A 992-es nemzedék 2019 óta készül, a hosszúság átlépte a 4,5 métert. A 911 gyártása 1964 szeptemberében indult, az első nemzedék egészen 1989-ig készült
Generációról generációra egyre csak nőnek az autók, ami egy sportkocsi esetében inkább hátrány mint előny. Érzik ezt a Porschénél is, a márka főmérnöke szerint a jelenlegi szabályozás nem teszi lehetővé, hogy kisebb legyen a 911, erre csak a villamosítás az egyetlen megoldás.
A jelenlegi Carrera GTS hátsókerekes változata 1600 kiló körüli, az 1972-es kacsafarkú Carrera RS egy tonna alatt maradt.
A mostani generációt a régi mellé állítva látszik igazán a növekedés. Az ős filigrán oszlopai, apró kereke és keskeny karosszériája a súly szempontjából előnyös, de a biztonság terén hátrányos. Az utasok védelme érdekében sokkal robosztusabb karosszériára és számos biztonsági berendezésre van szükség, emellett a rengeteg extra súlya és helyigénye miatt sem lehet kisebb a 911. A nagyobb tömeg miatt erősebb motor kell, ahhoz pedig méretesebb féktárcsák szükségesek, amik magukkal hozzák a jókora kerekeket.
A Boxster és a Cayman gyártása leállt, az utód elektromos lesz, a 911 egyelőre marad a benzinnél
A Porsche szerint ideális esetben egy kompakt, kicsi sportkocsivá kellene válnia a 911-nek, ám ez benzinmotorral kivitelezhetetlen. Michael Mauer főmérnök szerint ezen már csak a villamosítás segít, de nem ebben az évtizedben. A technika fejlődésével a nagyobb energiasűrűségű akkuk egyre kisebbé és könnyebbé válnak, amivel végső soron elérhető a kívánt autóméret. Erre azonban még várni kell, a Porsche 2030 előtt nem tervezi a teljesen elektromos 911 bevezetését.
Ha van olyan autó ami 70 éve tök ugyanaz a szellemiség akkor a 356/911 modell sorozat. Egyúttal remekül mutatja a műszaki fejlődést. Az alap 356 végsebessége 140km/h volt, és a 800kgos autó mai szemmel nevetségesen lomha volt, irányítása pedig egy vicc. A vége felé a 130 lóerős kétliytis akár 9 mp alatt elrepítette 100-ra de hízott is 200 kilót. Kb ezt tudta az alap 911-es, de egy komolyabb változat (Carrera 3.2-es) abból is 1200kg felett volt.
Egy mostani 911 1500kg-tól indul ami szinte semmi. Főleg ha reális konkurenseket nézel (8er kupé, Mercedes S kupé, Lexus LC, Grancoupé).
Ellenben beszédes hogy épp most szűnt meg a 718 (Boxster) ami esetében jogos elvárás lenne a kis önsúly.
Szóval nem értem a rinyálást…
“már csak a villamosítás segít, de nem ebben az évtizedben”
Tesla Roadster 200 kilóval volt könnyebb. Az előző előtti évtizedben, egy 30 éves szar brit kólásdoboz vázon. Nem baj, Porschénál még rállítanak pár Dr.Ing.MSc.Prof.habil.mag. mérnökkutatót a fejlesztésre biztos hozzá tudnak adni a tudásukból, hogy mindenből nagyobb és nehezebb kell.