A Renault a király Suzukában elsőkeréken

A Honda után most a Renault hódítja sorra a jelentős versenypályákat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Azután, hogy a Honda több fontos versenypályán is rekordidőt döntött, most a Renault-n a sor, a Megane R.S. Trophy-R most Suzukában hódított.


A Honda egyik legfontosabb projektje az volt az utóbbi években, hogy a lehető legtöbb fontos versenypályán megdöntse az elsőkerekes utcai autók rekordidejét. A Hungaroringen is járt a gyári Civic Type R, ám a sajtóban most a nagy konkurens lesz a középpontban, a Renault Megane R.S. Trophy-R. A franciák ugyanis most sorra járják a versenypályákat, hogy a legdurvább Megane-nal köridőket döntsenek. Nem elég, hogy egyelőre a Nordschleife, Spa és az ausztrál Bend Motorsport Park csúcstartója, egy újabb pálya került a trófeák közé.
Hirdetés
Suzukában gurult pályára a Megane R.S. Trophy-R Laurent Hurgonnal a volán mögött és 3 másodperccel döntötte meg a korábbi elsőkerekes utcai autóval felállított rekordot. A francia hot hatch 2:25.454 alatt ért körbe Japán leghíresebb versenypályáján. A csúcs Megane-ból mindössze 500 készült, melynek 10 százaléka éppen Japánban került forgalomba. A modell különlegessége leginkább a súlycsökkentés, a Trophy-hoz képest több elemet karbonszálasra cseréltek, a géptetőt, a tetőlemezt és még a felniket is. Nem került bele a 4Control összkerékkormányzás, egyedi, könnyebb kipufogórendszert terveztek hozzá és a hátsó üléssort sem szerelték be, 130 kilót faragtak így rajta. Motorjának teljesítménye nem változott, az 1,8-as továbbra is 300 lóerős, valamint hatfokozatú kézi váltót kapott, összességében egy potens pályagépet készítettek utcai használatra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?