Pár napos fotó a német autópályáról: lehetséges, hogy a lemenő nap a sebességkorlátozások nélküli szakaszok hátralévő idejét szimbolizálja?
Európa-szerte imádják a sebesség megszállottjai a német autópályák korlátozások nélküli szakaszait, egyesek még példának is használják, amivel saját gyorshajtásukat igyekeznek legitimálni. Rendszerint írunk mi is a korlátozás nélküli szakaszokon készült végsebesség-tesztekről,
korosodó dízel Touaregtől a
városba tervezett villanyfurgonon át egészen egy
Lamborghiniig még 2014-ből bármit találni az oldalunkon. Mint kiderült, vannak viszont, akik nem szívlelik ezt a száguldást, ráadásul egy elég nagy létszámú, és komolyan érintett csoportról beszélhetünk:
a német lakosság 60 százaléka 130 km/órás sebességkorlátozást vezetne be a DW közvélemény-kutatása szerint.
Balra egy V10 TDI Touareg, jobbra pedig egy e-Crafter, mindkettő végsebesség-tesztjéről írtunk az utóbbi pár hónapban: ezek a videók biztosan eltűnnének a szabálymódosítással
Ilyen mértékű egyetértésnél nem lehet mindent a
"hétvégi nagypapa-sofőrökre" és a
"mazsolákra" fogni. Ha a magas arány mégsem lenne elég bizonyíték, Sebastian Vettel (aki amellett, hogy négyszeres F1 világbajnok, még német állampolgár is) szintén a korlátozás mellett teszi le a voksát a kérdésben.
Ami meglepő, hogy nem elsősorban biztonsági szempontból vetnének véget az 1952-es, akkor még teljesen mást jelentő szabályozásnak, a fő ok a környezettudatosság, a sebeséghatár ugyanis akár éves kétmillió tonna szén-dioxid kibocsátást is megspórolhatna.
Egy olyan országban pedig, ahol a magas kibocsátás különböző, az egész lakosságot érintő szankciókkal, extra adókkal és hasonló
"apróságokkal" jár, ez igenis fontos szempont. Arról, hogy a német kormány fog-e lépni az ügyben, még nincs információnk, így a változásra még biztosan várni kell, ha lesz ilyen egyáltalán.