A villanyautó-tüzek veszélye egyáltalán nem a gyakoriságukban rejlik, hiszen bizonyíthatóan jóval ritkábbak, mint a belsőégésű motoros autókat érintő tűzesetek. A probléma a nagyfeszültségű akkumulátorok égésének intenzitásában keresendő, illetve abban, hogy nincs szükség oxigénre az újragyulladáshoz. Ha tehát egy villanyautótűz eléri az akkucsomagot, netán éppen onnan indul, akkor ott minden bizonnyal elolthatatlan pusztítás várható. A legjobb technika az úgynevezett oltólándzsa, amelyet az autó karosszériáján át egyenesen az akkucsomagba szúrnak a tűzoltók és oda juttatják az oltóanyagot.
Ezt egyszerűsítené most tovább a Renault egy új szabadalommal. A tűzoltási hozzáférési pont névre hallgató fejlesztés lényegében egy kupak az akku tetején, ami tűz esetén kinyílik, így sokkal könnyebb az oltóanyagot a cellákba juttatni. A Renault állítása szerint így percekre csökkenthető egy esetleges villanyautótűz oltási ideje. Sokkal fontosabb azonban, hogy az ezzel kapcsolatos szabadalmat ingyenesen licencelhetővé tette a Renault, hogy más gyártók is használhassák.