A nyár sztárja lehetne: Chevrolet Camaro Convertible
A Chevrolet már most bemutatta a legújabb Camaro Convertible-t, de csak jövőre lehet megvenni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kupé után végre itt a kabrió is! A Chevrolet Camaro hatodik generációjának legszellősebb változata akár 48 km/óránál is képes átalakulni.
Az angolban, pontosabban az amerikai angolban a convertible szó átválthatót, átváltoztathatót jelent. Konvertibilis, szokták mondani a valutákra is, az amerikai gyártók meg hagyományosan így nevezik nyitható tetejű modelljeiket, nem kabriónak, mint az Európaiak. A pony car kategória XXI. századi újjáéledése az előző Mustang generáció 2005-ös bemutatásával kezdődött. Másodiknak lépett a Dodge a Challangerrel, és kicsit lemaradva, de nagy hévvel érkezett a Chevy az akkor új Camaróval. A Mustangból kijött a hatos széria kupékánt és kabrióként is, amit már Európában is lehet kapni, próbáltuk is már. A Challenger most a legrégebbi a társaságban, nincs belőle nyitott változat, viszont belőle kapni a legerősebb gyári változatot, a 717 lóerős SRT Hellcatet. A Chevrolet idén márciusban mutatta meg a hatodik Camarót, amit most követett a kabrió.
A Chevrolet meglépte azt a számomra érthetetlen lépést, hogy nyáron mutatta be kabrióját, amit majd csak jövő év elejétől, a tél közepén lehet majd megrendelni. Mindegy, hazai piacán így is garantált a sikere. A zárt változatéval azonos motorkínálattal érkező Camaro Convertible igazi kunsztja az elektrohidraulikus mozgatású tető, amit akár 30 mérföldes, azaz 48 km/h sebességig is lehet nyitni és zárni. A tető vezérelhető az autót nyitó távirányítóval is, így a menőzést már a parkolóban el lehet kezdeni. A vászontető egyébként több rétegű, így jutott bele akusztikai- és hőszigetelés is. A Chevrolet külön büszke rá, hogy zárt tetővel is van annyira dögös a Camaro Convertible, mint a kupé. A kabrió alapmotorja is 279 lóerős, sornégyes turbó. Annál erősebb a 340 lovas 3.6-os V6-os, de kisebb a nyomatéka, 400 helyett csak 385 Nm. Az igazi király csakis a V8-as lehet, az SS-ben 617 Nm nyomatékkal és 461 lóerővel.