A Peugeot 208 második generációja egy jelenleg is futó modell, az angolok azonban már használtként is díjakat osztogatnak neki
2019 márciusában mutatkozott be a második generációs Peugeot 208, amely rengeteg szakmai elismerést kapott. A konstrukció újszerűségét, kortárs esztétikumát és széles motorválasztékát emelték ki a szakértők; a kitüntetések csúcspontjaként a modell 2020-ban elnyerte az Év Európai Autója címet. Közel négy évvel később a Peugeot 208 már egyáltalán nem új modell, hiába a friss forma és az elektromos változat két műszaki frissítése. A típus azonban a mai napig Európa egyik legnépszerűbb új autója, ám korából adódóan már használtként is megjelenik a piacon.
Ráadásul azonnal egy elég komoly díjat bezsebelve: a Car Dealer magazin 2022-ben a Peugeot 208 és e-208 modellpárost választotta az év legjobb használt kisautójának.
Ahogy James Baggott, a Car Dealer magazin főszerkesztője fogalmazott:
„A 208-as hatásosan idézi ikonikus elődeinek szellemiségét; megjelenésével visszatérnek azok az idők, amikor a Peugeot-k a használtautó-piac egyik legstabilabb ajánlatának számítottak. Nagyon is megérdemelten győzött a szavazáson a típus.” A zsűri tagjai most is kiemelték a takarékos benzin- és dízelmotorokat illetve az elektromos hajtásláncot, illetve a frissnek ható formát. Kimondottan használtautó-specifikus szempont volt a vételár, az üzemben tartási költségek és az értéktartás.
A Car Dealer magazin díjátadóján nem okozott meglepetést a kis Peugeot sikere
A brit What Car? átfogó értékelésében is hasonlóan kedvező képet festenek az autóról, amelynek erényeit így összegzik:
„A korábbi 208-ashoz képest hatalmas előrelépés: sokkal jobban vezethető, motorjai pedig lenyűgözően takarékosak. Ha nem ragaszkodunk a nagy presztízsű névhez, könnyedén felveszi a versenyt jó néhány prémium alternatívával. Érdemes azonban vásárlás előtt kipróbálni, mert a különleges ergonómiájú iCockpit vezetői környezet – ami a kiváló kilátáshoz is hozzájárul – testalkattól függően megszokást igényelhet.” A What Car? a Peugeot 208 viszonylag magas használtpiaci árfekvését is megemlíti: ez a legjobb indikátora annak, hogy akár háromévnyi használat után, a gyári garancia hatálya alól frissen kikerülve is milyen értékes ajánlatnak számít a típus.
A legfontosabb szempontok használtként is ugyanazok, mint amiért új autóként díjazták a modellt
Az angoloknál, illetve összességében Nyugat-Európában tehát már használtként is hódít a jelenlegi Peugeot 208 és e-208, a hazai hirdetések közt körülnézve azonban más a helyzet a modellel: lényegében még nem létezik a használtpiacon a 2019-ben bemutatott második generáció. Jelenleg a 2022-es évjáratú szalon- és tesztautókon kívül egyetlen találatot dob fel a kereső, a 3 éves, 55 ezer kilométert futott példányért pedig 5,39 millió forintot kérnek. Ennek a legfontosabb oka valószínűleg az, hogy a tulajdonosok még nem kívánják lecserélni a 208-asaikat, ami ismét csak arra utal, hogy nem lesz egy rossz választás, ha egyszer nálunk is befut a használtpiacra.