A Porsche babérjaira törhet a Toyota?

A Toyota egy 400 lóerős, négyhengeres erőforrással hajtott, középmotoros autón dolgozhat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Japán sajtóértesülések szerint a japán márka gőzerővel dolgozik egy középmotoros sportautón, amelybe egy vadonatúj négyhengeres erőforrás kerülhet mindenféle hibrid rásegítés nélkül.

A benzines Porsche 718 Boxster és Cayman napjai meg vannak számlálva, de úgy tűnik, az igényes sportautókra éhes vásárlói réteg nem marad elérhető árú középmotoros kocsi nélkül, a Toyota ugyanis az MR2 feltámasztását tervezi. Az általában jól értesült japán Best Car magazin szerint a márka javában benne van egy középmotoros típus fejlesztésében, amely visszahozhatja az MR2 nevet. Állítólag a sportkocsi mozgatásáról egy hibridmentes, kétliteres, négyhengeres turbómotor gondoskodik majd, amely körülbelül 400 lóerőt és 550 newtonmétert lenne képes leadni a kihegyezett (GRMN), és 300 lóerőt, illetve 400 newtonmétert az alap változatában. Korábban a portál úgy tudta, hogy a következő generációs MR2 a GR Yarist és GR Corollát hajtó 1,6 literes háromhengeressel (G16E-GTS) érkezhet, de most úgy tűnik, hogy a középmotoros sportkocsi inkább az új kétliteres, négyhengeres turbómotort kaphatja meg. Körülbelül egy hónapja a Toyota közzétett egy videót egy fejlesztés alatt álló négyhengeresről, a felvételen még az új motor hangja is hallható volt. Egyébként az MR2-est az első három generációja során, 1984 és 2007 között – nagyon kevés kivételtől eltekintve – mindig kompakt négyhengeres benzinmotor hajtotta, 1,5 és 2,0 liter közötti lökettérfogatokkal.
Hirdetés
De az új kétliteres még 400 lóerőnél is többre képes a Best Car szerint: a versenyváltozatából akár 600 lóerőt is ki tudnak préselni a Toyota szakemberei, ami tekintélyes, 300 lóerő literteljesítményt jelentene (jelenleg a WRC-ben 237, a WEC-ben 202 lóerőt ad le a gyári Toyota versenyautók motorja literenként). Egyelőre nem világos, hogy a Gazoo Racing mely versenyautói használhatják majd ezt az új motort, de a japán Super Taikyutól a Nascaron át a Dakarig sok versenysorozat négykerekűje szóba jöhet. A japán lap azt is írja, hogy a GR Yarisban és a GR Corollában is megtalálható GR-Four összkerékhajtási rendszert – amely a legkönnyebb a világon – is megkapja az új középmotoros sportautó, de nagy valószínűséggel csak a GRMN jelzésű csúcsváltozat lesz összkerekes. Már ez is nagy eltérés lenne az MR2 múltjától, különösen, ha figyelembe vesszük azt, hogy az „R” betű az MR2-ben pont a hátsókerék-meghajtásra utal. Azt is tudni vélik, hogy új modell hatfokozatú kézi váltóval, vagy a GR Yarisban 2024-ben bemutatott nyolcfokozatú Direct Automatic Transmission (DAT) sebességváltóval is választható lesz. A portál szerint a 400 lóerős, összkerék-meghajtású MR2 GRMN közel 25 millió forintnak megfelelő árcédulával érkezik majd, és kizárólag Japánban lehet majd hivatalos forrásból megvásárolni. A többi változat a világ más fontos piacán is elérhető lehet. Állítólag a Toyota az új MR2 esetében egy tisztán elektromos hajtású változat bevezetését is fontolgatja, ami a tavaly bemutatott FT-Se tanulmány létezése miatt is valószínű. Akkor nem is titkolta a japán gyártó, hogy a Gazoo Racing logóval ellátott látványos koncepcióautó a modern kor elektromos MR2-eseként értelmezhető. Az első generációs MR2 arányai köszöntek vissza az FT-Se rövid (4380 mm), széles (1895 mm) és lapos (magasság: 1220 mm) karosszériáján, a lemezek alatt azonban már a következő generációs akkumulátoros elektromos technológia rejtőzött. Érdekes, hogy a Toyota büszkesége, a villanyautókhoz tervezett kézi sebességváltó a tanulmányból hiányzott.
Hirdetés
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?