A Peugeot-é az évtized innovációja

Egyszerű, de nagyszerű a franciák újítása, amit a Top Gear magazin az első hellyel jutalmazott

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A gyorsuló technikai fejlődés az autóipart sem kíméli, a négykerekűekben eddig elképzelhetetlen funkciók gomba módjára szaporodnak, mégis egy aránylag egyszerű megoldás végzett az élen.

A Top Gear angol autós magazin összegyűjtötte a 2010-es évek autós innovációit, ezek közül pedig a Peugeot i-Cockpit fantázianevű műszerfala lett a díjnyertes. A 2012-ben debütáló megoldás lényege, hogy nem a kormánykeréken átnézve kell leolvasni a fontos információkat, hanem a volán felső karimája felett láthatóak az információk. A hagyományosnak mondható kormányon átpillantós leolvasás közben a vezető leveszi a tekintetét az útról, a szem pedig fókuszt is vált, ez pedig hordoz némi balesetveszélyt. Ezt kiküszöbölendő évtizedekkel ezelőtt a vadászrepülőkből átvette az autóipar a head-up display-t, ami a szélvédőre vagy a szélvédő elé szerelt plexilapra vetít ki néhány fontos információt, így a vezető tekintete végig az úton maradhat.
Hirdetés
A Peugeot a különleges megoldással a hagyományos műszerfalat és a head-up display előnyeit kombinálta. A Peugeot 208 első generációjában debütált i-Cockpit esetében a szokásosnál magasabbra és hátrébb került a műszeregység, így nem kell letekinteni az információkért. A jó leolvashatóság érdekében viszont a kormányt kisebbre kellett méretezni, ennek pedig járulékos előnye a nagyobb térdhely és a jobb irányíthatóság. A vevőknek tetszett az új megoldás, az elmúlt nyolc évben számos típus megkapta az új műszerfalat, eddig 6 millió i-Cockpit műszerfallal szerelt oroszlános autó kelt el.
A fejlődés nem állt meg, 2017-ben lejjebb került a kormánykerék, a felső íve pedig laposabb lett, a hagyományos műszerek helyett immár digitális és konfigurálható műszeregység kapott helyet. Az új évtizedben a második generációs Peugeot 208-ban debütált a háromdimenziós i-Cockpit, ami két kijelző és egy plexilap segítségével kelt „háromdés” hatást, amivel jócskán feladja a leckét a konkurenciának.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?