Hegyiversenyekre született a 909 és a 981 Bergspyder is
Ötven éve a Porsche megalkotta a saját hegyiversenyekre szánt versenyautóját, amelynek tényleg minden részlete arról árulkodik, hogy a csúcsok meghódítására született. Ez volt a 909 Bergspyder névre keresztelt versenygép, amelynek váza alumíniumból, míg a karosszériája műanyagból készült. A tömegcsökkentéssel azonban nem álltak meg itt, hiszen még a féktárcsákat is berilliumból alkották meg, így végül csupán 384 kilogrammot nyom a mérlegen a fehér-zöld „csöppség”. A pillekönnyű masinát a kétliteres, nyolchengeres boxermotor szinte repítette 275 lóerős teljesítményével. Néhány éve pedig megszületett a reinkarnációja is.
1968-ban alkották meg a 909 Bergspydert
Sajnos csak egyetlen példány készült 2016-ben a Boxster alapjain az újkori Bergspyderből. A 981-es egy az egyben megidézi az elődöt, a színe ugyanúgy fehér és zöld, a szélvédő plexije pedig minimális méretű, illetve a bukócső sem hiányzik róla.
A műszerfal a 918 Spyderéhez hasonlít
Ám a 981-nél már szénszálas műanyagot használtak a karosszériához. Érdekes módon meghagyták az utasoldali ajtót is, de a jobb oldalon csak egy kis csomagtér kapott helyet. A műszerfal a 918 Spyderére emlékeztet, a motor pedig a Cayman GT4-ből ismert 3,8 literes, hathengeres boxer 393 lóerővel. Ehhez a teljesítményhez csupán 1099 kilogrammos tömeg társul, ami garantálja, hogy a hegyiversenyek egyik királya lehetne a 981 Bergspyder, ha nem csak egyetlen példány létezne belőle és mernék indítani a futamokon.
Hamarosan megmutatják a párost egy hegyiversenyen, de kérdéses, hogy élesben is indulnak-e