Összkerékhajtású, 340 lóerős roadster
Roadster a jövőből. Nem csak a különleges forma, de az elektromos meghajtás is arra utal, még pár évtizedig nélkülöznünk kell a Peugeot EX1 tanulmányhoz hasonló autókat az útjainkról. Kár érte, amit jól bizonyít az is, hogy a franciák már több, az FIA által hitelesített gyorsulási világrekordot is felállítottak az autóval. Különös módon azonban ezek felsorolása és a pontos értékek hiányoznak a sajtóközleményből. A Párizsi leleplezést követően egyébként Kínába szállítják majd át az autót, ahol további világrekord-döntéseket szeretnének végrehajtani vele. Remélhetőleg azokról nem feledkeznek majd el beszámolni.
FIA rekordokat is felállított már - de ezeket nem árulták még el
A Peugeot EX1 mozgatásához szükséges energiát lítium-ion akkumulátorok biztosítják, a meghajtásról két darab, egyenként 170 lóerő csúcsteljesítményű elektromotor gondoskodik. Ezek egy-egy tengelyt hajtanak, azaz összkerékhajtású az EX1 – ezek után nem csoda, hogy az alacsony tömege ellenére is képes több mint 1G-s gyorsulásra. A karbon utascellába bejutás olyan ajtókon keresztül történik, amelyek egyben a padló burkolatát is adják – nagyon meg kell nézni, hová tesszük a lábunkat. Ennél nagyobb kihívást jelent egyébként az autó vezetése, azt ugyanis nem a megszokott kormánykerék-pedálok interfésszel kell végrehajtani, hanem két botkormány segítségével.