Mexikóvárosban mutatta be a BYD a Shark névre hallgató, konnektoros hibrid pickupját. A platóst nagyjából 19 millió forintnak megfelelő összegért tervezi világszerte több országban is forgalmazni a kínai gyártó. A hajtáslánc megalkotásakor a fő cél a fogyasztás visszaszorítása volt, ami a gyártó szerint jelentős probléma ebben a szegmensben. Mindehhez a teljesítményből sem kell visszavenni, bár szó sincs ikerturbós V6 motorról. Helyette a hatalmas BYD logó mögött egy 1,5 literes benzines és elöl-hátul egy-egy villanymotor bújuk meg, összesen
"több mint" 420 lóerőt eredményezve. Ezzel a hajtáslánccal a BYD Shark állítólag mindösszesen 7,5 literrel beéri 100 kilométeren.
Az aprócska benzinmotor ellenére állítólag 5,7 másodperc alatt tudja majd a 100 km/órát állórajtból, ezzel pedig nem csak a csúcs-Hiluxnál, de a Ranger Raptornál is gyorsabb, amellett hogy nagyobb is mindkettőnél, igaz a Ford F150 méreteit nem éri el. A létraalvázas pickup egészen pontosan 5457 milliméter hosszú, 1971 milliméter széles, 1925 milliméter magas, a tengelytávolsága pedig 3260 milliméter. Kizárólag elektromos üzemben akár 100 kilométert is meg tud tenni, villámtöltést is tud, a teljes hatótávolsága pedig 840 kilométer. További különlegessége, hogy hátul is független a futómű. A teljes terhelhetősége 835 kilogramm, a plató 1450 literes.
A beltérben 12,8 colos infotainment kijelző, 10,25 colos digitális műszeregység és 12 colos szélvédőre vetített kijelző fogad. Természetesen a képernyőről kell vezérelni a klímát is, ám mellette Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis, valamint előre telepített Spotify és navigáció is akad rajta. A beltér méretei korrektnek tűnnek, valamint a fényképek alapján úgy tűnik, hogy az anyagokon sem spóroltak túl sokat a kínaiak. A Shark még idén a kereskedésekbe kerül, ám nem Magyarországon. A későbbi bevezetés azonban nincs teljesen kizárva, ez nem egy csak Kínának készülő modell, egyenesen meglepő, hogy sem az Egyesült Államok, sem pedig Európa nem kap az újdonságból első körben.
A „pick-upok hazája” szerintem jó pár országra illik az USÁ-n kívül, pl. ott van Ausztrália, Thaiföld vagy Dél-Afrika, és ők valószínűleg kapnak is ebből az autóból. A BYD-nek most nagy fejtörést okoz, hogy eleve, mint brand, hogy lépjenek majd be az amerikai-kanadai piacra…