A Nissan finomhangolja a nürburgringi rekordert

Nismo N-Attack csomaggal is kapható lesz a Nissan GT-R

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megvolt a körrekord a Nürburgring legendás Nordschleiféjén, most a japán mérnökök az oda belőtt technikát akarják versenykész, boltban megvehető szintre finomhangolni.


A Nissan GT-R Nismo 600 lóerős változata 7:08.679-es idejével körrekordot állított fel még tavaly a Nürburgring legendás hosszú körén, a Nordscleifén. A leggyorsabb szériagyártású kocsi címet elérő autó ereje alapváltozatban sem kevés, de a gyári tuningos Nismo kapott plusz 50 lóerőt, mellé 65 kilót faragtak a tömegéből. Pályás viselkedését a megnövelt leszorítóerőt adó aerodinamikai csomaggal tudták a rekordig felhozni, de az azóta eltelt fél évben nem állt mag a japánok sportrészlegénél a fejlesztés. Céljuk, hogy a nagyon nagy szintkülönbségekkel nehezített, hepehupás Nordschleife mellett a simább, az autó számára talán kevésbé megterhelő versenypályákon még gyorsabban száguldhasson a GT-R. Ennek érdekében az N-Attack Package tartalmazza az állítható Öhlins márkájú lökésgátlókat, amiket állítgatva a legtöbb pályakarakterisztikához könnyebben lehet belőni a futóművet.
Hirdetés


A csomagban új még a turbó töltőlevegő hűtőjének csövezése, amit a tömegcsökkentés miatt karbon és alumínium elemre cseréltek. Alap benne az első és a hátsó differenciálzár is, átírták a motorvezérlő, valamint az ESP programját is. A kinézetnek is jót tesz az opcióként elérhető titán ötvözetből készült kipufogó. Kívülről az N-Attack csomagról árulkodó jel az autó elején és hátulján a fényezetlen karbon elemek megléte, a frontspojler és az állítható hátsó szárny is. Belterében karbonvázas Recaro sportülések teszik tökéletessé a versenyhangulatot és a tömegcsökkentést.

Bónuszként itt az a fotó az Amerikai Egyesült Államokból, amin épp a GT-R idős hölgytulajdonosa száll ki egy szupermarket parkolójában. A mozgáskorlátozottaknak fenntartott helyre állt be az őszhajú, hajlott hátú néni. Talán épp azért, mert amúgy ő valóban mozgáskorlátozott, és ez nem jelenti azt, hogy ne vehetne GT-R-t. Mit tehetnénk ehhez még hozzá? Jó egészséget és balesetmentes közlekedést kívánunk neki a Porsche-gyilkos rizsrakétával.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 11:37
    Permalink

    Közelmúltban hallottam gyorsulni egy ilyen autót. Lúdbőröztető hangja van. Nem tudom, hogy kéne-e, de agondolattal szívesen eljátszanék. Biztosan nagy élmény lehet.

  • 2017.10.29. at 11:37
    Permalink

    És ha még japán módra a gázpedál is beragad, akkor lesz csak orrfújás (a temetésen). Ez a baj a japánokkal. Nem állnak meg. Mondjuk a magadfajta citaro-lovagokat ez nem szokta zavarni kamugép.

  • 2017.10.29. at 11:37
    Permalink

    Valóban nem lesz belőle “exkluzív unikum”, de nem is az a célja.
    Nem is fog kiégni, mint az említett példák. Azt az exkluzivitást meghagyja azoknak. Biztos nagyon élvezik az exkluzív klub tagjai.
    Viszont kevesebb mint a feléért kifújja az orrukat és nagy eséllyel öreg korában is megbízhatóbb lesz mint azok újonnan. A konkurenciának ez a fő baja a japánokkal. 🙂

  • 2017.10.29. at 11:37
    Permalink

    Egy Ferrari, egy Lamborghini, egy Maserati öregen is egy exkluzív unikum, amit meg kell fizetni, s természetesen a vágyaink tárgya. Ez a GT-R lehet, hogy gyorsabb, stabilabb, bonyolultabb, komfortosabb, de öregen csak egy rossz Nissan lesz, gombokért. Ha egyáltalán el lehet adni használtan… (Ez a fő baj a japán autókkal egyébként)

Vélemény, hozzászólás?