Egy koncepcióautó az utakra: az új C-HR-ben biztosan utánad fordulnak a kíváncsi szemek
Elöl és hátul is látványos lámpatesteket kapott: a LED csíkok képe az új Toyota arculat eddigi legmerészebb megtestesülése
Az egybefüggő hátsó lámpatest még egy világító C-HR feliratot is kapott köszöntőfény gyanánt
Az eredeti C-HR sem volt piskóta a maga idejében: formabontó, látványos, már talán túl kesze-kusza vonalakkal operáló, első ránézésre bekategorizálhatatlan autóként lépett a piacra 2016-ban. A siker azonban elsöprő volt, látszik, hogy a Toyota marketingesei megtették a kellő piackutatást a tervezés előtt. Most is hasonló procedúrával álltak neki a fejlesztésnek, a cél pedig egyértelműen az volt, hogy az új generáció minden egyes vonásával az érzelmeidre hasson. A korábban már megvillantott koncepció népszerűsége után egyértelmű volt, hogy a végeredménynek közel kell állnia a tanulmányhoz, ezt teljes mértékben megvalósították a mérnökök és a dizájnerek, ráadásul sikerült annyi funkcionalitást és praktikumot is belepréselni, hogy ne csak egy látványos showműsor legyen az új C-HR, hanem egy valóban jó autó is.
Oldalról nézve is egyértelműen letisztultabb, ráadásul nagyobb, komolyabb autó az elődjénél
Rengeteg részlet nyúlik ki az autó oldalára
Az arányoknak is jót tesznek a hatalmas, akár 20 colos felnik
Ehhez rögtön hozzájárulnak az autó méretei: lényegében a legnépszerűbb, Corolla méreteket hozza egy ezerszer menőbb csomagolásban. Ráadásul az arányai is teljesen rendben vannak, bárhonnan nézed, tökéletes helyre húzzák a formák a szemeidet: amennyire lehetett, eltüntették a felületeket megtörő hézagokat, ha pedig mégsem lehetett egy nagy lemezből megoldani, akkor okosan rejtették el a felesleges határvonalakat. Az egyik ilyen trükk a kéttónusú fényezés, amely a modern Toyotáktól megszokott stílusából indul ki, ám vadabb, merészebb a korábbiaknál, és sokkal jobban összhangban áll a karosszéria éleivel, ezzel kiemelve azokat. Mindezt az akár 20 colos, kéttónusú könnyűfém-felnik fejelik meg némi extra ízzel.
Az állandó minták a funkcionális részletekhez is betörtek, minden apróságra figyeltek a dizájnerek
A tető látványos légterelőben végződik
A kilincsek természetesen a karosszériába süllyednek
Nem csak távolról gyönyörű azonban az újdonság, a részletekre is legalább akkora hangsúlyt fektettek, mint az összképre. És hogy miért pont nekünk, pont itthon kellene menőnek lennie? Mert ezt a modellt nem Japánnak, nem Amerikának, de még csak nem is Kínának tervezték, hanem nekünk európaiaknak, ráadásul itt Európában. A nyers dizájnnál azonban fontosabb, hogy a vagány részletek sem vesznek el a használhatóságból. A besüllyedő kilincsek például egy meglepően praktikus megoldással nyílnak, egyes más gyártókkal ellentétben nem jelent problémát a bejutás akkor sem, ha életedben először kell kilogikázni a működésüket.
A műszerfal is nagyon látványos: egyértelműen Toyotából készült, de valahogy mégis sokkal formabontóbbnak hat
A 12,3 colos digitális műszeregység és a szintén 12,3 colos infotainment kijelző sem maradhat el a legmagasabb felszereltségi szinten
Ha pedig bejutottál akkor döbbensz meg igazán: ez nem a megszokott, jól bevált, már-már unalmas Toyota beltér. Persze, a részleteket felismered, és minden kézre is áll, ám a modern és milliméter-pontossággal az európaiak ízlésére kiszámolt csomagolás egy teljesen új élményt ad. Ráadásul a modern dizájnelemek is funkciót kaptak: a márka történetében először alkalmazott hangulatvilágítás például a fűtés és hűtés aktuális stádiumához alkalmazkodhat menet közben, ajtónyitás előtt pedig a potenciális veszélyekre figyelmeztet, például ha egy kerékpáros vagy motoros közelít éppen.
A hangulatvilágítás színe is funkciókat kapott, nem ok nélkül változik
Mindezt a megszokottnál minőségibb anyagokba csomagolták: a hasonló méretű
Corolla Cross ehhez képest egyenesen puritánnak hat, pedig az is a lehető legmagasabb extralistával járt nálunk. A hátsó ajtókon azért itt is érződik a spórolás, de közel sem annyira vészes a dolog, mint a legtöbb modern, nem prémium modellben.
Elöl egyenesen kiemelkedő az anyagminőség az új C-HR-ben, de még a hátsó ajtókárpitok is jobb minőségűek, mint amit néhány büdzsémodellnél az első sorban találsz
A kényelemre is figyeltek, az ülések megfelelő méretűek, jól tartanak, a sofőroldalon elektromos állítás és memóriafunkció is akad, bár az utasoldalon karokkal és pumpákkal mozog a fotel. A tartása viszont az anyósülésnek és a hátsó padnak is remek, ahogy a helykínálattal sincs probléma. Mind a két sorban kényelmesen elfér ugyanis két felnőtt. A csomagtartó is látványosan nőtt, a kupés forma végett továbbra is hatalmas és praktikus, ráadásul sík padlóssá kombinálható és még alatta is találsz tárolórekeszeket.
Az ülések kárpitozása kiváló
Elöl és hátul is bőséges a helykínálat
A panorámatető nem kap takarót, helyette különleges technológiával oldották meg, hogy a tűző napsütésben se legyen kellemetlen
A csomagtartó alapesetben sem kicsi, a 60:40 arányban dönthető ülésekkel sík padlós rakteret alakíthatsz ki benne
Az új modellek a legújabb, ötödik generációs Toyota technológiát használják, amely a fokozott teljesítmény és az alacsony károsanyag-kibocsátás kategóriaelső kombinációját biztosítják. A kínálat 1,8 és 2,0 literes hibrid változatokat, valamint egy 2,0 literes plug-in hibrid modellt foglal magában, amelyek a Hybrid 140, Hybrid 200 és Plug-in Hybrid 220 névre hallgatnak. Negyedik opcióként a Hybrid 200 AWD-i intelligens összkerékhajtással is elérhető.
A legnagyobb dobás a zöld rendszámos változat, amely rengeteg fontos funkcióval érkezik.
A városi használatot megkönnyítő, három fokozatban állítható Regeneration Boost "egypedálos" funkció mellett a navigáció segítségével a hajtáslánc felismeri a legjobb lehetőségeket az akkumulátor töltésére, és automatikusan a legoptimálisabb módot használja: nem fogja elfogyasztani az áramtartalékát az autópályán csak azért, hogy aztán a városban járassa a benzinmotort. Az új geofencing funkció erre egy további lapáttal is rátesz: a C-HR PHEV automatikusan elektromos üzemmódra vált, amikor az autóval alacsony károsanyag-kibocsátású zónába hajtanak be. Mindemellett erő is akad bőven, a legerősebb változat 7,4 másodperc alatt éri el állórajtból a 100 km/órát.
A hajtásláncok a Toyota Atkinson-ciklusú négyhengeresein alapuló hibridek
Az elektromos rendszer vezérlőegységét, az osztóművet és az összkerékhajtás villanymotorját is teljesen átdolgozták
A konnektoros hibridek akkucsomagja 13,8 kWh kapacitással bír, ami 66 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé
Az új C-HR-hez digitális kulcs funkció is elérhető lesz, ezzel elég a telefonodat magadnál tartani, hogy kinyithasd és elindíthasd az autót. A fedélzeti rendszer hangvezérlést és vezeték nélküli okostelefon-csatlakozást is tud, a MyT okostelefon-alkalmazással pedig az autó funkcióinak távvezérlésére is van lehetőség.
Akad továbbá automatikus parkolási funkció is, ráadásul távvezérlésű parkolással a járművön kívülről.
Az új Toyota C-HR minden változata megkapja továbbá a Toyota Safety Sense legújabb, aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszereinek sorát. Ilyen az új, hirtelen gyorsítást megakadályozó rendszer, amely korlátozza a gázpedál hirtelen lenyomására adott reakciót, ha akadály van az autó előtt, a proaktív vezetési asszisztens, amely alacsony sebességnél gázelvételkor együtt lassít a forgalommal, illetve a kormányzási asszisztens, amely felismeri a kanyarokat, és beállítja a kormányrásegítés erejét, ezzel segítve a vezetőt simán és stabilan tartani az íveket. Extra biztonsági csomagban elérhető sávváltás asszisztens, automata reflektor, illetve a forgalmi dugókat teljesen automatizáló, az elöl haladót automatikusan, beavatkozás nélkül követő rendszer is. A fokozott kényelem érdekében a jövőben érkező szoftverfrissítések vezeték nélkül is telepíthetők, anélkül, hogy az autót el kellene vinni egy márkaszervizbe.
A féktelen digitalizáció ellenére megmaradt a klasszikus klímavezérlő
Az új Toyota C-HR ráadásul rögtön a csúcson kezdi, két különleges Premiere Edition modellel mutatkozik be, lényegében a legjobban extrázott és a legvagányabb küllemű autókkal kezdi meg a hódítást. A GR SPORT Premiere Edition stílusos GR részletekkel gazdagítja a látványt, beleértve a hűtőrács G-hálós mintáját, a 20 colos könnyűfém felnigarnitúrát, a GR jelvényt, a fekete díszítést a középkonzolon, illetve a fejtámlákon dombornyomott GR logóval ellátott első sportüléseket. Ez a kivitel a Precious Silver ezüst-fekete kéttónusú kivitelben mutatkozik be, de természetesen más színekben is kérhető. A felszereltség részét képezi a head-up kijelző és a JBL prémium audiorendszer is. A sportosság helyett a luxust hangsúlyozza ki a High Premiere Edition, amely alapesetben jellegzetes, sárgás színű kéttónusú fényezéssel rendelkezik. Az utastérbe perforált bőrülések, head-up kijelző és panorámatető is került. Ha bejön a koncepcióautós látvány, a végtelenségig digitalizált felhasználói élmény, a kizárólag hibridekből álló hajtáslánc, valamint a korrekt teljesítmény és dinamika, akkor minden bizonnyal abba a körbe tartozol, akiknek a Toyota az új C-HR-t fejlesztette. Ebben az esetben hamarosan az online előrendelésre is megnyílik a lehetőség.
Akárcsak az előd 2016-os megjelenésekor, most is a C-HR lesz a Toyota legmegosztóbb új modellje: te melyik oldalon állsz?
Fullos.
Fullos? Fordítsad le magyarra!
Végre egy Toyota, amelynek színe is van!
„Mélyrepülő”,földközelben sikló négykerekű ŰRHAJÓ.Nagyon fájintos!!!
Modern és futurisztikus,ami miatt tényleg elhiszem,hogy a 21.században vagyunk,s nem egy unalmas,biztonsági játékos kispolgári ízlésű izé.
Hát ha bemutatóra is csak ilyen jól látható illesztési hézagokkal gazdagon felszerelt példányt sikerült hozniuk, akkor kíváncsi vagyok milyenek lesznek a gyártásba kerülő, alapáras változatok. Amit az emberek venni fognak az ugye közelebb fog állni felszereltségben egy Daciához, mint ehhez a GR Sport hibrid limited alcantarás-bőrös parasztvakításhoz.
S ha ezek a 20 colos felnik így eltűnnek az ormótlanul túlméretezett kerékjáratokban, akkor hogy mutat majd a belépő 16 vagy 17 colos? Mondjuk ha felfüggesztés helyett kerékméretből akarják megoldani a futómű hangolást azt azért meg lehet előlegezni neki, hogy valószínűleg Toyotásan pocsék marad a menetkényelem és úttartás.
A hátsó rész meg…egyre inkább azon vagyok, hogy ezeket valójában nem 5 üléses autóknak tervezi a Toyota, hanem 2+3. A ’80-as években volt divat ez a szükség hátsó sor ahova nyilván nem ültettek be senkit, de papíron ott volt, hogy több üléses a jármű.
Neki kolléga kommentjét nem minősitve megjegyezném: gyakorló CHR-es ként az úttartás és menetkényelem rendben van. 1100km egy szuszra simán bevállalható. A felszereltség több mint elég. Egyedül az átlós hátralátás nem teljes, de hát a forma ezt adja ki. Szerethető autó.
Tényleg jó az új Yaris, óriáspizzaméretű kerekekkel, mennyi iss az ára?
Az én kocsimon mondjuk csak 19 colos felnik vannak, de legalább nem tűnnek el mögötte a féktárcsák, teljesen kitöltik a helyet. Ezen meg olyan kis aranyosak. 🙂
Arra már nem költöttek a japók, a malomkerék a lényeg.
Nekem nem tetszik, de mindenki maga dönti el. Kinek a szőke, kinek a barna 🙂
Főleg az orrész, ami nagyon gáz szerintem. Az egész fiorma meg olyan, mintha egy szamuráj össze-vissza hadonászott volna a kardjával és ez lett a végeredmény. De ez több Toyota és Lexus esetében így van. A beltér rendben, és pozitívum, hogy végre a hátsó ajtón lévő kilincs a helyére került, szerencsére már nem fent az ablak mellett van.
Jó lenne ez, 2 literes turbós motorral meg is rendelném.
2 literes, de nem turbós a motorja. Nem is kell rá turbó, hiszen ott a villanymotor, azzal együtt több, mint 220 lóerős.
Már megrendeltem egy turbós modellt, talán idén megjön.
De ha ehhez a karosszériához lenne turbó, akkor most sírnék.
Ez a formaterv is direkt lett elrontva? Jól nézne ki az autó, ha a hátsó ajtókon nem ilyen csoffadt kis ablak lenne. Így viszont sajnos ronda.
Az előző C-HR-en is a hátsó ajtó ablakai rondítják el a formát. Az ember ha meglát egy ilyet, már nyúlna a csőtollért, hogy berajzolja a hátsó ablak helyes ívét.
Na de a kilincset legalább a helyére tették. Ez egy jó pont.
„Minden részletét arra hegyezték ki, hogy már első ránézésre kiábrándíthatatlanul beleszeress:”
Hogy mi van?! Mit szedett a kedves újságíró?! Ez egy guruló ortopéd cipő. Émelyítően ocsmány!!! Zabáljátok farkasétvággyal, beteg konzumidióták!