Az ID. paleta egyre bővül, de a Volkswagen tervei egyeseknek közel sem kielégítőek
A felperesek követelései közt többek közt a belsőégésű motorok gyártásának megszüntetése és a széndioxid-kibocsátás 2018-as értékekhez képest 65 százalékos csökkentése szerepel 2030-as határidővel: szerintük ez lenne a minimum, amit vállalnia kéne a Volkswagennek. A VW ezt nem csak elfogadhatatlannak, de megvalósíthatatlannak is tartja, úgyhogy indul a pereskedés. Az autógyártó 2040-re szeretné tisztán villanyautókra cserélni a teljes kínálatát, a klímasemlegességet pedig 2050-re tudják vállalni.
Két fontos előzmény: a német bíróságon már született döntés a német állam ellen is amiatt, hogy nem megfelelő mértékben tett a környezet védelméért, Hollandiában pedig megvolt az első muticéget érintő ilyen jellegű bírósági elmarasztalás. Ott a Shell vesztett el egy ilyen pert, amelynek következtében jelentős emissziócsökkentésre kényszerültek az országban.
"A Volkswagen elkötelezett a klímavédelem és a közlekedés szénmentesítése mellett, de egyedül nem lehet megfelelni az említett elvárásoknak." - közölte a Reuters újságírójával a Volkswagen szóvivője. Hozzátette:
"A parlamentek feladata előre meghatározni az emissziós normákat, a cégeknek pedig ezeket kell teljesíteniük. Polgári peres eljárásban ilyen kérdéseknek nincs helye, főleg nem egyetlen cég vagy cégcsoport ellen." Erről a német bíróságok valószínűleg másként gondolkoznak, egy másik környezetvédelmi szervezet, a Deutsche Umwelthilfe ugyanis nemrég a Mercedest és a BMW-t perelte be nagyon hasonló indokokkal.