A 2023-as Mini Cooper SE Convertible tető nélküli néma suhanása a márka rajongóinak érdeme
A stílusjegyek a keménytetős modell elektromos változatával azonosak
Összesen 999 példány készül az elektromos Miniből, ami pontosan 999 darabbal több, mint amit a gyártó eredetileg tervezett. A tavaly bemutatott prototípust nem szánták az utakra a tervezők, ám a pozitív visszajelzések mégis életre hívták. Sok újdonságra nem kell számítani, ez lényegében ugyanaz az autó, minimálisan hozzáigazítva az utcai szabályokhoz, ráadásul prototípusként is csak a lemeztetős változat volt, tető nélkül. Így az adatok is ismerősek lehetnek a rajongóknak: egyetlen 184 lóerős villanymotor repíti az első kerekeket tekerve 7,3 másodperc alatt 100 km/órára a brit legenda legfrissebb reinkarnációját. Tető nélkül a hatótávolság 201 kilométer lesz a WLTP ciklus szerint.
A műszerfal sem hoz túl sok újdonságot azoknak, akik már ismerik a többi Mini modellt
A tető motoros, 30 km/óra alatti sebességnél nyitható és csukható menet közben is
Megjelenés tekintetében is nagyon hasonló a kabrió és a keménytetős változat: a 17 colos, bronz dekoros felnik, illetve a külső és belső dizájnelemek is azonosak. A beltér bőrkárpitokat kapott, az ülések fűthetők, a zongoralakk-dekorok pedig még több teret hódítottak maguknak az ikonikus műszerfalon, amelyet itt a sofőr elé vetített kijelző is kiegészít. A legnagyobb különbség természetesen a tető, amelyet legfeljebb 30 km/órás sebességnél automatizáltan lehet nyitni és csukni, illetve egyedi még a küszobborítás, amelyen az autó sorszáma is látható.
A gyártás áprilisban kezdődik, kizárólag Európa kapja meg a limitált szériás modellt