A Peugeot 108-cal folytatódik a miniautók haláltusája
A Skoda Citigo után a Peugeot 108 gyártása is megszűnhet, közvetlen utód nélkül
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A franciák aprósága nem éri meg a következő generációt, helyette érkezhet viszont egy mini SUV 1008 néven, akár elektromos meghajtással is.
A Peugeot sem zárta ki egyértelműen a kis méretosztályban való részvételt, legalábbis a Caradisiac meg nem erősített forrásai szerint. Egy 2008 alá pozicionált SUV-val, vagy inkább crossoverrel kelhetne újra életre a 108, ezúttal 1008 néven. Dízelmotor nem lesz a kínálatban, benzines és akár elektromos erőforrások viszont igen. Felmerül persze a kérdés, van-e értelme egy ilyen apró autónak, ami definíció szerint nagy akar lenni. Ha el is vonatkoztatunk a SUV-ok alapvető értékeitől, mint például a bizonyos fokú terepképességek, vagy a nagy helykínálat, és crossoverként tekintünk a leendő modellre, még akként is nehezen állna meg a lábán, hiszen magas üléspozícióra valószínűleg már nem számíthatunk egy 2008-tól is kisebb kocsiban. Ámde döntsön a piac, amennyiben van létjogosultsága és a vásárlók kedvelni fogják, legalább valamilyen formában megmenekül az egyébként stílusos kis Peugeot. Sőt, igazság szerint az eggyel nagyobb kategóriában, a kisautók szegmensében több gyártónál is előfordul crossoveresített verzió, például a Ford Fiesta Active vagy a Dacia Sandero Stepway, de még az Audi is próbálkozik az A1 Citycarverrel (városvéső magyarul - reméljük, a Peugeot ennél hagyományosabb nevet választ majd).
Mekkora brutális hazugság már ez!
Azért hogy védjék a környezetet nagyobb autók nyilván több anyag felhasználásával, nagyobb fogyasztással kellenek.
Na persze a word/excel kiadja, csak a bolygónak nem szóltak!