Mindkét népszerű modell kap egy "második" csúcsváltozatot
Az Alfa Romeo minden kétséget kizáróan megmutatta, hogy képes vérbeli sportautókat letenni az aszfaltra a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio csúcsverzióival. Ennek persze el is kérik az árát rendesen, éppen ezért örvendetes, hogy a még hétköznapi, "értelmes" árkategóriában egy új zászlóshajóval jelentkeznek. Mind a szedán, mind a SUV kap egy új ESTREMA változatot, ami a négylevelű lóherés sportautók alá kerül képességekben és persze árban is, de a Sprint és a Veloce szinteket meghaladja.
Fekete fényezésnél nem túl kivehetőek, de azért sportos részletek a karbon elemek
Az ESTREMA változatok nem gazdálkodhatnak több erővel, de itt nem is az erőfitogtató vásárlókat célozza az Alfa Romeo. Elmondásuk szerint azon ügyfeleik igényeit elégítik ki, akik odafigyelnek az apró technikai és műszaki részletekre, akik tudják, mit keressenek egy jó élményautóban. Ennek megfelelően az ESTREMA verziók a kétliteres, 280 lóerős benzinessel, vagy a 2,2 literes, 210 lóerős dízellel érkeznek. Ehhez párosul a Q4 összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automataváltó. A dinamikus vezethetőséget pedig az ESTREMA-khoz alapáron járó önzáró differenciálmű garantálja, ami például a kanyarokból való kigyorsításokat teszi élvezetesebbé. Az autó szenzorai folyamatosan figyelik a vezetési helyzeteket és azoknak megfelelően állítják be a lengéscsillapítókat, ezáltal van lehetőség tempós kanyarvadászatra és hétköznapi, kényelmes utazásra is, az igényektől függően. Számos technikai megoldás nem mellesleg a Sauberrel közös F1-es együttműködésük gyümölcse, az ESTREMA-kat is a versenyistálló székhelyén leplezték le.
Alapáras az összkerékhajtás
Bár nem a magamutogatás az ESTREMA-k fő célja, diszkréten azért jelzik, hogy hozzáértő tulaj vezeti őket. A visszapillantó tükrök háza és az Alfa pajzs V-je is szénszálas műanyagból készül, ESTREMA feliratok díszelegnek kívül és sötét dekorelemek szigorítják a megjelenést (utóbbiak persze szinte észrevehetetlenek, ha a képeken látható éjfekete fényezést választjuk). A Giulián 19, a Stelvión 21 colos felnik járnak az új változathoz. Bent sem marad el a különleges anyagok használata, a szénszálas dekorbetétek mellett az Alcantara ülések nem csak esztétikusak, jó tapadásuknak köszönhetően a nagy sebességgel bevett kanyarokban is megtartják a sofőrt és utasait. A sportos összképet a piros kontrasztvarrások koronázzák meg, de a 14 hangszórós Harma/Kardon hi-fi is jól jön.
A szénszálas betétek, az Alcantara kárpit és a piros varrás mindig nyerő trió