A plug-in hybrid SUV-ok árbajnoka: Mitsubishi Outlander PHEV
Villámteszt: új Mitsubishi Outlander PHEV 4WD Elegance SE
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Fizimiskájával már korábban, hajtásláncával nemrégiben frissült a Mitsubishi Outlander PHEV. Összteljesítménye már 230 lóerő, hatótávjával még mindig ütőképes, és villámtöltést is tud!
Arcával nem tagadhatja le japánságát a Mitsubishi Outlander PHEV, de van is mire büszkének lennie: mintegy 50 kilométeres emissziómentes hatótávja és villámtöltési lehetősége páratlan ajánlat a plug-in hybridek körében
Elöl-hátul LED-esek a lámpák, legalábbis a második, Elegance ellátmánytól felfelé
Tipikus Mitsubishi SUV beltér, jó fogású a kormánykerék, a kilátás és az átláthatóság a ma megszokottnál jobb. A rögzítőfék immár elektronikus, automatikus reteszeléssel és oldással, gombnyomásra aktiválható auto hold funkcióval
Nem lehet panasz a helykínálatra, a hátsó üléstámlák dőlésszöge is szabályozható, USB-csatlakozó és légbeömlő a hátsó utasoknak is jut
A fedőrolóig 463 literes a csomagtér, alul padlórekeszbe rakható a konnektoros töltő, ugyanott jut hely a gyorstöltéshez szükséges Type2-Type1 kábelnek is. Nem csak az üléstámlák, az ülőlapok is előrehajthatók, így sík padlójú a bővített, teljes kapacitásával 1602 literes raktér
A Type1 csatlakozó mellé CHAdeMO villámtöltő konnektor is került, utóbbival akár 30 perc alatt feltölthetjük az akkumulátort
A fékenergia visszanyerés 5 fokozatban állítható a kormánykerék mögötti fülekkel, a műszerblokkban fordulatszámmérő helyett energiamutatót találunk, a mélyebb tónusú kék tartományban már a benzinmotor is dolgozik
Az Outlander PHEV az egyetlen konnektoros hibrid, ami CHAdeMO csatlakozóval villámtöltést is fogad.
Magyarán egy kávézás vagy egy nem is túl hosszú bevásárlás alatt akár fel is tölthetjük az akkumulátort. Fontos tudni, hogy itt csak 22 kW-os a villámtöltés, tehát fölösleges ennél gyorsabb töltőt vadászni, bőven megfelelő az E-Mobi által nemrégiben telepíteni kezdett olcsóbb, ám csak 22 kW-os villám. Type2-es töltőt vadászni korlátozottan van értelme az Outlander PHEV-vel. Ahogyan az i-MiEV vagy az azon alapuló Peugeot iOn/Citroën C-Zero, úgy ez az autó is csupán 3,7 kW-os AC töltést tud fogadni, ami bár nagyjából a másfélszerese a sima konnektoros (10 A-s) töltésnek, 5,5 óra alatt utóbbival is telíthető az akkumulátor.Ha a benzinmotor erejét is igénybe vesszük, 10,5 másodperc lehet a 100 km/órára gyorsulás, de csupán villannyal is egészen jól mozog az Outlander PHEV
A tölthetőség és a hatótáv egyértelműen a kategóriából kiemelkedő, ahogyan az Outlander helykínálata is.
Meglehetősen tágas az utastér, negatívumként talán csak a hátul hajszálnyit magas padló említhető, de az is csak azért, mert ennél komolyabb hiba nincs. A részleges bőrkárpitozású ülések jó tartásúak, a tesztpéldány Elegance SE felszereltségét egyebek mellett az okostelefonról indítható előfűtés/előhűtés, a távolságtartós tempomat és az Apple CarPlay, Android Auto funkciós, 6 hangszórós hifi miatt is érdemes megvenni, de például az ülésfűtés és a 18 colos alufelni, valamint az automata távfényes LED fényszóró is csak az Elegance szinttől jár. Az SE az Elegance ellátmányát sofőrsegédekkel toldja meg: koccanásgátlóval, 360 fokos kamerarendszerrel, hátsó keresztirányú forgalomra és sávelhagyásra figyelmeztetéssel, valamint holttérfigyelővel. Ráadásul most - egy limitált mennyiség - pont ugyanannyiért kapható, mint az Elegance. Az alap Outlander PHEV 14,4, az Elegance (és most az Elegance SE) 15,35, míg a már bőrkárpitos, Rockford Fosgate hifis és nyitható panorámatetős Instyle 16,3 millió forintba kerül.Az Elegance verzióhoz már jár az Apple CarPlay kapcsolatos érintőképernyővel szerelt 6 hangszórós hifi, már csak ezért, de a távolságtartós tempomatért is érdemes legalább ezt választani az Outlander PHEV-ből. A most az Elegance árában elérhető, ám az összes sofőrsegédet tartalmazó Elegance SE a létező legjobb bolt
Számos villanyautós menüpont is elérhető, városban könnyedén lehet gyakorlatilag zéró benzinfogyasztással, túlnyomórészt árammal autózni
Látható kipufogóvég nincs, króm ablakkeret, tetősín és vagány légterelő azonban említhető, továbbá 1,5 tonnás vontatási kapacitás is
Az Emil Frey Mogyoródi úti telepén egy épületben, de persze szeparált szalonokban kapható Mazda, Subaru és Mitsubishi, zöld rendszámos modellt azonban - egyelőre - csak utóbbi kínál, az Outlander érdekessége ma egyértelműen a PHEV verzió, de nyártól a hétüléses is vonzó lehet - a nagycsaládosoknak
Az első verzióból egyre többet látni Budapest és az agglomerációban található települések utcáin. Vannak olyan cégek, amelyek kifejezetten ráálltak a típus behozatalára Hollandiából és Németországból. az 5-7 éves kocsikat 6 millió körül lehet megvenni. Elsősorban magáncégek veszik. Kifejezetten kedvező üzemeltetni, mert nincs átírási költség, aztán nincs cégautó adó és nincs teljesítményadó, és ami a jövő-menő kisvállalkozóknak fontos nincs Bp-en parkolódíj. Ha jól összeszámoljuk, havonta több 10 ezer forintot is megtakaríthat vele az ember.
Azzal nem árt tisztába lenni, hogy azok az első generációs 5-7 éves Outlanderek, jelenleg kb. 25 Km -t bírnak menni akkuról, ha az lemerül marad az igencsak torkos 2.0 benyás motort.
Ha optimálisak a feltételek akkor 5,8-6,0 benzin fogyasztási átlaggal el lehet járni.
Optimális feltétel:
1. Nem kell 25Km-nél messzebbre menni.
2. Nem kell autópálya tempót menni (max 90Km/h)
3. Minden este tutira meg lehet „tankolni” konnektorról.
4. …nincs -10 fok
Persze vannak mesébe illő esetek is, pl. naponta összesen 1 – 25 Km -kell megtenni.
Na akkor, ha a tulaj mindig feltölti konnektorról 0 liter is lehet a benzin fogyasztás.
1) „5-7 éves Outlanderek”
2013 óta van csak PHEV, azaz, inkább 5-6 éves
2) az enyém 2014-es (azaz 5 éves), az akku állapota egy éve 86%-os volt, a reálisan megtehető hatótáv 35-45 km (32km-re lakom a munkahelyemtől, reggeli távirányított előmelegítéssel, mire beérek a még megtehető tippelt hatótáv 5-10 km).
3) a legtöbb megtett kilométer nekem egy tankkal (kb 35 l benzin), persze naponta akár többször töltve kb 2500 km, míg a legkevesebb (autópálya 130 km/h üres akkuval) kb 500 km