Egyelőre nagyon egyedi a BMW kínálatában a 8-as sorozat, a keskeny fényszórók és a széles vesék agresszív kiállást kölcsönöznek neki
Öt méterhez közeledve egyre nehezebb igazán jó mozgású autót készíteni. Persze lehet, csak a legtöbb esetben itt már el kell dönteni, mi lesz a fő csapásirány. Ha a technika és a dinamizmus, akkor lejjebb kell adnunk a luxusigényekből, ha pedig a luxus, akkor kanyarvadászatról ne igazán álmodozzunk.
A BMW 8-as kabriója azoknak szól, akiket mindkettő vonz, de legfőképp érdekli az, hogyan mozog egy autó.
Ha szereti érezni a technikát, ha ebben a letompított világban még akar ingereket kapni az autótól, meg persze, ha még szeret egyáltalán vezetni. A 8-as sorozat rendkívül jól sikerült, de továbbra is úgy tűnik, hogy sokkal inkább a 6-os utódja, mint egy teljesen új kategória a márkánál, és ezzel az égvilágon semmi probléma nincs.
Az M Performance modell még nem az M8, de sok szempontból nem áll messze az M modellektől
A tető 15 másodperc alatt nyílik és záródik, 50 km/h-s tempóig is
Jókora tepsi, mellette állva kicsit ijesztőek a méretei, mert úgy deréktájig ér, közben meg 1,9 méter széles, hatalmas autóról van szó, már sportautó értelemben. A kabrió pompásan néz ki, az eleje és a hátulja nyilván egyezik a kupéval, de a tetőnélküliség is nagyon jól passzol hozzá. Nélküle még alacsonyabbnak hat, oldalról csak egy sötétszürke nyílnak tűnik, és ehhez a mozgása is passzol, az M850i xDrive 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, pillanatok alatt eltűnik a helyszínről. A legfontosabb most persze a tetőszerkezet, ami hál’ istennek, puha szövet borítást kapott. Ez a 6-osnál is így volt, de most a BMW minden modelljénél ezt fogja alkalmazni ismét, a Z4 és a 4-es kabrió is vászontetős lesz. Az új anyagot négyrétegű, rendkívül jó hangelnyelő képességű szövetekből rakják össze, az utastérben zárt tetőnél nincs több zaj, mint a kupéban, csak egy kicsit más az akusztika.
Zárt tetővel is szép a forma, a kemény futómű ellenére még így, merev tető nélkül sem lágyult el a karosszéria, nincs zörgés, csavarodás
A szerkezet 15 másodperc alatt tüntethető el, és ugyanennyi idő alatt pakolható vissza, amihez még az autóban sem kell ülnünk. Egy fontos apróságot kihagytak a korábbi 6-oshoz képet, a hátsó szélvédő itt klasszikusan a vászonba került, míg korábban külön ablak volt, melyet le is lehetett húzni zárt tetőnél is. A 8-as ilyen szempontból egyszerű megoldást kapott, ami nem feltétlenül negatív, sőt, ha ügyesen csinálják, előnyük is származhat belőle. A 8-as kabriónál ez a súlyon látszik meg, mindkét modell túllépett a 2 tonnás önsúlyon, de csak 125 kilóval lettek nehezebbek. Ez főként annak köszönhető, hogy a 8-as karosszériája alapból is elég merev, a kardánalagútban karbonszálas erősítéseket használtak, a kabrió emellé még kapott némi plusz erősítést az első segédkeretre. A többlet súly nagy részét a biztonsági alkatrészek adják, került két pirotechnikai aktív bukócső a hátsó üléssor mögé, amik boruláskor automatikusan kirobbannak, az A-oszlopokba pedig szintén plusz merevítés került. A tető nyitási mechanizmusa sem a megszokott, a tetőt takaró lemez, ami nem része a csomagtérajtónak, fölfelé és hátra mozdul, ezzel kevesebb mozgató motort és még kevesebb mechanikai elemet alkalmazhattak, mintha csak szimplán felnyitották volna.
Jól áll neki a világos kárpit, odabent nincs újdonság a kupéhoz képest dizájnban, a középkonzol rusztikus, rajta egy remek, új rendszert futtató érintőkijelző csücsül
Kerül bele nyakfűtés, ami jól jön tavasszal és ősszel is, hátul nincs túl sok hely, magam mögé nem férek be, csak alacsonyabb sofőr mögé
A szélvédelem kimondottan jó, 60-70 fölött viszont már erősen becsap, erre van a klasszikus szélfogó háló, amit a hátsó üléssor fölé rakhatunk.
Ezzel kétülésessé válik a 8-as kabrió, cserébe 130-as tempónál is csak a magasabbak haja borzolódik össze, még magas sebességnél is lazán lehet odabent beszélgetni. A szélfogó egyébként alapáron jár, amit alapesetben a csomagtérben tárolhatunk. Ha már csomagtér, 350 literre csökkent, de még mindig elég mély és magasságban is befér két nagyobb bőrönd, persze csak ha nincs nyitva a tető. A zajokhoz visszatérve sem nyitott, sem csukott tetővel nem hallani zörgést, vagy csavarodásból adódó pattogást a kárpitelemek felől, a karosszéria elképesztően merev. Ezért is mozoghat úgy az M850i kabrió, ahogy teszi. A csúcsmodellt összkerékkormányzás teszi nagyon fürgévé kanyarodáskor, a tempóról pedig duplaturbós V8-as motor gondoskodik.
Hátra és fölfelé csúszik a tetőt takaró lemez, ezzel kevesebb motort és szerkezeti elemet használhattak
Pengeéles gázreakciójú és gyönyörű hangú az 530 lóerős duplaturbós V8-as motor
A 4,4 literes motor hangja már indításkor felkelti a fülek érdeklődését, az M Performance kipufogórendszere tökéletesen hangolt ahhoz, hogy az 530 lóerős gép hangját kijuttassa a szabad levegőre. Nyitott tetővel még jobb élmény, mint a kupéban, ahol szintén mesterien bántak a hangszigetelésekkel, így a keménytetősnél sem rossz a hangélmény. Turbós létére viszonylag sokat forog, 6000-ig érdemes pörgetni, ha a csúcsteljesítményt ki akarjuk használni, de rendszerint, ha a fordulatszámmérő már itt jár, minden sebességhatárt átléptünk már rég. A csúcsnyomaték ugyanis 2000 alatt érkezik, a 100 km/h 3,9 másodperc alatt megvan, a csúcssebesség viszont elektronikusan korlátozva 250 km/h.
A fizikát nem ismerve kanyarodik nagy tempónál is, 90 környékén a szerpentineken autózva mintha sínen húzták volna.
A súly azonban nem hazudik, a tesztautó első gumijai már viseltesek voltak, de tapadásból így sem volt hiány. Kemény a futómű, de kellőképpen tompít, nem fájnak az úthibák sem, de a kabriónak egy hangyányit jobban áll a szimpla krúzolás, a túraautós felhasználás, mint a végtelen veretés és kanyarvadászat, nem mintha ne csinálná tökéletesen mind a kettőt.
Jól áll neki, hogy ledobta a tetőt, a szélkomfort 130 km/h-nál is vállalható, ha fent van az alapáras szélfogó háló
Az utastérben nincs sok újdonság, leszámítva a középkonzol három kapcsolóból álló új gombsorát. Itt nyithatjuk-, zárhatjuk a tetőt, valamint kapcsolhatjuk be az első ülések nyakfűtését, az őszi, tavaszi kabriózás elengedhetetlen kelléke ez. A nyárié meg az ülésszellőztetés, ami alapból sajnos nem jár, viszont rendelhető, és talán kötelező is, ahogy a kesztyűtartóban rendszeresített naptej is. Az első sor fejedelmi kényelméhez képest a hátsó inkább csak szükségülés, és ott is csak akkor fogjuk magunkat valamennyire komfortosan érezni, ha a sofőr átlagon aluli magasságú. A lábtér kevés és a háttámla is lehetne kicsit lankásabb dőlésű, való igaz, hogy 2+2 üléses kabrióként ritkán fogja bárki is befoglalni ezt a két helyet. A fehér bőrkárpit tökéletesen passzol a 8-as kabrióhoz, a villantáshoz én valami világosabb fényezést választanék, de ez is látványos, igaz, inkább már agresszív, főleg az M Performance Cerium Grey kiegészítő elemeivel. Ezek lehetnek krómozottak is, alapból is azok, de külön csomagként lehet kérni még több csillogást. A Riviérán krúzolva nem fogják megnézni kevesebben, mint bármelyik Ferrarit, látványban sokat ad büszkén viseli a márka apró védjegyeit, miközben egész más, mint jelenleg bármi a kínálatban. Hatalmas, de nem tolakodóan nagy, még épp érezni minden pillanatban, mit művelnek a kerekek, a vezetés élményére lett kihegyezve, miközben a villantás sem áll messze tőle, a vászontetős megoldás pedig hibátlanul áll a 8-asnak.
Magas tempónál is lehet bent beszélgetni nyitott tetővel, zárva nincs több zaj, mint a kupéban