Remélhetőleg más gyártók is partnerségbe lépnek a Waze-zel
Az autók manapság elárasztanak minket egyre több és több olyan funkcióval, amit korábban nem is gondoltunk szükségesnek - ezek közül néhánynál aztán rá is jövünk, hogy kipróbálás után igazából nem is kifejezetten hasznos. A navigációt érintő fejlesztések viszont nem az utóbbi kategóriába tartoznak, bármilyen újítás ezen a téren tényleg megkönnyítheti a közlekedést. Nagyjából egy évtizede óriási dobás volt, amikor az Audi elhozta a műholdas nézetet is kínáló Google Térképet az autóba, azóta viszont a Waze is méltó kihívója már a tech-óriás navigációjának. Eddig a Waze legegyszerűbben a telefonon volt elérhető, amit esetleg rögzíthettünk a műszerfalra, vagy az újabb autókban az Android Auto vagy az Apple CarPlay által a központi képernyőre is ki lehetett vetíteni.
Illik a környezetébe az integrált Waze
A Renault egy fokkal még könnyebbé teszi most a sofőrök életét, ugyanis már a telefonunkkal sem kell bajlódni: a Waze már elérhető közvetlenül az infotainment-rendszerben. Egyelőre az új Australban és a Mégane E-Tech-ben található meg a funkció, ezek közül is csak az OpenR képernyővel és a Google-integrációt kínáló OpenR Link csomaggal felszerelt változatokban. A franciák szerint Európa-szerte bevezették az újdonságot, így jó eséllyel itthon sem maradunk le róla. A Waze-t wifin keresztül az autó menüjében, vagy távolról mobiltelefonon a My Renault alkalmazásban lehet letölteni. Utána természetesen be lehet jelentkezni korábbi Waze-fiókunkba (ha van már), és minden személyes beállításunk, útvonalunk és célállomásunk szinkronizálódik.
A Renault álló tájolású érintőképernyői miatt az okostelefonon megszokott felület fogadhat minket
A Waze közvetlen integrációja lehetőséget teremt arra is, hogy az alkalmazásból származó értesítések jobb minőségben jelenjenek meg az autó összes menüjében, míg Android Auto vagy Apple CarPlay esetében ez csak ezen alkalmazások futása közben és felületén történne. Továbbá a Waze folyamatos fejlesztés és frissítés alatt áll, ráadásul ingyenes, tehát a sofőr mindig a legfrissebb funkciókat használhatja az autóban havidíjak nélkül (már ha az autós szoftververziót párhuzamosan frissen tartják a mobilos változattal a Waze programozói). A sofőr tehát elég jól jár, de ne aggódjunk, a Renault-nak sem jön rosszul ez: a Waze-re hagyatkozó modelleket igazából már nem is szükséges saját fejlesztésű, vagy külső gyártótól megvásárolt navigációval ellátni. Ha sikerül elterjeszteni és később alapfelszereltséggé tenni ezt, akkor a Renault is tud fejlesztési költségeket spórolni.
Hallelujah …..!
Végre valaki felfedezte a „fedőn a púpot”. Én nem is értettem, hogy eddig miért kínlódtak mindenféle saját megoldással a különböző gyártók. Én régen IGO-t használtam, aztán amikor a mobilinternet elérhető árú lett, azóta csak Waze-t használok. Ahogy figyelem a legtöbb ismerősöm is így tesz, esetleg akinek újabb autója van, az az Android Autón (vagy az Apple hasonló alkalmazásán) keresztül. Ennek legfőbb oka, hogy azonnal látszik minden valós helyzet (balesetek, dugók, stb.) és nem mellékesen szinte azonnal felkerül, ha a hatóság dolgozik valahol.
Az első azért vitatható, a uConnect rendszerű járművekben már pár éve integrálva van – bár szoftvermérnökök biztos vitathatják, hogy milyen szintű beépülés számít gyárinak.