Rendhagyó módon leplezték le az új Lamborghinit
Ami egy hagyományos autómárkánál csak egy opció a modell konfigurálásakor, az másoknál különálló modellnek is számíthat (lásd a Porsche 911 végtelennek tűnő kínálatát). Összkerékhajtás helyett hátsókerékhajtással felszerelni egy Lamborghini Huracánt például akkora változásnak számít, hogy a márka egy új modellnek tekinti, amihez külön bemutató is jár. El kell azonban ismernünk, hogy egy nyitott tetős, hátsókerekes, szívós V10-essel felszerelt szupersportkocsi manapság van annyira különleges, hogy egy önálló modellként értékeljük, és ehhez illő módon került sor a bemutatására is.
A hátsókerekes kupé stílusát kapta
Az Apple kiterjesztett valóság funkcióját használó iPhone-ok és iPadek böngészőjében a lamborghini.com weboldalra ellátogatva egy AR opciót találunk, melynek segítségével okoskészülékünk kameráján keresztül bárhova kivetíthetjük az új Huracán variánst. Természetesen ezáltal körbe is sétálhatjuk, de kicsinyíthetjük vagy nagyíthatjuk is, akár 1:1-es méretarányig, így akár azt is megnézhetjük, hogyan nézne ki valójában az autó a házunk előtt, ráadásul még fotót is készíthetünk vele. A kiterjesztett valóság szolgáltatás egyelőre még csak az új Huracán EVO RWD Spyderhez érhető el, később azonban az összes többi Lamborghinit is beparkoltathatjuk a garázsunkba.
Nem sokkal növelte a vászontetős szerkezet az autó tömegét
De lássuk az autó jellemzőit is, hiszen ez a lényeg: 5,2 literes, szívó V10-es motor 610 lóerővel 560 Nm-rel, hétsebességes duplakuplungos automataváltóval, hátsókerékhajtással, és persze nyitható tetővel - ritka, talán az egyetlen ilyen kombináció az új autók piacán. 100 km/h-ra 3,5 mp alatt sprintel nulláról, 200-ra 9,6 mp alatt jut el, végsebessége pedig 324 km/h. A könnyűszerkezetes vászontető 50 km/h-ig nyitható, ez 17 mp-et vesz igénybe, a hátsó szélvédő pedig a tetőtől függetlenül nyitható-zárható, így esőben is hallhatjuk közvetlenül a hátunk mögött morgó V10-est.
17 másodperc alatt el is tűnik a tető
Rossz időjárásban persze bátor dolog egy 610 lóerős, hátsókerekes kocsit az útra vinni, de a Lamborghini üzemmódválasztója - a lehetőségekhez mérten - gondoskodik az utasok biztonságáról: STRADA módban az elektronika minimalizálja a hátsó kerekek csúszását. SPORT üzemmódban viszont sokat átenged a rendszer a vezetésből a sofőrnek, így egy hamisítatlan, analóg kocsihoz hasonló vezetési élményben lehet részünk, ráadásul még a driftelésben is segít. CORSA módban viszont nincs helye játéknak, ez a lehető legjobb köridők elérésére készült.
Egyedi kombináció a hátsókerekes, V10-es spyder kivitel
A nyitható tető ellenére is mindössze 1509 kg az autó tömege, ami 40/60 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyen. Ezzel a verzióval teljesedett ki a Huracán alapváltozatainak szériája, az EVO megjelölés a Huracán modellfrissítését jelöli, ami eddig kupé formában négy- és hátsókerekes kivitelben volt elérhető, most viszont nyitott tetősként is lehet választani, hol hajtson a V10-es erőforrás. Ennek megfelelően a hátsókerekes kupé stílusát kapta meg az autó, amit az összkerekesekétől eltérő első lökhárító és hátsó diffúzor jellemez - bár ezt valószínűleg csak a megszállott Lamborghini rajongók fogják észrevenni. A felnik alapáron 19 colosak, a fékek pedig acélok, felárért persze 20 colos kerekeket és karbon-kerámia féktárcsákat is rendelhetünk. Természetesen itt is megtaláljuk az EVO frissítéssel bevezetett 8,4 colos központi érintőképernyőt, ami Apple CarPlayt is támogat, és a többi modellhez hasonlóan ez is a végtelenségig személyre szabható az Ad Personam részlegen keresztül, természetesen nem kis összegekért. Aki nem sajnálja rá a pénzt, az már idén nyáron meg is tapasztalhatja a nyitott tetős driftelést az új Huracán EVO RWD Spyderben, addigra ugyanis elvileg már megérkeznek az első darabok a szerencsés vásárlókhoz.
Az Ad Personamon keresztül a külső és belső konfigurációk száma végtelen