsőégésű erőforrásokra. Az említett MPI erőforrás az EA211-es motorcsalád tagja, és mivel ezzel bizonyított már a Škoda, így a testvérmotorok következő generációjának fejlesztését is rájuk bízzák mostantól. Az EA211-es szériában három- és négyhengeres blokkok vannak 1,0-1,6 literes lökettérfogattal, benzines mellett dízel, etanolos és CNG-s is megtalálható köztük. Új kihívás a Škodának, hogy így már turbómotorokat is kell tervezniük. Az EA211-es család motorjainak teljesítménye 65 és 150 lóerő között mozog.
Az EA211-es motorcsalád rengeteg modellben megtalálható
"A teljes EA211-es motorszéria fejlesztésének elvállalása igazolja a Škoda magas szintű technikai szakértelmét. Ezzel párhuzamosan kiemeli a Škoda márka fontosságát a teljes Volkswagen-csoporton belül, hiszen a sorozat motorjai hét márka ötven modelljében megtalálhatók" - nyilatkozta Johannes Neft, a Škoda fejlesztésért felelős igazgatósági tagja. Egyértelmű tehát, hogy a Volkswagen még jó néhány évig nem mond le teljesen a belsőégésű motorokról, de ameddig ők feltehetően inkább a villanymotorokra koncentrálnak, a hagyományos meghajtást - részben - a Škodára bízzák.