A plug-in hibrid Volkswagen, amit irigyelhetünk Kínától
Csak Kína kap a Volkswagen Phideon GTE-ből
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
50 kilométer emissziómentes hatótávval kecsegtet az első Kínában gyártott plug-in hibrid Volkswagen, ami rögtön egy sofőrös óriás, a Phideon.
Már jó ideje sofőrös Volkswagen nélkül maradt Európa a Phaeton távozásával. Kínának viszont szerencséje van, ott Phideon néven továbbra is van hosszú tengelytávú bálna-szedánja a német gyáróriásnak. Nem csoda, továbbra is Kína az egyik legnagyobb piac, ha a hasonló sofőrös luxusmodellekről van szó. A Sanghaji Autószalonon debütált a Volkswagen Phideon GTE, ami egy valóban irigylésre méltó plug-in hibrid, 50 kilométeres emissziómentes hatótávval, így nálunk akár zöldrendszámos polgárpukkasztónak is elmenne. GTE-specifikus menetfénnyel és néhány diszkrét átalakítással utal plug-in hibrid mivoltára.
A szintén csak kínai piacos Audi A6 L E-Tron konnektoros hibrid hajtását kapja a Phideon GTE. 2,0 literes TFSI motorját egy 121 lóerős villanymotorhoz kapcsolják, a rendszerteljesítmény így összesen 245 lóerő és 500 Nm nyomaték. Mindez egy 14,1 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorhoz csatlakozik, teljes hatótávnak 850 km-t ígér neki a gyár. Összehasonlításképp: a nálunk kapható Passat GTE egy kisebb 1.4 TSI-t kap, összteljesítménye pedig 218 ló és 400 Nm nyomaték. Pletykák szerint Wolfsburg pár éven belül visszahozná Európának a Phaetont, méghozzá villanyautóként, de valószínűbb a GTE változat először.