Elektromos autóhoz illően minimalista a vonalvezetés
Az interneten keresztül nemrég már leleplezték a Hyundai Prophecy tanulmányautót, most azonban részletesen körbevezet minket a márka főtervezője, Luc Donckerwolke a minimalista, mégis retró jármű körül. A koncepcióautó nevével arra szerettek volna utalni, hogy ez nem egy átlagos, "dicsekvő" tanulmány, hanem inkább egy ízelítő abból, amire számíthatunk a márka jövőjében - a koncepcióautók mellesleg ezt a szerepet szolgálják általában, de a Hyundai ragaszkodik hozzá, hogy ez valóban előrevetíti a későbbi modelljeik stílusát és felszereltségét.
A mai trendeknek is megfelel a négyajtós kupé formával
A külső tervezésekor az 1920-as és '30-as évek járműveiből merítettek ihletet, ami leginkább az (enyhén Porsche 911-esre hasonlító) meredeken ereszkedő tetővonalban és az alacsony hátsó lökhárítóban nyilvánul meg. A négyajtós kupé formával azonban kifejezetten aktuálisnak hat a Prophecy, a pixelszerű lámpák elöl és hátul pedig egyszerre futurisztikussá, a '80-90-es évek technológiájára való utalással viszont mégis enyhén nosztalgikussá teszik az autót. A márka új formanyelvét, az "érzéki sportosságot" a nagy hátsó szárny és a hatalmas felnik képviselik, utóbbiak nem mellesleg funkcionálisak is, propellerszerű kialakításuk révén a kerékjáratban felgyülemlő forró levegőt vezetik ki.
Ha Luc Donckerwolke mondja, neki elhisszük
Az utastérben még izgalmasabb részletek várnak minket, ezek közül talán a legfeltűnőbb a kormánykerék hiánya. Az önvezetés megvalósulásának kapujában állva ez nem annyira meglepő egy koncepcióautóban, viszont egyedi megoldás, hogy a sofőr továbbra is vezetheti az autót a bal és jobb oldalán elhelyezett kormánybotokkal. Így ha sportos autózáshoz van kedvünk, könnyedén irányíthatjuk a Prophecyt ezeken keresztül, a vezetési funkciók 90%-a elérhető rajtuk (a kormányzáson kívül például a rádiókapcsolók is). A szkeptikus autórajongók persze gondolhatják, hogy a kormánykerék pont egy olyan dolog, amit nem kell újra feltalálni, de a Hyundai szerint sok hely felszabadul így a beltérben, ráadásul kényelmesebb is ez a módszer a sofőr számára. A kényelemnél maradva pedig érdemes kiemelni az okosüléseket: a sofőr magasságát és tömegét megadva az ülések maguktól beállnak az egészségügyileg optimális pozícióba (persze saját magunk is állíthatunk az ülés helyzetén). Sőt, még a tükröket és a head-up displayt is ehhez igazítja a kocsi.
A vezetési élmény után a kényelem a fő szempont
A Propehcy rendelkezik továbbá egy relaxációs móddal, ami az önvezető képességet használja ki az utasok maximális kényelme érdekében. Ha a sofőrnek már úgysem kell vezetnie, miért ne lehetne szórakoztatni? A műszerfal automatikusan eltűnik a képből, és helyet ad a mögötte lévő szélesvásznú, a két A-oszlop között feszülő képernyőnek, amin mindenféle mutlimédiás tartalmat fogyaszthatunk. Emellett az utasok tüdejét is ápolja a tanulmányautó, a beltérben lévő levegőből egy szűrő eltávolítja a porszemcséket. Annyira bízik ebben a technológiában a Hyundai, hogy az ablakokat nem is lehet leengedni - ha valaki friss levegőt szeretne, gombnyomásra kinyílnak az autó orrában lévő szelepek, és a kültéri levegő szűrt állapotban érkezik az utasokhoz. Ha pedig nincs szükség a benti levegő kicserélésére, a porszűrő akkor is dolgozik, a megtisztított levegőt a környezetbe pumpálja. Arról nem szóltak, hogy a filtert milyen gyakran kell cserélni, valószínűleg elég sokszor, mindenesetre érdekes elgondolás ez a szmog csökkentésével kapcsolatban. Hasonlóan ígéretesek a fenti funkciók is, és bár egyik sem tűnik elképesztő újdonságnak, a földtől elrugaszkodottnak sem mondhatjuk őket - ez pedig csak alátámasztja Donckerwolke állítását, miszerint meg fognak jelenni az utcai Hyundaiokban is. A The Wheel Network YouTube-csatornájára feltöltött videóban további részleteket is kaphatunk Donckerwolke-tól a dizájnnal és a technológiai érdekességekkel kapcsolatban: