A raliban minden lehetséges: lökhárítóval javított váltó
Hogyan javítsunk WRC-t, ha nincs alkatrész?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Akár tippek, tanácsadók rovatunkban is szerepelhetne Sébastien Loeb aki egy lökhárító alkatrésszel javította meg Citroën WRC-je váltóját.
Minden bizonnyal a hétszeres világbajnok Sébastien Loeb illetve navigátora, Daniel Elena is átélhetett már hasonló szituációkat, mert amikor a Mexikó Rali 15. gyorsaságija előtt ötszáz méterrel váltójuk harmadik fokozatban ragadt, Elena azonnal tudta honnan szerezhet a javításhoz szükséges szöget.
„Elég nagy volt a forgalom a gyorsaságihoz vezető úton” – mesélte Loeb. „Nagyon kellett sietnünk és az utolsó pillanatban értünk az időellenőrzőhöz. Ötszáz méterrel előtte azonban beragadt a váltónk harmadikban. Mivel sok volt a pályán a visszafordító felfelé, harmadikban nem bírta volna a kuplungunk, ezért meg kellett javítanunk. Hamar megtaláltuk a hibát, és Daniel (Elena) frappáns ötlettel a hátsó lökhárítóból szerzett egy szöget, amivel meg tudtuk javítani a váltót. A késés miatt kaptunk ugyan 50 másodperc büntetést, de végül tudtuk használni az összes fokozatot.”
Loeb ezzel a kis kalanddal ugyan elveszítette első helyét, de később csapattársa, Sébastien Ogier kiesése után megnyerte a versenyt, ami leleményes navigátora nélkül biztosan nem sikerült volna.
A Mitsubishikben régebben a vezetőülésből lehetett átdugni egy kis gumicsövet, amivel a kilyukadt hűtőbe ablakmosó vizet lehetett tölteni.
De nem csak Elena mentett meg versenyt leleményességével, Carlos Sainz jó pár évvel ezelőtt egy bokor ágából faragott alkatrésszel javította meg Ford Focus WRC-je befecskendezőjét. (Ez utóbbi nem teljesen szabályos, hiszen a bokorág is idegen segítségnek minősül, de akkor nem kapott érte büntetést.)