A mai napig különlegesnek számít a Rancho, amely kezdetben Matra-Simca néven futott, a végén meg Talbot Matra Rancho-ként is kínálták
Megteremtette a szabadidő-autók kategóriáját a Talbot márka, a Simca 1100-on alapuló sokcélú személyautóval
A PSA autógyár főnöke, Philippe Varin egy újságinterjúban beszélt arról, hogy szándéka szerint feltámasztaná a Talbot márkát. Ezzel a lépéssel megfelelően el tudnák különíteni a jó ár/érték arányú személy- és kisteherautókat a Peugeot és Citroën modernebb, divatosabb autóitól. Azért meglepő a döntés, mert a PSA konszernen belül az 1986-os beszüntetésig a kategóriák felsőbb régióiba pozicionálták a Talbot-kat, amelynek kínálatában igazán különleges autók is voltak. Az 1902-ben alapított márka az ötvenes évek közepén csődbe ment, a gyártóeszközöket a Simca vásárolta meg, amely bezárta a márkát. Rövid ideig Chrysler tulajdonban volt a márkanév, amelyet aztán 1978-ban vásárolt meg a Peugeot, amely az Év Autójának megválasztott Horizon-nal és a máig egyedülálló Rancho-val is megpróbálta újjáéleszteni a márkát.
Hiába volt egyedi a Samba kabrió, nem tudott nyereségessé válni a márka, ezért 1986-ban - 1959 után másodszor - megszüntették
Két autó azonban nem elég a sikerhez, főleg, ha gondok vannak a minőséggel, és a márkának olyan autók terheit is viselnie kell, mint a Tagora vagy a Solara, amelyek nyugodtan nevezhetők bukásnak. A Samba kisautó sem vált sikeressé, még a kabrió változat sem tudott javítani a renoméján. A ráfizetést egészen 1986-ig finanszírozta a francia cég, amely ekkor bezárta a boltot. Inkább az 1976-ban teljesen megvásárolt Citroën márkára koncentráltak ezt követően. Most azért hoznák vissza a Talbot-t, mert miután a Renault-Nissan immár meghatározó részesedéssel bír a Ladában is, rögtön két olcsóautó-márkával is rendelkezik a hazai vetélytárs. Ezt nem nézheti tétlenül a PSA, ráadásul az olyan autókat, mint a Partner Origin vagy Berlingo First is megfelelő hazára (márkára) találhatnának.
Ha az ember a Talbot Lago-ra gondol,és hogy utána hová jutott a márka,elkeserítő.De ugyanakkor érdekes megfigyelni,hogy milyen divat lett az olcsóautó gyártás.Talán rájöttek a gyártók is,hogy a hétköznapokra nem kell feltétlenül hightech autó.És ez nagy pénzt hozhat,sok embernek van igénye ilyen járműre.Nálunk maradhatott volna a Lada az olcsó autó,de mint tudjuk,nem volt olcsó,sőt.