A Renault Talismanban lesz egy kicsi Stuttgart is

A Mercedes mérnökei ellenőrizték a Renault Talisman minőségét

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mitől lesz jó egy francia autó? Ha a németek faragnak rajta. A viccet félretéve: látszik, a Renault komolyan vette a Talisman fejlesztését.


A Renault maga verte nagydobra, hogy a középkategóriás Talisman szedán fejlesztésében segítséget adott nekik a Daimler AG, azaz a Mercedes-Benz autók gyártója. A cég vezetői nem győzték hangsúlyozni az új kocsi értékeit: Carlos Ghosn vezérigazgató kifinomult szedánnak nevezte, Laurens van den Acker fődizájner szerint meg minőséginek lett tervezve. Hogy a marketingszöveg valóság is legyen a Reanult-Nissan cégszövetség stratégiai partnere, a Mercedes-Benz tapasztalatát hívta segítségül. Azt hiszem, azon sem a Renault, sem a Mercedes rajongókkal nem kell összevesszek, hogy a látható és érezhető minőségérzet kifejlesztése terén a németeknek van egy pár évtizedes előnye rutinja, így tulajdonképpen adta magát a szakembereik felkérése. A Renault douai gyárában külön gárda jött össze, akik - bármilyen furcsa is így leírva - ellenőrizték a minőségbiztosítást, és külön odafigyeltek az érezhető minőségre. A Talisman esetében a cél a német (és cseh) konkurensek, a Volkswagen Passat, a Skoda Superb és a Ford Mondeo megszorongatása, így az anyagok minőségén túl az összeszerelésének is hibátlannak kell lennie.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    [i]“Korábbi írásaidból kiderült, nagyon úgy néz ki hogy én jóval tanultabb képzettebb ember vagyok mint te,”[/i]
    :-DDDD

    Szerinted elolvassa valaki a kilométeres ömlengéseidet? Magadról? :-DDDD

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    Korábbi írásaidból kiderült, nagyon úgy néz ki hogy én jóval tanultabb képzettebb ember vagyok mint te, úgyhogy azt kár volt felhoznod kommenthuszár.
    Az hogy hogyan írok, (általában a helyesírásom minimum jó még ha egybe írok is sok mindent) az csak az én lustaságom, és más fontosabb dolgokkal is foglalkozom mint hogy kijavítsam a gyorsírásomat.
    Az hogy bagoly mondja verébnek, pont te aki így kezded a mondanivalód :-DDD értelmetlen és gyerekes, többször és-sel kezded a mondatod, ezt le sem tagadhatod.
    Remek hogy saját tudásommal és gondolataimmal nem mások hozzászólásait szólom le mint te, hanem valós tényeket, és irányvonalakat közlök, nem légből kapott butaságokkal mint te, hanem más szakirodalmi írásokat is olvasok, a te szekérflotta fenntartása közbeni ötleteléseiddel ellentétben.
    Tanulatlan bunkó? te a legaljább söpredék vagy aki nagyon úgy néz ki holiday által kezdte pályafutását, csak valaki leleplező helyzetbe hozott, hirtelen másítanod kellett mert mi van ha kiderül a valóság?
    Leég a maradék bőr is a pofádról.
    Te a nyelvedre ne merészelj többé venned.
    Majd ha abbahagyod a beszólásaid akkor megfontolom hogy ne alázzalak le a semmirevaló nethuszár tudásoddal együtt.

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    :-DDD
    Te meg nem tudsz írni. Minden kommented hemzseg a hibáktól. Tanulatlan bunkókkal pedig nem beszélgetek. Nyelved ott, amiről írsz…. :-DDD

    Remek dolog, hogy csak velem tudsz foglalkozni.

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    Az a helyzet, hogy a Renault sosem a luxus / prémium modelljeitől volt sikeres. Mindig a kis-középkategóriás autói voltak a jók. Az utolsó komolyabb sorozatuk talán az R16-os volt. A 20-as 30-as annak ellenére mennyi kütyü volt benne annyira már nem volt sikeres. Utána sem lett az sem a 25-ös, sem a safrane. A velsatis latitude vonalat meg szerintem hanyagolni is lehet. A 30-as években voltak egyedül ilyen autóik. Szóval kíváncsi leszek ez mennyiben fogja tudni meghozni az áhított áttörést.

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    -Pont ezért nem szégyellem a saját preferenciáimat- hű micsoda butaságokat állítasz magadról a másik cikkben, méghogy saját preferenciád, neked. Max s.gglu.ad van saját nem hogy preferenciád.

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    Ez lehetséges, de az biztos hogy akkor ezek a számok az övék voltak.
    Amúgy abszolút egyetértek veled a tartósságukról, sokkal jobbak mint a németek.

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    Ha te ideröfögsz valamit akkor biztos van lejjebb szekérflotta manager.
    Az hogy nekem miről mi jut eszembe az nem jelent semmit te észlény.
    egy betű különbség mégis mintha ugyanaz lenne, így nem látom sok értelmét.
    Ez épp olyan mikor a Saabodba a bukott márkába hyundai rádiót raksz.
    Maserati Bora – Fosvagen Bora
    Ha ennyire megtévesztő valami annyira nevetségesen hat.
    Ahogy te is nevetségesnek hatsz.

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    [i]“…na meg az Alpine amiről nekem speciel mindig a BMW ugrik be elsőnek.” [/i]

    Az Alpina, te szerencsétlen. :-DDD
    Érdekes, az Alpine-ról a híradástechnikai cég nem ugrik be neked akadémikus, pedig az pont úgy írja a nevét…. :-DDDD

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    Valóban furcsák ezek az egzotikus nevek, engem is a koreai gyártók rosszabb időszakára emlékeztetnek. Úgy látszik ezzel nem vagyok egyedül. A másik. 90-es évek végétől a másik nagy francia cég termékeit használtuk, és nekünk sem voltak problémáink, miközben a sok okos pocskondiázta. :=)

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    R11-en tanultam vezetni 92-ben 🙂 És éppen most vásároljuk a 3. Renaultot, jövő héten vesszük át. Ez az első új, a másik kettőt használtan vettük. Annak ellenére, hogy 15 éve használunk Renaultot és nem tudok hibájáról. De komolyan soha semmi nem romlott el egyik Clion sem, még a németektől nepperek által behozott korábban törött, visszatekert órás I-esen sem. Hozzá kell tenni, hogy a Clio mindig a feleségem autója volt, és elég kevesen ment velük (évi 6-7 ezer km).
    A neveknél fontos lehet, hogy ki mit “foglalt le”. Pl. a sima egy jegyű számokat nem tudom lehet-e használni (még ha betűvel írják akkor is necces lehet). Nem egyszerű. Ezekből sok vita van. Pl. a Porsche legendás 911-ese eredetileg 901 lett volna, de a Peugeot már korábban lefoglalt minden olyan 3 jegyű számot, ahol a középső nulla 🙂

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    Nekem régen az első autóm egy r11 volt utána is voltak renaultjaim, persze más márka is. Kicsit renaultosnak érzem magam, kedvelt márka volt számomra a hibái ellenére is. Legyen igazad a névvel, nevekkel kapcsolatban, sajnálnám ha ezek vetnék vissza, vagy ezeken múlna a sikerük.
    Szerintem mint a citroennél a Ds itt jól hangzanának ilyen régi típusnevek mint eleven (11) kiírva így angolul vagy nine (9). Sokkal ütősebb névválasztás volna. Five (5) four(4). Jobb mint az Initial Paris, na meg az Alpine amiről nekem speciel mindig a BMW ugrik be elsőnek.

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    Hihetetlen gondjaid vannak 🙂 Amúgy a Talisman szerintem nagyon jó név, nemzetközi, minden nyelven ugyanazt jelenti. Vásárláskor nem hiszem, hogy lenne jelentősége a névnek. Vagy rendben van a kocsi, vagy nincs. Másrészt a névadáskor nem hiszem, hogy meghatja őket egy akkora piac, mint a hazai. Egyszer valahol volt egy cikk a vicces nevekről, mint pl. Seat Ronda vagy a Chevrolet Tahoe.
    Amúgy a Renaultnak valóban volt egy elhibázott névadása, amikor a “román modellt” Dacianak nevezte el, ezzel tényleg veszítettek vevőket.
    Ez a Talisman nagyon rendbenlévőnek látszik! Kíváncsi vagyok kombi lesz-e belőle? Passatból, Mondeoból, Superbből van, tehát ha velük kell versenyezni, akkor esélyes egy kombi is.

  • 2017.10.28. at 15:50
    Permalink

    Hát én nem tudom hogy más országokban hogyan hangzik az hogy talisman, meg kadjar, de a koleos is ilyen volt, és azért nem vennék rá mérget hogy az eladásokban legalábbis nálunk nem egy vásárló nem kér belőle hiába lehet Mercedes minőség.
    Ha már egy csomó pénzt kiad az ember érte, hát hangozzon jól.
    Lenne a Renaultnak lehetősége ütős neveket is adni a modelljeinek.
    A talismanról nekem mindig a törökök ugranak be a talia is egy rossz név volt.
    A koleosról meg a daewoo kalos, arról meg a kolhoz alias Téjesz.:))) A kalóz pont nem. A kadjar meg hagyjuk.

Vélemény, hozzászólás?