Nehéz messziről megmondani, hogy pontosan melyik méretet látod a Mercedes-EQ család új szabadidő-autói közül: ez most épp az EQE SUV
Elöl és hátul is a jellegzetes formát kapták a lámpatestek, amelyek akár Digital Light csomaggal is kérhetők
A hűtőrács-változatok közt most is akad Mercedes-csillagokkal teleszórt
Alig néhány héttel a leleplezés után a Balaton festői tájain a fülledt, tóparti melegben próbálhattuk ki az országban elsők között a Mercedes legújabb szabadidőautóját, az EQE villanyautó SUV változatát. Bár jelentősen kisebb, mint az EQS SUV nagytesó, ettől azonban még mindig hatalmas gép, viszont legalább nem túl nagy a hétköznapokra. Persze, a tekintélyt parancsoló SUV jelleg az AMG-Line szinttől járó csillagos hűtőmaszkkal továbbra is látványos, és centi nélkül kívülről amúgy sem mondja meg senki, hogy ez most pontosan melyik méret ugyanabból a merítésből.
4,86 méteres hosszával és 3,03 méteres tengelytávolságával közel sem akkora, mint az EQS szabadidő-autó változata
1,94 méter széles és 1,69 méter magas, ezzel arányai miatt nem tűnik annyira terepjárónak
A millimétereknél azonban sokkal fontosabb, hogy a SUV-ok mezőnyében kiváló aerodinamikával és a márka többi villany-SUV-jához hasonlóan kevéssé robusztus vonásokkal rendelkezik, a felszereltségtől függően még sportosnak vagy vadnak sem nevezhető. A próbakörre hozzám került példány egy EQE 500 4matic volt, amelyre még az AMG-Line csomagot sem kérték, így egyszerű, fényes fekete orral és visszafogott lökhárítókkal párosult a fekete fényezése.
A műszerfal meghatározó eleme a Hyperscreen
Ezekben az autókban az utas is saját érintőképernyőt kap
A szélvédőre vetített kijelző is hozza a márkától megszokott tech-színvonalat
A beltérben ez a visszafogottság-látszat azonnal szertefoszlik, amint szembesülsz az ajtótól ajtóig terjedő Hyperscreen képernyővel, amely egy nagy panelban három kijelzőt egyesít. A sofőr és az utas elé került egy-egy szélső 12,3 colos, a középső pedig 17,7 colos. Érdekessége, hogy ebben a modellben már a sofőr szemmozgását figyelve arra is képes a rendszer, hogy az utas előtti képernyő interaktív tartalmát kikapcsolja, ha a sofőr azt nézné az út helyett. Mindehhez 710 wattos, térhatást és Dolby Atmost támogató Burmester hifi is kérhető.
A megszokott módon vezérelhetők a memóriás ülések és a villanyablakok
Középen a kelleténél alacsonyabbra elhelyezett, de hatalmas tárolót rejtő könyöklő jutott
Elöl és hátul is két különálló klímazóna jár
Bár a tesztvezetés nem tartott sokáig, sajnos most is problémába ütköztem a sofőrülés megfelelő beállításával. 173 centiméteres magasságommal szabályos üléspozíciót felvéve ugyanis vagy kényelmetlenül magasra kerül a kormány, vagy kitakarja a fél műszeregység-kijelzőt, sajnos ez a probléma minden eddig tesztelt Mecedes-EQ modellben fennállt. Ezen kívül kényelmesek az ülések és az anyagok is, illetve jó helyre került minden az utastérben, a kitakart kijelző információinak nagy részét pedig amúgy is a hatalmas, szélvédőre vetített kijelzőn nézi a legtöbb sofőr.
Az ülések kiváló tapintású anyagokkal burkoltak
A helykínálat mindkét sorban elegendő
A hatalmas tetőablak miatt a hátsó sorban is világosság és még nagyobb térérzet jut
Az utastér méreteit tekintve hatalmas, bőven elegendő 5 felnőttnek a helykínálat, főleg a teljesen sík, kardánalagút nélküli padlóval. Persze, a totális kényelem a két pohártartóval is büszkélkedő hátsó könyöklőt lehajtva négy felnőttnek jár, a két szélső ülés nem csak saját szellőzőket, de külön-külön klímazónákat is kapott. Természetesen a panorámatető is bőséggel átér a második sor fölé, így még tovább bővíti az amúgy is korrekt térérzetet. A második üléssor mögött egy a támlák dőlésszögétől függően 520-580 literes csomagtér található, a 40-20-40 arányban dönthető üléstámlákat lehajtva sík padlós, 1675 literes raktér tárul elénk. Ez a legnagyobb praktikus különbség az EQE és az EQS szabadidő-autó változatai közt: a most bemutatott, kisebb modell hátuljában nincs további két ülőhely.
A csomagtér mindenképp hatalmas és jól pakolható
A fehér kárpitozás itt is könnyen koszolódik, ám tagadhatatlan, hogy nagyon jól passzol a fekete fényezéshez
Élmény terén is akad azonban különbség, már persze akkor, ha eltekintünk a látványos fényjátékoktól, a hatalmas képernyőktől és a fehér szövetekbe, illetve bőrökbe burkolt, különleges formájú utastér-elemektől. Az EQE SUV ugyanis akár napokig is el tudja terelni a figyelmünket arról, hogy a tech-áradat mögött amúgy egy autó bújik meg, amelynek adatai egyébként eléggé érdekessé is teszik. Az általam próbált EQE 500 ugyanis 408 lóerővel és 858 newtonméterre présel az ülésbe, miközben 4,9 másodperc alatt 100 km/órára repíti a karosszériát, a hatótávja pedig WLTP szerint 549 kilométer. A kínálatban ez a modell alatt az EQE 300 és 350 változatok pihennek 245 illetve 292 lóerővel, felette pedig az AMG 43 és 53 modellek 476 és 625 lóerővel.
A kínálat hatalmas spektrumot fed le teljesítmény terén
Az akkucsomagok 90 kWh környékén mozognak, ám a változatok közt minimális eltérések mutatkoznak. Ennek oka nem a különböző kapacitás vagy hatótáv-manipuláció, egyszerűen más beszállítótól származó, ám nagyon hasonló adatokkal rendelkező akkucsomagokat használ a gyártó a különböző variánsoknál. A garancia minden esetben 10 év vagy 250 ezer kilométer. Így a hatótáv-bajnok EQE 350+ akár 593 kilométeres utat is képes egy töltéssel megtenni, ehhez persze a 0,25-ös alaktényező is hozzájárul. És ha már töltés: felárért akár 22 kilowattos AC töltés is elérhető, míg a DC villámtöltés minden esetben 170 kilowattos, ráadásul most nagyjából egy évig teljesen ingyenes. A gyártó ugyanis 500 ezer forintnyi töltés költségét vállalja át a vásárlóktól, ami éves 20 ezer kilométeres futásteljesítmény és 25 kWh/100 km fogyasztás esetén egy teljes évre elegendő.
A kormányzott hátsó kerekek jelentősen lecsökkentik a fordulókört, az EQE SUV-nak erre elég 10,5 méter
Vélhetően a potenciális vásárlóknak is kevésbé fontos a fent elhangzottaknál, hogy milyen az autót vezetni. Ezen a téren jó hírekkel szolgálhatunk azonban azoknak, akik feleslegesen nagynak érezték az EQS SUV modellt: az EQE szabadidő-autó érezhetően könnyebb és dinamikusabb. Persze, a kanyarokon és kátyúkon továbbra is hatalmas hajóként libeg át, precíz, feszes kormányzást és bármilyen jellegű visszajelzést az útról a nagytesóhoz hasonlóan ettől a modelltől sem kell várni. Csendes suhanásra, kellemes és kényelmes autózásra ideális az EQE SUV. Ennek fényében értelmezendő az ára: az általunk kipróbált tesztautó pontos másolata egy hajszállal 53 millió forint felett vihető haza.
Inkább a modern technika és a kényelem kedvelőinek ajánlott az EQE SUV, mintsem azoknak, akik a lóerőket szeretnék kiélvezni
Ok, világmegmentés villany meg bébifókák..ok
de hófehér bőr vagy mi a csomagtartóba?
és minek ennyi tapicar TV-s akármik? meg ipari mennyiségű zongoralakk? miért nem lehet normális müszerfalat csinálni, kapcsolókkal? Amiket menetközben is lehet használni anélkül hogy oroszrulettnek tünne??
Arról már nem is írok, hogy 2.5t, 3.5 alatt százon? bődületesen erős, feleslegesen..
Átlag sofőr elnéz valamit és fél falut lerombol mire megáll.. minek?? és 50 misi? világmegmentés,mi?