Ez volt Szymkowski munkájának legérdekesebb része hónapokon át: ülni a dugóban és figyelni az autó viselkedését
2021-től a Nissan ProPilot sofőrsegéd rendszere már nem csak 3 másodpercig képes várakozni a pirosnál, megtízszerezte a készenléti idejét, így komoly dugóban is tud a sofőr beavatkozása nélkül működni. A rendszer a sávtartót és a távolságtartó tempomatot kombinálva már 2018-ban bemutatkozott, és eredetileg autópályázásra tervezték, ám a vásárlók inkább az araszoló dugóban használták volna. Ezt a 3 másodpercnyi állóhelyzet után kikapcsolódó rendszer nem tette lehetővé. Ahhoz, hogy ez az időtartam növelhető legyen, komoly biztonsági teszteknek kellett alávetni, nem lehetett ugyanis tudni, hogy miként reagál majd a rendszer a megváltozott körülményekre.
Ekkor jött a millió dolláros kérdés: ki lesz az, aki a volán mögé ül abban a vezetési szituációban, amitől még a mazochistáknak is rémálmai vannak. Itt jött a képbe Tyler Szymkowski, akkori gyakornok a Nissannál.
"Elég élethűen sikerült belekóstolnom, hogy milyen az élet a rendszerünkkel a nagyvárosi dugókban, de a munkának nem ez volt az egyedüli idegőrlő része." - mondta Szymkowski.
"A napi feladatok közé tartozott megvárni és megtalálni is a dugót, több száz munkaóra ment el erre."
A képen Tyler Szymkowski látható, akinek - azon túl, hogy hozzá akart járulni a technológia fejlesztéséhez - egyéb motivációja is volt, amikor elvállalta ezt az idegörlő, mégis kínzóan monoton és unalmas feladatot
Ennek ellenére Tyler sem akkor, sem most nem panaszkodik, meggyőződése volt ugyanis, hogy számára a feladat elvállalása, illetve a rengeteg információ, amihez hozzájuthat a tesztelés során, ugródeszka lehet a cégnél. A terve bejött, tényleg jól járt: rekordidő alatt lett főállású mérnök, ráadásul hozzájárulhatott ahhoz, hogy a cég jobb autókat gyárthasson.