A nagyobb nem mindig jelenti azt, hogy biztonságosabb is

Újra szabadidő-autók vizsgáztak a szigorú IIHS törésteszten

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Most a D-szegmensbe tartozó szabadidő-autókat törték össze az amerikai IIHS tesztjén.


A nagyobb nem mindig jelenti azt, hogy biztonságosabb is. Jó példa erre az Insurance Institute of Highway Safety (IIHS) szervezet legutóbbi töréstesztje, ahol a D-szegmens szabadidő-autóit vizsgáltak. Egészen pontosan az utasoldali védelmet, a kis átfedéses ütközéseknél. Ezt a trükkös módszert 2012-ben vezették be, addig ugye a félátfedéses ütközésekkel szimulálták azokat az eseteket, amikor két szembejövő jármű találkozik. A kicsi átfedéssel ütköztetett autók viszont teljesen máshogy viselkednek, és a valóságban rengeteg ilyen baleset történik, ezért vezették be Amerikában ezt a fajta módszert is.
Hirdetés

Az amerikai biztosítók által alapított közlekedésbiztonsági intézet a kompakt szabadidő-autók után, a Ford Explorer, a Honda Pilot, a Jeep Grand Cherokee, a Kia Sorento, a Nissan Pathfinder és a Toyota Highlander típusokat is vizsgáztatta. A Ford Explorer és a Jeep Grand Cherokee szerepelt a legrosszabbul. Csak „poor”, szegényes eredményt értek el. A Ford esetében az utaskabin felé túl sokat mozdultak el a főbb szerkezeti elemek. Ezért a jobb oldalon ülő utas csípőcsontja és jobb lába sérült a próbabábun végzett mérések alapján. A Ford azonnal ígéretet tett, hogy javít az autó védelmén.

A Jeep esetében szintén túl sokat mozdult az utastér felé a jobb oldali ajtópánt. Viszont ennél is jobban sokkolta az IIHS szakembereinek a szemeit, hogy a próbabábu feje a légzsák felfújódásának ellenére is a műszerfalhoz koppant. Emellett az oldalsó légzsák nem működött, az ajtó pedig kinyílt, és így az utas feje a járművön kívülre hajlott. A mérések alapján a fejsérülés mellett lábsérülést is szenvedett így az utas.

Ezzel szemben a Kia Sorento a legmagasabb, „Jó” eredményt érte el és a legtöbb pontot szerezte a tesztelt járművek között. A GMC Acadia és a Volkswagen Atlas szintén „Jó” eredményt értek el, a pontozásban azonban egy kicsit lemaradtak a Kia mögött. A Toyota Higlander, a Nissan Pathfinder és a Honda Pilot pedig „Elfogadható” minősítést kapott.
Honda Pilot

Nissan Pathfinder

Toyota Highlander

Volkswagen Atlas

Kia Sorento
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?