A nagy visszatérés – itthon vezettük a Honda HR-V-t
Honda HR-V bemutató és menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Előbb tudtuk az árát, mint hogy milyen autó. Hondásan egyben van, így sikeres lehet a divatos kis crossoverek között. Egy a kérdés: bejön?
Volt egyszer egy HR-V, amit még a mai műterepjáró divat előtt, 1998 és 2006 között gyártott a Honda 110 ezer példányban. Ma is látni belőle sokat, nem rossz kocsi, akinek van, az szereti. Az egykori Logo miniautóra épülő zseb-SUV után következett néhány évnyi hiátus, ami alatt a szabadidő-autók piaca nagyon durván felpörgött. Így nem maradt más választása a Hondának, minthogy ismét elkészítse a kompakt CR-V kistestvérét. A HR-V a japánok egyik 2015-ös újdonsága. Idén felfrissült a Civic és a CR-V is, a HR-V mellett még egy teljesen új Jazz is érkezett. Utóbbihoz áll műszakilag a legközelebb a HR-V.
Na de mit is láthatunk a képeken? Kisméretű crossover a HR-V, így a Peugeot 2008, az Opel Mokka, a Nissan Juke, a Renault Captur és a szintén új Mazda CX-3 közvetlen ellenfele. Sőt, ide tartozik még az árskála két véglete, az olcsó és népszerű Dacia Duster és a prémiumnak árazott Mini Countryman is. Azt hiszem, ebből a felsorolásból nagyon jól kivehető, hogy ez itt maga a piranhákkal teli sodró folyam. A verseny óriási, van a vetélytársak között olcsóbb, jobban összerakott, divatosabb, egyszóval mindenféle. A Honda autói meg hagyományosan nem a legolcsóbbak, cserébe a mechanikai összeszedettségük osztályon felüli, jól vezethetőek és tartósak, meg értékállóak.
Eddig a klisék, de milyen maga a HR-V? Korábban már megírtuk minden műszaki adatát és az árait is. Vezetni viszont eddig nem vezettük, így most elsősorban ez volt a nagy kérdés, de azért ejtsünk pár szót a formáról is. A Honda összes mai, itthon árult autóját vezettem, többről írtam is már, és nem rejtettem véka alá, hogy szerintem kicsit tévúton jár a japán márka. Mert bár mind kellemes kocsi, de mindben vannak fura részletek, és az összkép valahogy nem annyira felhőtlen, mint mondjuk az előző és sajnos utolsó Accord volt a megjelenésekor.
Nagyon drukkoltam a Hondának és őszintén örültem a Jazz próbája után, mert az végre sikerült. Hondásan jó lett, azaz a külseje olyan szo-szo. Vagy tetszik, vagy nem. A HR-V viszont még olyanabb. Szemből kapunk egy szigorú tekintetet, amin összehúzott szemöldököt mintáznak a lámpák. Hátulról kicsit szétesett mindez, az ötödik ajtó fémbe nyomott ívei, a lefelé biggyedt lámpák nincsenek az orral szinkronban, de ennél is nagyobb baj, hogy a kocsi két végét nincs ami összekösse. Persze, ott vannak a fény-árnyék vonalak, de ezeknek a felfelé törekvése valahogy végképp nem passzol az orr szigorához. Túl domború az oldala, kicsinek hatnak az ablakok és komolytalannak a hátsó ajtók bújtatott kilincsei. Kár ezért, mert amúgy a külső formán kívül nem találtam semmi kivetnivalót az új HR-V-ben.
A Honda új crossoverének 1.5-ös benzinese is teljesen új fejlesztés, de a menetpróbán nekünk egy 1.6-os dízel jutott, amit már régről ismerünk. A HR-V nem nehezebb a Civic Tourernél, így ezt is igen jól viszi a 120 lóerő és a 300 Nm nyomaték. Erőtartaléka meggyőző, a hatfokoaztú kéziváltóhoz öröm hozzáérni és könnyű vele dinamikusan autózni. Még a kipróbált, legjobban felszerelt Executive felszereltséghez járó 17 colos kerekekkel is megfelelő a csillapítás, a nyugat-magyarországi töredezett burkolatú mellékutakon bizonyított a futómű. A kormányzás teljesen szintetikus, visszajelzést alig kapunk, de mindez nem gátol meg a lendületes autózásban. Jó a kanyartartás és közben nagyon kellemesek a fotelesszerű első ülések.
A beltér jó minőségű anyagokból van összerakva, és a már 7,6 millió forintos, tényleg mindent tudó változat félbőr kárpitja, meg nyitható üvegteteje csak hab a tortára. Nem kell pánikba esni, mert kapni alap benzinest már 5,5 millióért is, igaz ezért az árért több konkurens már a közepesen felszerelt modelljét adja. A HR-V ütőkártyája az alapját adó Jazznél tágasabb utastér, a sokkal nagyobb, 470 literes csomagtartó és az emelt üléspozíciót adó, ma trendi forma. Meg persze a hondaság. Innentől már csak az a kérdés, hogy bejön, vagy sem?
Nem, sajnos nem így van, rosszul gondolod. Elég sok helyen megnéztem, és az új HRV nem kompakt kategóriás, hanem az alatt van eggyel. Szinte minden szaklap az Opel Mokkával, a Mazda CX-3-mal, a Suzuki Vitarával, Renault Capture-rel sorolja egy ligába, mert valóban oda tartozik. Egy másik portál azt írja, hogy subkompakt SUV, vagyis nem a kompakt kategória, hanem az alatta lévő. Maga a Honda is azt mondja, hogy a B platformra épül, de a nagyobb családi autó prktikumát hozza először a szegmensbe. Szóval a Honda is a B szegmensbe helyezi az autóját, és azzal próbálja eladni, hogy ebből a kategóriából a praktikumával – és nem a méretével – lóg ki felfelé.
Aki megint a túlárazott dumával jön, az menjen be egy Skoda szalonba,-onnan jövök épp-na, ott aztán lehet nézni Superbet 11milláért akciósan…Amúgy minden túlárazott, nemcsak a kocsi, hiszen profitot kell termelni, csak épp nem mindegy a (túl)árazás mértéke és , hogy mit adnak cserébe. Azon a véleményen vagyok, hogy a japán márkák árazása megfelelő, ha a teljes üzemeltetési költséget nézzük,akkor meg az egyik legjobb.
A statikban is a Qashqai a CR-V, vel RAV4 gyel van egy blokkban.
Nem csak azért választanám a Qashqai-t, mert nagyobb, hanem azért is mert jobban tetszik, sokkal jobban. Ha már a méretekről és a kategóriékról vitatkozunk, akkor annyit tudok segíteni, hogy ezek nem érzésre, meg ránézésre mennek. Sokszor persze ez is segít, de néha lehet csalóka is. Én pl. akkor lepődtem meg ezen először, amikor kiderült, hogy a Mazda Premacy az a Mazda 6 alapjaira épült, holott sokkal kisebbnek látszik szemre. Segítségül el tudom mondani, hogy tudod a kategóriákat, a különböző modelleket összehasonlítani. Amit nézni kell, az az alváz, és az ehhez kapcsolódó méretek, ilyenek pl. az autó hossza és a tengelytáv. Ránézésre egyértelmű, hogy a Nissan Juke és Honda HRV egy kategória, a Qashqai pedig eggyel nagyobb. Az igazság az, hogy a HRV éppen beékelődik a két Nissan közé, egy kicsit nagyobb, mint a Juke és egy picit kisebb, mint a Qashqai. Szóval az igaz, hogy a Qashqai egy mérettel nagyobb, mint a HRV, még akkor is, ha a különbség nem 1 és 2 naem 1,5 és 2 között, szóval az az egy méret lehet, hogy csak fél.
Én pl. akkor lepődtem meg ezen először, amikor kiderült, hogy a Mazda Premacy az a Mazda 6 alapjaira épült, holott sokkal kisebbnek látszik szemre.
Ezt rosszul tudod. A HR-V és a Juke van egy kategóriában, a Qashqai a CR-V-vel versenyez, az X-Trail meg még egy számmal nagyobb, úgy tudom, teljes értékű 7-személyes SUV.
Szerintem nem olyan rossz ez. Az is biztos, hogy a HR-V név jól cseng, tényleg egy brand. Tetszik, hogy méretéhez képest jó nagy a csomagtartója. Egy ismerősöm épp tegnap mondta, hogy ilyet fog kapni céges autóként (2-3 hónap múlva), talán majd közelebbről is megnézem.
Az ára kicsit magas, de a Honda soha nem volt olcsó. Mindenesetre ha saját pénzből kellene vennem, akkor lehet, hogy inkább az eggyel nagyobb méretű, de alacsonyabb induló árú Nissan Quashqait választanám.
Érdekes formavilág, de azért nem nevezném csúnyának.
Minden esetre hatással van a primitív emberek megnyilvánulására, mint a példa is mutatja. 🙂
Aki szerint ez a kocsi csúnya, az nézze meg a VW Taigunt(nem elírás, ez a neve) – az csodaszép, ugye?:) Német geek-ek okádták papírra…
A versenytársak közül kimaradt a Ssangyong Korando, az is egy jól sikerült darab. Na és hol marad a hőn imádott VW? Hahó, Németország, ébresztő!:)
Ez a hozzászólás volt inkább igénytelen…… Ültél már ilyenbe? Meg se merem kérdezni talán vezettél ilyet vagy hasonló Hondát? Vagy csak otthonról a számítógép vagy az okos telefonod mögül irogatsz ilyen hülyeségeket???
Ha formatervező mérnököknek a harmonikus formát oktatják, negatív példának ez a szegény HR-V tökéletes lesz.
Ha már japán, ezerszer inkább a Vitara ebből a kategóriából…
Ismét egy szokásos japán, kesze-kusza, slaggal mosható autó belső.
„van a vetélytársak között olcsóbb, jobban összerakott, divatosabb,” Az biztos:) .Azért a Juke még ennél is rusnyább,felfújt levelibéka,a CX-3 viszont japánoktól szokatlanul pofás,inkább az kéne ez helyett.,ha már japán.
Aki igénytelen,mint a segg,annak jó lesz ez:)
A VW-nek nincs is ilyen kategóriájú crossovere – akit érdekel, hogy milyen lenne: képzelje el a Tiguant eggyel kisebb méretben. Ez a „german method”. A kockafejek módszere.:)
Jó kis Honda, golyóálló mechanika, tűpontos váltó…hát igen, ez nem Fosvágen-szint. A minőség itt kezdődik, szerencsére már az angol gyári munkásokba is sikerült beleverni a kaizent. Várjuk, várjuk, várjuk…
Rém gusztustalan lett ez a túlárazott szutyok!
Amikor én voltam autóvásárlás előtt megnéztem több hasonló SUV-ot, de mondjon bárki bármit mindegyik jóval kisebb volt valahol.
A Mazda CX-3 nagyjából mindenhol, belül főleg jóval kisebb, csomagtartója szinte nincs is.
A nagyobbnak tartott qashqai kívül sokkal nagyobb, ami mondjuk városban nem feltétlen előny, az utastér viszont egyáltalán nem nagyobb, ami nekem kiverte a biztosítékot, hogy a csomagtartója is sokkal kisebb. Babakocsival utazunk, így nem kérdés, hogy fontos szempont.
Szóval nekem a méret és praktikusság számított, abban messze a Honda volt a legjobb választás. Nem beszélve arról, hogy a Honda tartja a legjobban az árát, ami új autó esetében megint nem elhanyagolható szempont.