A Renault, amit csak Mercedesként vehetsz meg! Vagy mégsem?

Felismered a Mercedes-Benz T-osztályban a Renault Kangoo-t?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szépen cseng a T-osztály név, de annyira Citan ez az autó, hogy még a forgalmijában is az utóbbi típusnév szerepelt. A Citan pedig nem más, mint a Renault Kangoo, ugye? Ettől függetlenül a T-osztály kitűnő családi autó.

Rég volt szerencsém furgon alapú személyautóhoz, ám most, hogy eltölthettem egy kis időt a Mercedes-Benz T-osztály társaságában, ismét rá kellett jönnöm, mennyire tévúton járnak az autóvásárlók, amikor elcsábítja őket egy SUV, miközben családi autót keresnek. Pedig a T-osztály mindent tud, amit egy családi autótól elvárhatunk: tér, kényelem, biztonság, és ezzel az emblémával az orrán még presztízs is jár vele, az erre érzékenyeknek. Pedig nem egy tősgyökeres Merciről van szó, de szépen megoldották, hogy a német márka aktuális formanyelvébe illesszék. Kezdetben vala a Renault Kangoo, amelynek dobozos furgonját Mercedes-Benz emblémával, Citan néven is meg lehetett, illetve lehet is vásárolni. A Citánból egy kis átalakítással pedig máris megkapjuk a Mercedes-Benz T-osztályt, miközben a Kangoo jelenleg nem érhető el személyautó változatban. Ez jól jön a Mercedesnek, - gondoltam - amíg nem kacsintott rám egy óriásplakátról a Nissan Townstar, amit bár nem reklámoznak agyon, de szintén ugyanez a műfaj. Sőt, ugyanúgy ikertesó, csak épp Nissan arccal.
Hirdetés
Azonban a T-osztály már a formájával is kitűnik a többiek közül. Félreértés ne essék, a Renault és a Nissan is jól néz ki, csak más, jóval sarkosabb dizájnt követnek. A Mercedes pedig a saját formanyelvére szabta a "dobozt", így sikerült egy kis prémium hatást belecsempészni. Elölről simán egy C-osztály, vagy egy E-osztály juthat róla eszünkbe, szóval itt jól sikerült az átszabás. Hátul már nehezebb dolguk volt, hiszen tényleg egy furgon hátsóját kellett csinosítani. A hátsó lámpaburák alakja egységes a testvérekével, de a Mercedes kicsit átrajzolta benne a fények formáját. Szóval, amit lehetett, megtettek, hogy a furgonforma emészthetőbbé váljon. Pedig, aki nagy utasterű autót keres, egy ilyen forma láttán örvendezik csak igazán. Induljunk hátulról bent. Ötszemélyes kivitel lévén óriási csomagtér áll rendelkezésre. Alapból 520 literes, ám ez 2,1 köbméterre növelhető! A hátsó üléssort szemre is három személynek alakították ki, az biztos, hogy két embernek, akár felnőtteknek is nagyon kényelmes itt utazni, hatalmas a lábtér, nagyon kényelmesek a bőrülések. Az elsőkről ugyanez elmondható, jól tartanak deréktájon és combnál is, hosszú utak szinte észrevétlenül telnek el bennük ülve.
Hirdetés
Aztán, amikor a műszerfalra nézünk, akkor jön az érdekes egyveleg. Keverednek ugyanis a Mercedes és a Renault megoldásai. A multifunkciós - egyébként tökéletesre méretezett - kormánykeréken a Mercedes gombjaival barangolhatunk a műszerpulton, vagy épp az infotainment kijelzőn az MBUX rendszerben. Jól mutatnak még a szintén Mercedes-hangulatot erősítő, "turbina" szellőzőnyílások, viszont lejjebb már a Renault tekerőgombjaival állíthatjuk a klímát, amit csak érdekességként említek, mert nem ütnek el az összképtől, ráadásul manapság mindig örömmel tölt el, ha fizikai gombokkal és tekerőkkel lehet ezt kezelni. Az automatikus sebességváltó karja alatt pedig még jutott hely USB-dokkolónak, illetve a vezeték nélküli telefontöltőnek is. Tágasak az ajtózsebek, itt méretes palackoknak is kialakítottak helyet, de a kesztyűtartó is öblös, ahogy a kartámasz alatti rekesz is, szóval az apró-cseprő dolgoknak is akad bőven hely. Ami viszont nagyon érdekes és megszokást igényel, az a jobb bajuszkapcsoló hiánya a kormánykerék mögött. A Mercedesekben ugye többnyire ez az automatikus sebességváltó karja, de a T-osztályból ez kimaradt. Csupán a bal oldalon van, az meg természetesen az irányjelzőé, illetve az ablakmosóé. A 180d felirat az autó hátulján elárulja, hogy dízelmotor termeli a lóerőket. Összesen 116-ot, de nem 1,8 literes hengerűrtartalomból, hanem 1,5 literből. Ez a - Renault-eredetű - turbós egység 270 Nm forgatónyomatékkal szolgál, ami 1750-es fordulatszámtól rendelkezésre áll. Manapság karcsúnak tűnhet az a 116 ló, de nem az, főleg nem ekkora nyomatékkal, csak már hozzászoktunk, mekkora számokkal dobálóznak a gyártók. Mindenre elég ennyi erő! A kényelmes, biztonságos közlekedéshez legalábbis biztosan. Megfelelő a rugalmassága, a 7 fokozatú, duplakuplungos váltó is szépen, észrevétlenül teszi a dolgát. Sőt, bemelegedve maga a motor is szinte észrevétlen, erőteljes gyorsításkor jön csak meg igazán a hangja. Étvágya lehetne talán kicsit kevesebb, de jusson eszünkbe a nagy homlokfelülete, szóval a gyáriak 5,5 és 5,9 liter közötti "tippje" teljesen reális. Nálam mondjuk 6,3 liter lett az átlag, de ez egy országút/autópálya átlagfogyasztás, minimális városi kilométerrel, 4 személlyel, telepakolt csomagtérrel. Magyarán sikerült szerintem reprodukálni a célfelhasználást.
Hirdetés
Üresen érezni, hogy kicsit "pattogós" a hátsója, de egyébként - főleg terhelve - kellemesen kisimítja az úthibákat, a 16 colos könnyűfém kerekeken megfelelően peres gumikkal. A kormányzása inkább a steril felé tendál, amivel igazából nincs baj, könnyű vele parkolni, egy családi furgonnál úgysem a tempós kanyartulajdonságok a mérvadóak. Már csak azért sem, mert olyankor jól érezhetően dől a karosszéria, ami nem egy komfortos érzés. Összességében oltári jó utazóautó a T-osztály, dízelmotorjával erre teremtetett. De mennyibe kerül? Tehetjük fel félve a kérdést az újautó-árak láttán. A tesztautó a Progressive felszereltséggel 15 millió forint felett indul, de ebben már ott van minden fontos biztonsági extra is. Többek között fény- és esőszenzor, aktív sávtartó-asszisztens, holttér-asszisztens is. Amúgy kicsivel 13 millió felett indul az ára, masszívan extrázva - mint a tesztautó - 16 millió forint felett állhatunk csak meg. Ha a testvérét nézzük, a Nissan Townstar Combit, akkor ez soknak tűnhet, ám az csak és kizárólag 1,3 literes, turbós benzinmotorral vihető el. A Mercedesnél tehát szélesebb a motorkínálat, ügyesen oldották meg, hogy ne kannibalizálják egymást ezek a modellek.
Értékelés
Pozitív
Tágas, könnyen variálható utastér, kulturált dízelmotor, utazási kényelem
Negatív
Magas ár
Árak
Tesztmodell alapára
13 149 961 Ft (2022.11.02.)
Tesztautó ára
16 364 712 Ft (2022.11.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1461 cm3
Teljesítmény:
86 kW (117 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
270 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13,2 s
Végsebesség:
177 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5-5,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4498 mm
Szélesség:
1859 mm
Magasság:
1852 mm
Saját tömeg:
1747 kg
Össztömeg:
2199 kg
Tengelytáv:
2716 mm
Karosszéria-kivitel:
buszlimuzin
Csomagtér:
520-2127 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1440 mm
Belmagasság elöl:
1040-1080 mm
Belmagasság hátul:
1020 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1360 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1360 mm
Csomagtér hossza:
1150 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1680 mm
Raktérnyílás szélessége:
1020 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1461 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/8
Sebességváltó:
7 fokozatú DSG
Nyomaték:
270 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
86 kW (117 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
177 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
13,2 s
CO2-kibocsátás:
144 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5-5,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,3 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?