A Senna szürke árnyalata
Új színnel is megmutatták a McLaren Senna sportautót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Néhány érdekes új adat érkezett a McLaren brutális sportautójáról, amelyet a márciusi Genfi Autószalonon láthat először élőben a közönség.
Tavaly év végén már beszámoltunk róla, hogy a McLaren egy igencsak különleges sportautót dob piacra. Legendás Formula 1-es bajnokukról, Ayrton Sennáról nevezték el az új gépet, azonban néhány információval még adósak maradtak. Egészen mostanáig.
A McLaren Senna lényegében egy az utcákon is legálisan használható versenyautó a nyolcas számjegy bűvöletében. Igaz, a motorja „csak” négyliteres, viszont duplaturbós V8-as.
Nyolcszáz lóerővel és 800 Nm forgatónyomatékkal.
Ez egyébként a McLaren történelmének eddigi legerősebb belsőégésű motorja, amelyet utcai autóba építettek. Emellett 800 kilogramm leszorítóerőt termel az autó 250 kilométer/órás tempónál, szóval a nyolcas valóban sűrűn felbukkan az adatok között.A fenti adatok előrevetítik, hogy a menettulajdonságai fenomenálisak. Álló helyzetből csupán 2,8 másodperc elteltével éri el a 100 kilométer/óra tempót. A kétszázhoz sem kell több 6,8 másodpercél. Negyed mérföldön (402 méter) - amely a hagyományos táv a gyorsulási versenyeken - 9,9 másodperc alatt végigszáguld. A csúcssebességét pedig 340 kilométer/óránál éri el. Elképesztő számok ezek! Félelmetes és egyben izgató belegondolni, hogy milyen érzés lehet vezetni.
A leszorítóerő növelésében persze óriási szerepet játszik az a rengeteg légterelő elem, amely a Senna modell egyik jellegzetessége. Szinte nincs olyan pontja a 720S alapjain felépült autónak, ahol ne látnánk valamilyen, az aerodinamika optimalizálására szolgáló részletet. Ebben a tekintetben kicsit olyan érzés nézegetni, mint egy F1-es versenyautót, amelyek versenyről versenyre változnak, és mindig felfedezhető rajtuk valamilyen módosítás. Persze ebben nincs semmi meglepő, hiszen a McLaren az egyik legnevesebb szereplője a száguldó cirkusznak. Ráadásul a szénszálas műanyagok úttörője. A McLaren MP4/1 volt annak idején, egészen pontosan 1981-ben az első F1-es gép, amelynek építésekor már használtak ilyen anyagot. Manapság pedig a Monocage III néven kifejlesztett szénszálas utascellánál tart a brit manufaktúra, amely egyben az eddigi legerősebb is, amit valaha gyártott.
Az utastérben tehát a szénszálas műanyagok dominálnak, miközben az Alcantara kárpitok gondoskodnak az egyhangúság elkerüléséről. Az összkép egyszerű, akár egy versenyautóban. A középkonzol lényegében egy táblagép, nyolc colos kijelzővel. A kormánykerék mögött szintén digitális kijelző kapott helyet, a formát nem túlbonyolítva. A McLaren filozófiája ugyanis szigorú:
A funkció megelőzi a formát.
A McLaren Sennából ötszáz darab készül. Az árcéduláján 750 000 font szerepel, ami a jelenlegi árfolyammal számolva közel 270 millió forint. Az autókat kézzel szerelik össze, háromszáz munkaóra alatt a wokingi központban. Az utolsó példányt már előre elárverezték tavaly decemberben. A kétmillió fontos leütési árat pedig felajánlották az Ayrton Senna Alapítvány számára, amely a Brazíliában élő, hátrányos helyzetű gyerekek oktatásában segít.