A Renault felesleges kapacitását használhatná ki a Mitsubishi, ha Európában marad
Hiába teljesít évek óta gyengén a Mitsubishi, a cégcsoport mégis lát fantáziát a márka európai szereplésében. A tavalyi hírek még arról szóltak, hogy nem terveznek több új modellt Európa számára, de a szalonok nem zárnak be, ott a jelenlegi nem túl fiatal kínálatot tovább árusítanák, így a lassú elmúlás útjára lépne a japán márka. Ezzel szemben most egészen más tervekről hallani, amit elsősorban a franciák szeretnének.
Ötödik generációjához ért a Mitsubishi Outlander, az egy százalékos európai piaci részesedéssel bíró cég joggal lehet büszke a konnektoros hibrid SUV modellek között kivívott népszerűségre
Az utóbbi évek több nehézség elé állították az autóipart. Nem elég az szigorodó kibocsátási norma és az azzal járó esetleges büntetés, tavaly a koronavírus miatt esett a kereslet, idén pedig a félvezetők globális hiánya kényszeríti ki az ideiglenes leállásokat. A Renault sem a legszebb éveit éli, Franciaországban már több ezer dolgozót bocsátottak el, az üzemek 70%-os kapacitással működnek. A Renault tervei szerint a kihasználatlan kapacitását Mitsubishi modellekkel töltené fel. Az ötlet akár mindkét márkának kedvező lehet: a Mitsubishi maradhatna Európában úgy, hogy a gyártásról nem neki kell gondoskodnia, a Renault pedig nem kényszerülne további leépítésre.
Az új Outlander a Nissan Rogue műszaki rokona. A hajtásól - a villanymotor mellett - egy 2,5 literes benzines gondoskodik, a váltó fokozatmentes CVT
Az ötlet megvalósítása persze plusz erőforrásokat kívánna a Mitsubishi részéről, mivel a tervezés során továbbra is számolnia kell az európai piaccal. Erre lehetne megoldás a Renault modellek átemblémázása, de erről egyelőre nincs szó. Ha az új elképzelésre rábólintanak, akkor a hazai piacon is megjelenhet az új Outlander, melynek elődje a plug-in hybrid SUV kategória első helyén trónol.