A Porsche Taycan biztonsági autónak sem utolsó

Nem csak versenyző lesz a Porsche a Formula-E idei szezonjában, a biztonsági autót is ők szállítják

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új biztonsági autó vezeti majd a mezőnyt a Formula-E kritikus pillanataiban, mögötte a Porsche tavalyi pilótái folytatják a versenyzést.

Hamarosan indul a Formula-E idei szezonja: január 28-án Rijádban startol a bajnokság. Szaúd-Arábiára a Porsche nem csak versenyzőként készül, hanem a verseny lebonyolítását segítendő ők biztosítják az új biztonsági autót is. Az autóversenyzésben erre a szerepre általában utcai modelleken alapuló biztonsági autót választanak, és mivel a Formula-E 100%-ig elektromos, a 760 lóerős Taycannál jobb jelölt nem is lehetett volna a feladatra. Kívül egyedi fóliával látták el, ami az összes induló csapat, valamint az FIA és a Formula-E színeit is felvonultatja. A tetőre fényhíd, a lökhárítóba beépített vészvillogók kerültek, illetve látható még a verseny és a Porsche csapatának néhány szponzora és partnere is. Még komolyabb átalakításokon esett át a beltér, majdnem minden luxusminőségű borítást eltávolítottak, a hátsó ülések helyére bukókeret került, elöl a pohártartók helyére pedig néhány főkapcsoló, szénszálas foglalatba helyezve.
Hirdetés
A Porsche Formula-E-s csapata is gőzerővel készül a megmérettetésekre. Lecserélték a gyár Formula-E részlegéért felelős igazgatóját Florian Modlingerre, aki mérnökként és csapatvezérként a GT1 és a Rallycross szériákban is hozzásegítette már a Porschét jónéhány győzelemhez. A csapat egyébként nem szerepelt túl jól a tavalyi szezonban, de sokat tanultak akkori hibáikból, optimistán tekintenek az idei évre, és határozottan a győzelmekre hajtanak. André Lotterer, a két pilóta egyike szintén várja már a 2022-es szezont, melyben néhány új pálya további izgalmat is hoz. Rijádban éjszakai futammal kezdenek, ami szerinte még jobb is a nappalinál, mert egyenletesek a fényviszonyok, nem süt szembe a nap, a hőmérséklet jobb a gumiknak, és különben is hozzászokott már a reflektorfényben való versenyzéshez Le Mans-ban.
A másik pilóta, Pascal Wehrlein is alig várja, hogy ismét padlóig tapossa a pedált. Szerinte a csapat az utóbbi évben összecsiszolódott, miközben a szabályváltozások még igazságosabbá tehetik a versenyt. Idén főként a szombati kvalifikációkban lesz változás: az új rendszerben a 11 csapat 22 pilótája két csoportban mérkőzik meg egymással, minden csapat 1-1 fővel indul az A és B szekcióban. A 11-11 indulóból időmérőn kerül ki a 4-4 legjobb, utána a 8 versenyző páronként meccseli le egymás között, ki a gyorsabb. Itt a párbajokból egyenes ági továbbjutással lehet eljutni a döntőig, melynek győztese viszi a pole pozíciót a vasárnapi futamon. Tavalyhoz képest még a teljesítményt is növelték, 200 helyett 220 kW lesz verseny közben, míg az időmérőn 235 helyett 250. Korábban itthon az Eurosport közvetítette a Formula-E futamait, remélhetőleg idén is látható lesz valamelyik tévécsatornán, hiszen a széria már bebizonyította, milyen izgalmas és fordulatos tud lenni, főleg a gyakran unalmassággal és kiszámíthatósággal kritizált Forma-1-hez képest.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?