A szívómotoros sportkocsi talán még egy évig marad gyártásba, jelen formájában túlságosan szennyezi a környezetet
Megint a világ legnagyobb autógyártójaként üdvözölhetjük a Toyotát, 2023-ban - a saját 2019-es rekordjukat megdöntve - 11,23 millió autót értékesítettek világszerte. Ehhez a számhoz Európa viszonylag keveset, mindössze 1,17 millió autót tett hozzá. A kontinens legkelendőbb Toyotája cím a
Yaris Crosshoz vándorolt, a kis crossoverből 195 ezer példány kulcsát adták át. A második helyet az örökzöld Corolla birtokolja, a típusból 167 ezer fogyott, a harmadik helyre a C-HR futott be, a formás járműből 117 ezer darabra mutatkozott igény. A dobogósok sok meglepetést nem tartogatnak, inkább a divatos, olcsóbb, illetve komoly hírnevet szerző típusokra esett a vásárlók választása.
Van ok a reménykedésre, a Toyota mellékvágányra helyezni az elektromos autókat, helyette a dugattyús motorok fejlesztésére fordítja az energiát
A lista hátsó felén is akad érdekesség, az egyik a Prius népszerűtlensége. Az ötödik generációt 2022-ben leplezte le a Toyota, a friss nemzedék kissé eltávolodott az eredeti koncepciótól. A Toyota szinte minden modelljéből kínál hibridet, ezért a Prius jelentősége csökkent, talán ezért is mertek bátrabban hozzányúlni a japánok. Az ötödik generációt sportosabbra faragták, laposabb és szélesebb lett, ami a térérzetnek nem igazán tett jót. Teljesítményben is feljebb léptek, a közel 200 lóerős változat egészen fickóssá tette a hibridek atyját. Összesen 2755 Priust vásároltak Európában, ami meglehetősen szerény szám. Ennek egyik oka, hogy a generációváltás miatt csúsztak a kiszállítások, emellett az áremelkedés sem kedvezett a típusnak, a kizárólag plug-in verzióban létező modell itthon 18,5 millióról indul.
A Prius eladásai még felfutóban vannak, soha nem nézett ki ilyen jól a típus
A Priust majdnem utolérte a Yaris sportváltozata, a GR variánsból 2454 darab kelt el, de a GR86 is jól fogyott. A
szívómotoros sportkocsi már nem sokáig kapható, a szigorú szabályozások miatt várhatóan jövőre búcsúzik a 2021 óta futó típus. Az eltűnés híre felpörgette a keresletet, 4041 alkalommal kérték a kereskedőktől a sportautót. Az utolsó helyre a hidrogénes Mirai futott be, nehézkesen tankolható szedánból 135 példányt sikerült értékesíteni.
Nincs könnyű helyzetben a Prius. Mára szinten miden Toyotából készül hibrid, ráadásul sem nem crossover, de még nem is egy tágas családi autó