A Rolls-Royce vezére lepózerezte a Bentaygát

Beszólt a Bentley-nek a Rolls-Royce

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Rolls-Royce SUV érkezésének közeledtével egyre csak borzolódnak a kedélyek a luxusautó-világban. Még a britek is elengedték a finomságot.


A Bentley és a Rolls-Royce ugyan konkurensek, eddig csak a britekre jellemző barátságos, vagy inkább kimért versengés volt a kapcsolatukra jellemző. Ennek épp most vethetett véget Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce vezére, aki az Automotive News Europe-nak adott interjúban szólt be keményen a honfitársaknak. „Mi nem használunk tömeggyártott alvázakat. Utóbbi megköti a dizájnerek kezét és masszívan aláássa az exkluzivitást.” Majd a Bentaygának esett neki a főúr, azzal a kijelentéssel, hogy „nem akarsz egy álcázott és felcicomázott Audi Q7-est ebben a szegmensben. Egy hamisítatlan Rolls-Royce-ot akarsz.” Persze az odaszúrások mit sem javítanak a tényen, hogy a Bentley-nek már rég van SUV-ja, míg a Rolls-Royce-nak még koránt sincs.
Hirdetés

Müller-Ötvös szerint a hamarosan érkező Cullinan még úgy is sokkal tekintélyesebb és egyedibb lesz a Bentaygánál, hogy szintén moduláris padlólemezre épül. Az Audi Q7 MLB Evo platformján ugyanis a Porsche Cayenne és Lamborghini Urus is osztozik. Ennél többet azonban nem mondott a Rolls-Royce vezér a brit luxusautó gyár első városi terepjárójáról. Feltételezések szerint egy duplaturbós, 6,75 literes V12 dolgozik majd benne, 563 lóerővel és 900 Nm nyomatékkal. Felszereltségének részét képezik majd a lézerfényszórók és az önkontrolláló légrugók, amik a fedélzeti szenzorok és kamerák segítségével alakítják majd a futóművet az útviszonyokhoz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 15:40
    Permalink

    Itt most azért beelőzte a VW a BMW-t… És mi tagadás pénzügyi-üzleti gátlástalanságban is nagyot húzott azzal, hogy azonos platformra épít drága és drágább autókat szép haszonnal. Míg évtizedekkel ezelőtt exkluzivitásban a Rolls és a Bentley egy szinten állt ma már ez nem igaz (csak nézzük meg pl a Continental GT vásárlóközönségét – kedvencem Balotelli terepszínű masinálja). Ettől még persze a Bentley egy nagyon jó autó. Lehet hogy eljön az idő (és lesz az a pénz) amikor Bayreuthba is el lehet menni halásznadrágban meg tangapapucsban.

    A Rolls Royce az egyetlen dologba kapaszkodik amiben még (már) egyedülálló: a tradicionális exkluzivitásba.

Vélemény, hozzászólás?