Janikáék most is látványosan autóztak, ám egy kicsúszás miatt fel kellett adják a versenyt, a sérülés következtében megfőzött motorral gurultak be a szakasz céljába
A Magyar Országos Rallye Bajnokság idei 5. futamát óriási várakozások előzték meg. A most hétvégén rendezett
22. Veszprém Rallye-ra (igaz, hogy csupán egy futam erejéig, de) többszörös bajnokok szálltak vissza a „ringbe” azért, hogy terveik szerint egy kicsit megbolygassák a mezőny állását. Mindemellett Janika
székesfehérvári eredménye után mindenki kíváncsian várta a folytatást úgy, hogy közben a Skoda Rally Team Hungaria csapata egy új versenyautóval szállt harcba.
A sok izgalmas lehetőség között a forgatókönyv a „szokásos” veszprémi futam szerint alakult. Ahogyan ez Veszprémben lenni szokott, a hétvége hozott jót-rosszat egyaránt. A mezőny megtizedelődött. Sok volt a technikai probléma és a defekt. A második szakasz végén Janikáék is kicsúsztak egy balkanyarban, melynek következtében fel kellett adják a versenyt.
„Három kilométerrel a cél előtt, már az aszfaltos részen volt az a balkanyar, amelyben lecsúsztunk
az útról, be az árokba. Mély volt, úgyhogy felült a Peugeot alja az árok szélére, és bár a nézők kiszedtek minket, nem tudtuk folytatni, mert megsérült a hűtő, és valószínűleg a motor is. S hogy addig mi történt? Az első szakaszon nagyon sokat hibáztam, volt néhány túlcsúszásunk, a második azonban már eléggé dinamikus volt, gyorsabbnak éreztem, mint az elsőt, de hát nem tudtuk befejezni, úgyhogy teljesen mindegy is...” – nyilatkozta csalódottan a Peugeot-Total Hungária Rallye Team pilótája.
Herczig Norbiék új autóval versenyeztek és remekeltek a Veszprém Rallye-n
Volt azonban egy csapat, akiknek a teljesítménye megközelítette a maximumot. A teljesítésre váró 8 gyorsasági szakaszból 7-et megnyertek, majd az utolsó szakaszon még a power stage-t is „behúzták” – ahogyan ők fogalmaztak. Ezzel pedig a Skoda Rally Team Hungaria, a Herczig Norbert/Igor Bacigál páros még tovább növelte előnyét a bajnokságban. A csapat teljesítménye valóban egész hétvégén fantasztikus volt. Higgadtan, precízen és pontosan autóztak.
Herczigék 5,5 év után váltottak Fabia S2000-ről a már a harmadik generációs Fabiára épülő R5-re, melynek motorja 2,0 helyett csak 1,6 literes, váltója 6 helyett 5 fokozatú, de hosszabb áttételeket adó. Jobb a súlyelosztás, van rajtprogram
De nézzük, hogyan vélekedett erről a csapat pilótája, Herczig Norbert:
„Az új versenyautónkról: a Skoda Fabia R5-ről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Eddig is tudtuk, hogy a Skoda mérnökei jó munkát végeznek, a friss munkájuk eredményéről viszont most testközelből is meggyőződhettem. Egy szóval jellemezném: tökéletes! A Skoda Fabia R5-tel egész hétvégén úgy éreztük magunkat, mintha egy gyári csapatban versenyeznénk. Folyamatos információáradattal voltunk ellátva, sőt a mi véleményünk, visszajelzéseink is feljegyzésre kerültek az autó további sikerei érdekében. Azt már a futam előtt is tudtam, hogy Raimund Baumschlagernek a versenyautóinkkal kapcsolatban szinte mindig igaza van, de most újra meggyőződhettem róla: a Skoda Fabia R5-tel könnyebb gyorsabban menni!”
A Magyar Rallye Bajnokság következő futamára közel egy hónap múlva kerül sor, melyet országhatáron kívül, Kassán rendeznek, majd (a tervek szerint) októberben, a Mecsek Rallye-val zárul az évad.