Magam sem gondoltam volna, hogy ennyire megszeretem ezt az autót
2022. november 14-én, sötétedés után, 400 kilométerre az otthonomtól egy benzinkúton, komolyabb átvizsgálás nélkül elcseréltem
a korrektül működő, élő hibát nem produkáló, teljesen rozsdamentes, 1,6 literes benzinmotorral és ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelt Audi A4 kombimat az ország akkor
legolcsóbb járóképes, magyar papíros, műszakis, dízel, automataváltós Audi A6 kombijára.
Tágas, kényelmes, keveset eszik, és számomra a modell dizájnja is vonzó: jobban szeretem a visszafogott, egyszerű vonalakat, mint a ma jellemző extravaganciát
A csomagtartó kényelmesen elnyel bármit, amit a hétköznapokban szállítani kellhet
Emlékszem az eladó megdöbbenésére, amikor meghallotta, hogy hosszú távra tervezek az autóval: az ilyen Audik vásárlóközönségét ismerve ezt meg is tudom érteni. Én is azt gondoltam, hogy ebből szép, megbecsült autó már sohasem lesz, így célnak is csak a megbízható működést tűztem ki.
Szinte napra pontosan egy évvel később változott meg az eredeti terv.
Eddig a pontig az említett A6 egy rakás drága javításon, egy spanyolországi túrán, illetve további több ezer kilométernyi hétköznapi szolgálaton volt túl a kezem alatt, ennek jelentős részét a Youtube csatornánkon is végigkövethettétek. Megszerettem az autót, ám azt még véletlenül sem gondoltam volna, hogy amint meglátok az interneten egy 110 ezer forintért hirdetett, gyári, fából készült kormánykereket, akkor gondolkodás nélkül nyúlok majd a telefon után.
Eredetileg így nézett ki a Pénztemető A6 beltere
Ismerve az olvasótáborunkat, valószínűleg aligha akad olyan a képernyők előtt, aki egy ennyire öreg és filléres autóhoz vásárolna ilyesmit, ám ez is csak azt bizonyítja, hogy nem vagyunk egyformák. Félreértés ne essék, nálam sem a fán terem a pénz, ám lényegében ez az egy hobbim van: az autóim. Ezen kívül csak munkaeszközökre, lakhatásra, üzemanyagra és ételre költök. Így nézve aligha lehet felróni, hogy egy teljes év alatt egy alufelni-garnitúrára és egy fából készült kormányra kiadtam összesen 155 ezer forintot, a hobbicélú közlekedés üzemanyagával együtt kevesebb mint 300 ezer forintot költöttem a hobbimra 2023-ban.
Számomra ezzel a kormánnyal lett az igazi a műszerfal összképe, ha minden jól megy, akkor hamarosan színeltérés sem lesz a fabetétek és a kormány között
A címben feltett kérdésekre válaszolva tehát számomra mindenképp megéri így folytatni ezt a projektet, nem bántam meg sem az autó újjáélesztését, sem a spanyolországi nászutunkat balesetestől, sem pedig a 105 ezer forintra lealkudott fakormányt. Ha pedig úgy gondolod, hogy ez utóbbi egy felesleges giccs bármilyen autón, akkor ismét ellentétes a véleményünk. Imádom a lakkozott fát. Jó érzés megfogni, legyen szó hangszerekről, bútorokról, vagy épp autóalkatrészekről.
Számomra a faberakás a mai napig a prémiumautók alapvető kelléke, a fából készült kormánykerekeknek pedig még különlegesebb helyük van a szívemben.
Régi vágyam volt tehát, hogy legyen egyszer egy gyári fakormánnyal szerelt autóm, és bár jobban örültem volna, ha a Golf kapja meg ezt a kiváltságot, a Pénztemető A6 belterében is minden alkalommal mosolyogva fogtam meg az elmúlt két hónapban. Szerintem ez az alábbi videóból is jól látszik, amelyben a vásárlás és beépítés menetét követhetitek végig.
Ezekből az öreg vasakból vagy kocka lesz a bontóban vagy féltett hobbiautó, nincs középút. Aki egy ilyen autót szépen rendberak, az előbb utóbb sajnálja napi használatban tartani és hétvégi hobbi autóvá minősül át, ami mellé kell egy másik szaladgálós. A „csak műszakilag rendbehozom aztán ezzel szaladgálok napi használatban évekig” verzióra még nem láttam sikeres példát.
Akkor valószínűleg nem sokat jársz falvakban, kisvárosokban, ahol sok fiatal még mindig ilyenekkel menőzik, van, hogy hónapokig nem világít az egyik fényszóró, van, hogy orbitális füstfüggönyt húz maga után, van, hogy mind a négy keréken másfajta dísztárcsa van, de a fene vigye el, akkor is „ódi” és ez a lényeg. Esténként napi szinten látom, ahogy „portyáznak” velük az ecsetfejűek(A3, A4 is van pár darab), mellettük a „barátnő”, cél nélkül jönnek-mennek a faluban, dübörög belőlük a trágár magyar rapzene, és néha, ha kedvük szottyan, rögtönzött gyorsulási versenyt rendeznek a főutcán(sokszor azt érzem, annyira egyformák a mai tizenévesek, mintha futószalagról jönnének le :D). Néhány felszopott autóembléma akkor is ragyog, ha egy ócska szemétdomb orrán és farán szerepelnek.
Igen látok ilyeneket, de ezek nincsenek műszakilag (sem) rendbehozva, pár év alatt néhány spórolós szerencselovag kezén átmennek, aztán betolják egy árokba, jobb esetben elbontják, vagy megy tovább még csóróbb országokba.
Riasztó látvány a sok piros világító elem, mintha minden elromlott volna . Én biztos szívbajt kapnék tőle. A fakormányt kesztyűs kézzel jó vezetni, mint a régi autókat?