Ismerjük már az új Dacia Joggert: a német autópályán magunk is kipróbáltuk már a végsebességét! (Fotó: Youtube.com/TEST DRIVE FREAK)
Láthattatok már ilyesmi anyagot az oldalunkon, még a címe is hasonló volt.
Ám amíg abban a cikkben elsősorban az LPG-s Jogger hosszútávú, kényelmes tempóval történő családi használatát próbáltuk ki az Autobahnon, addig most egy, az interneten talált videóval egészítenénk ki az észrevételeket. A Test Drive Freak youtube-csatornája ugyanis lényegében ugyanazt az autót tette próbára, ám maraton helyett inkább a rövidtávfutásra koncentrálva.
Már a videó elején látni és hallani, hogy a Jogger egy egyszerű és olcsó autó. A pedálok és a váltókar hangja használat közben, illetve az alacsonyabb fordulattartománynál is beszűrődő motorhang egyértelműen mutatják, hogy a gyártó nem sokat adott a hangélményre, ám fontos megjegyezni, hogy ez az autó használhatóságán lényegében semmit sem ront. A 999 köbcentis, dízeleket helyettesítő LPG-változat ugyanis benzinnel 91 lóerőre és 160 newtonméteres nyomatékra, gázzal pedig 101 lóerőre és 170 newtonméteres nyomatékra képes. Nem hangzik soknak, de azt sem szabad elfelejteni, hogy a Jogger a korrekt méretei ellenére mindösszesen 1223 kilót nyom. Gyorsulása százig 12,3 másodperc, az általunk is megízlelt végsebessége pedig 175 km/h. Ezek az értékek sem váltják meg a világot, ám érdemes megnézni az alábbi videón, hogy mit is jelentenek pontosan valós körülmények között. A Jogger ugyanis teljesen korrektül veszi fel a német autópálya forgalmának tempóját, majd - kellő időt töltve padlógázon - még a hivatalos végsebességét is jelentősen túllépi az órája szerint. Aki nem hiszi, az alábbi videóban utánajárhat!