A Peugeot is búcsút int a dízeleknek?
Leállíthatja a dízelmotorok fejlesztését a Peugeot
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még nem végleges döntésről beszélt a PSA-csoport termékekért felelős vezetője, ám az biztos, hogy egy darabig szüneteltetik a dízelmotorok fejlesztését.
Érdekes információkat hintett el az Autocar magazinnak nyilatkozva a PSA-csoport termékekért felelős vezetője, Laurent Blanchet. A Párizsi Autószalonon adott interjúban elárulta, hogy nem fejlesztik tovább a dízelmotorjaikat. Ez természetesen azt is jelenti, hogy a Peugeot mellett a Citroën, a DS és az Opel palettáján is „kispadra” kerülhetnek a gázolajos motorok. Blanchet elmondása szerint a dízelmotorok jövőjét jelenleg homály fedi. Ezért döntöttek úgy, hogy inkább kivárnak, megnézik, milyen irányba indul el a piac és annak megfelelően döntenek a dízelmotorjaik sorsáról.
A vállalat ugyan nemrég mutatta be az új, 1,5 literes dízelmotorját, amely már a legszigorúbb előírásoknak is megfelel, ám ennél újabbak addig biztosan nem érkeznek, amíg nem tisztul a kép a jövő tendenciáiról. A Peugeot vezérigazgatója, Jean-Phillipe Imparato ugyanis egyenesen azt állította, hogy hibáztak, amikor elkezdték nagyon tolni a dízelmotorok szekerét, ugyanis a beruházás nem fog megtérülni.
A dízelmotorok sírját leginkább a Volkswagen dízelbotránya kezdte megásni. Annak kirobbanása óta ugyanis a dízelmotorok piaci részesedése Európában 50 százalékról 36 százalékra csökkent és egyre több gyártó jelenti be, hogy inkábba benzin, hibrid és villanymotorok fejlesztésére koncentrál a jövőben. „Ha 4-5 év múlva 5 százalék körül alakul a dízelmotorok piaci részesedése, akkor végleg felhagyunk a fejlesztésekkel, amennyiben viszont 30 százalék körüli értéket látunk, akkor már kérdéses, hogyan döntünk. Úgy vélem, jelenleg senki nem tudja megmondani, hogy a piac merre mozdul, ami viszont biztos, hogy most csökken a dízelek iránti kereslet” – fejezte be gondolatait Blanchet. Végül hozzátette még, hogy a jövőben ők is a villanyhajtású és hibrid modellek fejlesztésére helyezik a hangsúlyt, hiszen a következő években ezen a téren várnak nagy kereslet növekedést.
Marketing bullshit az egész. Most, hogy végre bemutatták a saját hibrid-megoldásukat, valahogy fel kellett rájuk hívni a figyelmet, akár olyan áron is, hogy magukat (HDi motorokat értve ezalatt) is rugdossák kicsit.
Kár, hogy 5 évet késtek vele.
Ha olyan áron tudnának megbízható benzin-hibridet adni, mint egy diesel, akkor talán működhet a dolog, de ha drágább lesz, akkor a vevők keresnek más márkát és/vagy meghajtást. Van miből választani.
Miért lenne bullshit ? Az új személyautókból szerintem jó 10 éven belül eltűnik a diesel motor … arra lehet következtetni a gázolaj indokolatlan túlárazása miatt . Ez az áremelkedés többek között a hajózásban használt nehézolaj lecserélése gázolajra miatt alakult ki valamint a csalós diesel botrány miatt keletkezett valós környezeti szennyezések ellensúlyozására hajtották fel a diesel olaj árát . De ha megnézzük a mild hibridek robbanásszerű elterjedését az is jól mutatta hogy a diesel autók kora lejárt … aki új autóban gondolkodik és 4-6 éven belül nem akarja cserélni és esetleg megtartaná 8-10 évig ” ami öngyilkossággal felérő döntés lehet adott esetben ” az jobb aha inkább egy benzin+elektromotor rásegítéses mild hibridben gondolkodik már most … Nekem is dieselem van és eszembe nem jutna már megint dieselt venni …
Nem tudom honnan veszed ezt a hülyeséget, a legtöbb nyugati országban a szemályautós dízel üzemanyag még mindig olcsóbb, mint a 95. Ez a helyzet Belgiumban, Luxembourgban, Németországban és Franciaországban, de ahogy nézem Olaszországban is (5-20% az árelőny).
Nem látom a mild hibridek robbanásszerű elterjedését sem, még akkor sem ha a Toyotát annak számolod (kb joggal). ha szigorúen vesszük, a mild hibridet, pár gyártó épített be fékenergiavisszatplálást, de az sem tömeges szerintem.
Tudod mi a különbség a mild és a full hybrid között? Nem úgy látom. A Toyota mivel forradalmi hatékonyságú full hybridet tudott készíteni és el is tudta terjeszteni az egész bolygón több mint 20 millió darabszámban nincs ráutalva hogy a max. 20 százalék előnyt jelentő mild felé lépjen. A Honda is most vált mildről fullra – nem véletlenül.
Na jó hagyjuk a marketing bullshitet a forradalmi lendülettel.
Felhasználó szemmel nem sok különbség van a kettő között. Egyiket sem lehet villanyautóként használni, nem lehet tölteni és ezért zöld rendszámot sem kap.
Biztos vagy az általad közölt 20 milliós Toyota hibrideladásban?
2015 Toyota press release szerint örültek annak, hogy 2014-hez képest 17%-l több hibridet értékesítettek, konkrétan 209e darabot, ebből 72e volt Yaris. A forrásom innen van: https://www.toyota.hu/world-of-toyota/articles-news-events/2016/rekordeladas.json
„Lassan elbúcsúzhatunk a dízelmotoros Peugeot modellektől is?”
Én inkább azt remélem, hogy gyorsan 😀
Azért baromság a nyilatkozat, mert végig feltételes módban beszél. Ha nem csökken számottevően az eladott diesel-motoros autók aránya (ezek szerint 30% körüli részesedés esetén is rentábilis az üzletág), a PSA fejleszteni fogja az „elavult” technológiát is, mert érdeke.
Könnyen beszél arról, hogy most leállítja időlegesen a fejlesztést, alig pár hónapja jelentették be a teljesen átdolgozott 1.5 HDi-t, évekre be vannak vele biztosítva.
A diesel-olaj áráról csak annyit, hogy Szlovéniában és Olaszországban jelentősen olcsóbb (Olaszországban majdnem 35 forint/literrel) a benzin árához képest. Ez tuti, pár napja jöttem haza onnan, a környező országokban is érdemes körbenézni.
A többiben persze igazad van, ha az én seggem alól is kifut a diesel sok-sok év múlva, addigra lesz valódi , elérhető árú alternatíva helyette.
Azt azért hasznos tudni ha egy fejlesztés leáll, majd kiderül, hogy kell új motor (EURO 7-es), akkor az a fejlesztés beindulása után minimum 4-8 év!
tájékoztatni jó, más színben lefesteni a valóságot nem.
„búcsút int a dízeleknek”
Ez itt megint a szokásos dízelparáztatós hülyítés. Nincs olyan dologm, mint ami a címben szerepel.
A PSA elsősorban a dízelekkel tarol most is a paicon. Miközben folyamatosan írják a hülyeségekket itthon, az újautó piacon továbbra is nagyon erős a dízel jelenléte, a hibrid meg szabad szemmel sem látható.
A PSA tökéletesen ráállt arra, hogy az elkövetkező években a dízelmotorjaival sikeres legyen a piacon, és a tényeket nézzük, NULLA fejlesztést hozott ki hibrid vonalon.
Az Euro7 még nem ismert, ráadásul az euro6 alatt bekövetkezett kavarás miatt a nehéz és értelmetlen is bármit előre fejleszteni.
Ennek a cikknek nulla hírértéke van viszont alapvetően hamis konklúziókat próbált levonni.
Kedves zold!
Nem véletlenül szerepel egy kérdőjel a cím végén. Remélem ismered az írásjel jelentését.
Azt írta, hogy ha 4-5 év múlva az eladás 5% körülire esik, akkor fogják leállítani a fejlesztést. Szerintem most is fejlesztenek, csak az irány nincs egyértelműen kijelölve, mert senki se tudja mit kellene csinálni évekre előre (törvényhozói szinten egyértelmű a balfaszkodás). Addig meg szépen a közhangulat nyomására kitiltják mindenhonnan az E6-nál öregebb dieseleket és velük együtt előbb-utóbb menni fognak az E5-nél öregebb benzinesek is.
Nos, összeszedtem gyorsan, ami hír kijött az elmúlt pár napban PSA-szinten és van köze a diesel-vonalhoz:
vezess.hu, Citroen bemutató + interjú:
– 2028-ra a termékpaletta 80%-a elektromos vagy plug-in hibrid hajtással is elérhető lesz.
– 15-20 százalékban szeretnénk részben elektromos hajtáslánccal eladni a kocsit. Ennek érdekében a hibrid változat TCO-ját, összesített fenntartási-tulajdonlási költségét is úgy tervezzük meg, hogy versenyképes legyen a valószínűleg azért továbbra is meghatározó dízel-hajtású változattal.
– Kérdés: Úgy gondolják, a dízelnek van még jövője Európában? Válasz: – Igen, de ettől függetlenül a jövőben minden modellünk “multi-energy-platform”-ra épül majd, vagyis az egyes modellek elérhetők lesznek benzines, hibrid, dízel, akár tisztán elektromos hajtással, így rugalmasan tudunk majd reagálni a gyártásban is a piaci trendekre, az igények változásaira.
508 bemutató, AN:
– Az eladások alapján egyáltalán nem hanyatlik a dízel iránti kereslet, köszönhetően a flottapiacnak. Tavaly 66%-ban gázolajos megrendelés érkezett, az új modellnél is ez lehet a húzó. Éppen ezért az alap is dízel, már az új 1,5-ös 130 lóerős
– Legnépszerűbbnek a 160 lóerős dízellel szerelt Allure modellt várják
– Javában céges megrendelések, tavaly az 508-ból 85%-volt céges megrendelés
Ezért írtam, hogy bullshit a nyilatkozat, saját maguk sem gondolják komolyan a diesel buktatását. A flottásokból bőven megélnek (nemcsak személy, hanem kisteher vonalon is), a sima magánvásárlóknak most is kínálnak alternatívát, a jövőre gondolva muszájból fejlesztenek hibrid vonalon (ami mint kiderül, lényegesen drágább mint egy modern DI benzin vagy diesel motor, szóval csak a drága modellekben képzelik el a forgalmazását).
Amíg Olaszországban egy Pandába is Multijet ketyeg, nincs miről beszélni.
Tudod mi a különbség a mild és a full hybrid között? Nem úgy látom. A Toyota mivel forradalmi hatékonyságú full hybridet tudott készíteni és el is tudta terjeszteni az egész bolygón több mint 20 millió darabszámban nincs ráutalva hogy a max. 20 százalék előnyt jelentő mild felé lépjen. A Honda is most vált mildről fullra – nem véletlenül.