A Renault csoport tudomásul veszi az újabb vizsgálatokat
Emisszió: hiába védte már meg egyszer magát a Renault, újabb vizsgálatot kapott
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Renault közleményben jelezte, hogy tudomásul veszi azt, hogy újabb emissziós vizsgálatokat kap, még akkor is, ha egyszer már tisztázta magát.
Miként az a Renault közleményében olvasható, tavaly novemberben a Francia Gazdasági és Ipari Minisztérium bejelentette, hogy a DGCCRF lezárta a Renault motorokat illető vizsgálatokat és azok eredményét megküldte a Nanterre-i Ügyészségre, ahonnan az a Párizsi Ügyészség kapta meg az anyagot, amely a fogyasztóvédelmi ügyekben eljárni jogosult. A Renault Csoport elismeri (amellett, hogy hivatalos információt a vizsgálat jelen állásáról még nem kapott), hogy további vizsgálódás indul a következő ügyben: „minőségi és ellenőrzési csalás, amely emberi és állati egészségre veszélyes termékek előállításához vezethet”.
- A Renault minden rá vonatkozó francia és európai szabálynak megfelel.
- A Renault által gyártott járművek teljes mértékben és folyamatosan, a szabályoknak és a törvényeknek megfelelően homologizáltak, és az érvényben lévő szabványoknak megfelelnek.
- A Renault járművei semmilyen olyan szoftvert, vagy szoftveres módosítást nem tartalmaznak, amelyek a károsanyag-kibocsátási eredményekkel kapcsolatban hamis, vagy csaló eredményeket mutathatnának.
- Az Államok, az Európai Bizottság, a szabályozó szervezetek és a konstruktőrök mind osztják azt a vélekedést, hogy az érvényes szabályok szigorításra szorulnak. Ez a későbbi Euro6d norma alapjait jelentheti majd.
A Renault Csoport emlékeztet arra, hogy 2016 márciusában egy független szakértői bizottság elé terjesztette be az Euro6b normával kapcsolatos, a dízelautókban alkalmazandó, a károsanyag-kibocsátást jelentősen csökkentő NOx csapdákra vonatkozó terveit. A bizottság ezeket a terveket átláthatónak, kielégítőnek és hitelesnek találta. Kíváncsian várjuk az újabb vizsgálat eredményeit, a Renault bizonyára szintén.
Mi mást tehetne?
Valaki bennfentesebb magyarázza már meg, hogy tudta úgy beállítania a Renault a kis 1,5 dCi és a még fejlettebb(sic!), újabb 1,6-os dCi dízelét, hogy a legnagyobb NOx-okat bocsátják ki?
Már EURO5-ösben is siralmasan teljesítettek:
[url]http://i.idnes.cz/15/101/org/MBB5e51d3_EkoTest_oxidy_dusiku.png[/url]
EURO6-ban meg egyenesen a tökutolsók lettek a Nissanba rakottal:
[url]http://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2015/09/ADAC-EcoTest-Diesel-Emissionen-02.jpg[/url]