A Porsche crossover, ami igazából sportautó

Porsche Macan GTS menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Porsche Macan S és a Turbo között ott van a GTS, ami a tökéletes középút a városi és a teljesítmény crossoverek között. Élmény volt vezetni.


Rövidebb tesztre ugyan, de a 718 Boxster mellett a Porsche Macan GTS-t is sikerült megkergetni a Dobogó-kőre vezető, Magyarországon szerpentinnek számító rövid úton. A kontraszt nagy volt, hiszen előtte egy Cayenne S anyósülésén utazhattam, és hiába voltak mind a ketten városi terepjárók, a Macan valami teljesen más volt.

Kiállásában is, tudásában is egy definiálhatatlan jármű, ami nekem eszméletlenül bejött.


A dizájnvonal tökéletesen hozza a Cayenne külsejét, a tetővonalat azonban keményen lecsapták a formatervezők. Ez mégsem vett el sokat a fejtérből, legalábbis az én 185 centimmel kényelmesen elfértem hátul. A prémium minőség mindenhol kézzel fogható, a középen elhelyezett óra számomra kedvenc részlet volt. A 3D-s hátsó lámpák mögött 500, ledöntött hátsó üléssekkel 1500 literes csomagtér várja a családot.

A középkonzolon rengeteg gomb vár, ahol állíthatunk Sport és Sport Plus módot, ki- és bekapcsolhatjuk az ESP-t, és a sávelhagyásra figyelmeztetést, keményíthetjük a lengéscsillapítókat, és megnyithatunk egy szelepet a kipufogóban, amitől hihetetlen jó hangja lesz. A sportülések rendkívül jól tartanak, az üléspozíció megfelelő, a kisméretű kormány csak rátesz a sportérzésre. Már csak élvezni kell a feszes futóművet és az utat. Tereptulajdonságairól nem sokat tudni, de a Macan nem is oda való. Inkább tudom elképzelni az M7-esen levillogó vagy a hotel elé begördülő luxuscrossovernek, elismerve minden tudását és sportosságát.
Az egészben a legjobb a 7 fokozatú duplakuplungos PDK váltó, ami úgy dobálja vissza a sebességeket Sport és Sport Plus módban, mintha a gázra rúgnánk. Ettől hihetetlen sportautós érzés lesz rajtunk úrrá, és el is felejtjük, hogy egy crossoverben ülünk. Csak akkor eszmélünk rá újra, mikor meglátjuk, hogy milyen magasan ülünk. A magas persze viszonyítás kérdése, hiszen a Macan GTS hozza a kompakt crossoverek 1,6 méteres magasságát, de egy Porsche esetén ez nyilván sok és szokatlan.
A Macan esetén az a "jó", hogy se nem hagyományos SUV, se nem "csupán" crossover. Crossover utility vehicle (CUV) besorolással emlegetik. Robusztusabb testének és összkerékhajtásának köszönhetően ötvözi a SUV-os magabiztosságot és biztonságot, valamint a Porsche szupersportautóinak végtelen erejét. Az általam tesztelt példány a GTS változat volt, ami az S és Turbo között áll erőben és árban egyaránt. Duplaturbós 3,0 literes V6-os motorja 360 lóerőt és 500 Nm-t ad le, ami 20 lóerővel több az S-nél, viszont 40 lóerővel kevesebb a Turbónál. Az áraknál is belőtték a középutat – míg az alapmodell 19,7 millió forinttól indul, addig az S már 21 millió forint, a GTS 25 millió, míg a Turbo 28 millió forinttól vihető.
Hirdetés

A célközönségét nehéz lenne meghatározni, ahogy az autót magát is, de annyi biztos, hogy megalkották a crossoverek sportautóját, és ez komoly érv lehet mellette azoknak, akik szeretik élvezni a nyers erőt egy nagyobb kasztni alatt is. Persze vannak ellenfelek is, ott a szintén sportos Jaguar F-PACE vagy a Macannál szinte egyenlő adatokat hozó BMW X4 M, ráadásul a bajor gyár a nagyobb X6 M-mel is elhozhat néhány potenciális sportos crossoverre vágyó vevőt. A Porsche mellett a dizájnja és a kultusza szólhat. Akik ki akarnak tűnni a tömegből, és unják a BMW-t, azok biztos a Macan felé kacsintgatnak majd. No meg az sem utolsó szempont, hogy egy hihetetlenül élvezhető autó.
Árak
Tesztautó ára
0 Ft (2016.05.30.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2997 cm3
Teljesítmény:
265 kW (360 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
500 Nm 1650-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,2 s
Végsebesség:
256 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
9,2 - 8,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4692 mm
Szélesség:
1926 mm
Magasság:
1609 mm
Saját tömeg:
1895 kg
Össztömeg:
1970 kg
Terhelhetőség:
2550 kg
Tengelytáv:
2807 mm
Csomagtér:
500-1500 l
Motor és váltó
Motor:
Boxer
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
PDK automata
Nyomaték:
500 Nm 1650-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
265 kW (360 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
256 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
9,2 - 8,8 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?