Külsőre tagadhatatlanul hipersportkocsis a NIO EP9, és a leggyorsabb villanyautó titulusra Rimac-verő menetteljesítményével is rászolgál
A legutóbbi nürburgringi
kémfotók alapján már tudható volt, hogy a NextEV hamarosan előrukkol 1 MegaWatt néven várt sportkocsijával, és ez nemrég be is következett. A cég a NIO márkát alkotta meg a világ leggyorsabb elektromos sportkocsijaként népszerűsített EP9 típusa számára. A
leggyorsabb jelző pedig korántsem légből kapott kijelentés, hiszen a Nürburgringen immár valóban ez az autó tartja a leggyorsabb köridőt a villanymotoros modellek között, 7:05:12 köridővel.
Most már tudjuk, hogy nem csupán reklámfilmforgatás miatt rótta a köröket a NIO a Nürburgringen
A kétüléses, összkerékhajtású EP9 teljesítménye az ígéretekhez hűen, valóban 1360 lóerő, százra mégis ugyanannyi idő alatt ugrik, mint a
karácsonyi ajándékot is tartogató Tesla Model S P100D. Ám a negyedmérföldes távot már fél másodperccel hamarabb futja a NIO, és 15,9 másodperc alatt gyorsul 300-ra, ugyanis 313 kilométer/óra a végsebessége. Az impozáns adatokhoz az is komoly fegyvertény, hogy a NIO csak 1735 kilós, amelyből az első és a hátsó kerekek közötti két oldalelemben elhelyezett akkumulátorok együttesen 635 kilogrammot tesznek ki, a szénszál-erősítésű elemek pedig 364 kilósak.
A 4,888 méter hosszú, 2,23 méter széles és csupán 1,15 méter magas NIO EP9 hatótávja 427 kilométer; 45 perc alatt teljesen feltölthető
Alkotói szerint 3g oldalgyorsulásra is képes a NIO EP9, ugyanakkor a legfejlettebb önvezető funkciókkal is ellátják majd, amelyek kifejlesztéséhez a Teslától és az Apple-től csábított el szakembereket a NextEV. Ez az autó a kínálat csúcsát jelenti a márkánál, amit a tervek szerint szélesebb körben elérhetők követnek majd. A cégvezető és -alapító úgy fogalmazott, hogy a jövő autóvállalatát akarják megvalósítani, a környezetvédelem érdekében, ami autójuk kínai nevében is benne foglaltatik. A típus ottani Weilai nevének jelentése a
közelgő kék égbolt. A nürburgringi rekorddöntésről pedig az alábbi videó készült.