Ezt az ID.3-ast tesztelte az ADAC
Nem titok, hogy a villanyautók akkumulátorai veszítenek kapacitásukból az idő előrehaladtával. Ez az akkumulátorok természetes velejárója, a sok töltés-merülés negatív hatással van a telep maximális energiatároló képességére. Ezt az autógyártók is elismerik, de az akkumulátor romlásának mértékére adnak garanciát: a Volkswagen például vállalja, hogy az összes ID. modell az eredeti kapacitás minimum 70%-át fogja tudni biztosítani 8 év vagy 160.000 km után. Az ID.-k újdonsága miatt ilyen hosszú távon kevés autót tesztelhettek még élesben, de a német ADAC azért elég sokáig jutott már egy ID.3 Pro S-sel.
100.000 km egy villanyautóval szép távolság
A német ADAC, Európa legnagyobb autómobil-szövetsége által használt ID.3 kilométerórája átlépte a 100.000-es számot, így kapóra jött, hogy megnézzék, hol tart az autó akkumulátora. Méréseik szerint jelenleg az eredeti maximális kapacitás 93%-a érhető még el. Ez alapján a Volkswagen garanciája tartható lesz, mindenesetre azt a leendő vevőknek kell eldönteniük, hogy elfogadható-e, hogy az ID.3-asuk 2-3 év és 100.000 km után 7%-ot veszít energiatároló képességéből, és természetesen ezzel együtt valamennyivel csökken a hatótáv is.
Pár év múlva megtudjuk, a frissített ID.3 akkumulátorának kapacitáscsökkenése is hasonló mértékű-e
A tesztelt autó 77 kWh-s akkumulátorát egyébként nem kímélték, sokszor az ajánlással ellentétben 100%-ig töltötték, néha akár napokig is ott hagyták a töltőoszlopon. Arra viszont figyeltek, hogy az internetről letölthető frissítéseket telepítsék, ezekkel ugyanis az eredeti állapothoz képest nőtt a hatótáv és az áramfelvételi sebesség, illetve csökkent a fogyasztás, főként a 0 és 5 Celsius fok közötti használat során. A tesztelők hasznosnak találták továbbá az autó útvonaltervezőjét, ami kiszámolja, melyik töltőállomásnál érdemes megállni a cél felé vezető úton. Az ID.3 inkább kettő rövidebb megállást és töltést javasol a sofőrnek, mint egyetlen hosszabbat, ezzel az akkumulátort is kímélni lehet.
Tehát ha betartják a gyártói előírást a töltéseknél, akár ennél jóval kisebb akku degradáció történt volna.
Az időtényezővel nem számoltak.
Van olyan felhasználási körülmény, ahol a 100 000 km 10 – vagy több- év alatt jön össze. 10 év hideg tele, 10 év forró nyara is tudja csökkenteni az akku kapacitását.