A nagy visszatérés: az USA-ba menne a PSA
A PSA konszern, avagy a Peugeot és a Citroën fontolgatja az amerikai piacralépést
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Peugeot, a Citroën és a DS márkák is szerepelhetnek a PSA amerikai visszatérési tervében. A franciák jövő forgatókönyvének része ez is.
Április 5-e, jól jegyezzük meg a dátumot, ekkor fogja nyilvánosságra hozni a PSA azaz a Peugeot és a Citroën mögött álló cégóriás a következő hat évre szóló terveit. 2022 persze még messze van, de a jövő termékei mellett a jövő piacai felé kacsingatás már a közeljövőre is hoznak újdonságot. Érdemes most odafigyelni a franciákra, mert a nehezebb évek utáni fellendülést kihasználva most még jobban rákapcsolnak. Ennek része lehetne a nyitás Észak-Amerika felé, ahol hivatalosan már évtizedek óta nem forgalmaznak Peugeot-kat. Carlos Tavares, a cég vezetője érdekes módon tudatta cége szándékát a lapokkal. A brit Autocar konkrétan megkérdezte, lesz-e amerikai visszatérés, de Tavares csak annyit mondott, a hatéves tervből majd ez is ki fog derülni.
Nem lenne elvetélt ötlet ez, mert az amerikai vevők megengedőbbek az autók minőségével szemben. A PSA itt hasznot húzhat abból, hogy jelenleg a DS az egyetlen prémium márkának pozicionált francia autó. Nyugat-Európában persze a DS-ek nem igazán konkurálhatnak a német prémium brandekkel, de Észak-Amerikában ez talán összejöhet. A régi, harcsaszájú DS Citroënnek például elég jó a respektje a tengerentúlon is, kérdés, hogy pár autóértő oldtimeresből hogyan fognak tudni széles vásárlóréteget kovácsolni.
Alapjában véve csalfával vagyok 🙂
Az USA Piac nem csak a németeknek hatalmas. A VOlov és a Jag/LR egyik legnagybb piaca is egyben.
Plus önmagában eltartja az Inifnitit.
De ugyanakkor nagyok a követelmények: viszonylag olcsón jól felszerelt autókat kell kínálni. Nagy a verseny is.
De ami a legonfotosabb, bár az amerikai piac nyitott és az amerikai vevők nem annyira nacionalisták, mint más nemzetek (és nyitottak a jó ár*érték arányra), nincs hazai pálya ahol újságírók vagy a szabályozók kimentik a gyártót ha az sunnyog valamit. Toyota csoport, VW csoport vagy Mitsubishi, mind megtanulhatták, hogy amit otthon megtehetnek azt ezen a piacon nem.
A PSA szerintem most csak poénkodott ezzel a bevonulással, olyan közel van április eleje 🙂
Egyrészt teljesen más árkategóriában van jelen a kettő. Az 500-ast eladja a tényleg remek retrókülső, ezek a DS-ek viszont abszolút nem emlékeztetnek az őseikre(a régi DS-re, az SM-re). A hidrós rendszer sincs meg bennük, pedig az lehetne egy selling point. Tavaresnek nyilván nem az a célja, hogy eladjon pár DS-t, hanem konkurálni akar a többiekkel. Inkább nem is folytatom, nekem annyira valószerűtlen ez az egész…
„…az amerikai vevők megengedőbbek az autók minőségével szemben.”
Ezt úgy kell érteni, hogy nem kukacoskodnak annyira, mint Európában – a belteret, az anyaghasználatot, az illesztési hézagokat, stb. illetően. Mások a prioritások. Ezt nagyon szimpatikusnak tartom.
Nyilván ezt a hírt nem kell tényként kezelni, csak afféle találgatás. A Hyundai prémium-almárkája, a Genesis is mostanában bontogatja a szárnyait, még ők is belebukhatnak a dologba – de legalább náluk érthető, miért is lépték ezt meg(talán kissé még kor(e)ainak érzem, de hajrá). A PSA nincs abban a helyzetben, hogy beleférjen nekik egy nagy bukás. A Citroen ’74-ben hagyta ott az észak-amerikai piacot, a Peugeot ’91-ben, azóta semmi.(A Renault ’88-ban.) Bukás-szagot érzek, de az Alfát illetően is.
Például arra, hogyha a fiat értékelhető eladásokat tudott produkálni az 500asokkal, akkor a PSA-nak is sikerülhet eladni pár DS-t…
„Nyugat-Európában persze a DS-ek nem igazán konkurálhatnak a német prémium brandekkel, de Észak-Amerikában ez talán összejöhet.”
Rég nevettem ilyen jót, óriási poén:))) A BMW és a Mercedes egyetlen komoly ellenfele a Lexus, az amerikai prémium-összeladások terén. Ők hárman egymáshoz nagyon közeli eladási adatokat produkálnak. A Volvo sem ér a közelükbe(!!!), a Jaguar meg pláne. A PSA mire számít!?
[url]http://www.motorauthority.com/news/1101710_bmw-holds-on-to-u-s-luxury-car-sales-crown-in-2015-lexus-moves-into-second[/url]
A francia autó Amerikában nem egy sikersztori. A régi Citroenek különcségét biztos díjazták az amerikaiak is, de ennyi. A PSA kivonulása óta felnőtt generációk semmit nem tudnak a francia kocsikról, arról, hogy mennyire jók vagy nem, megbízhatóak-e vagy sem… A DS márka legnagyobb hátránya lesz, hogy az alap Peugeot-k és Citroenek viszont nem kaphatók ott. Anno az Acurát eladta az, hogy a Honda jó, az Infinitit eladta, hogy a Nissan jó, de mire tud alapozni egy DS-re vágyakozó amerikai ember? Felmegy a netre, és európai tulajok véleményeit olvasgatja majd?:)
Ja, és a DS márka összeladásai csökkennek:
2013 122,694
2014 118,472
2015 76,500(Wikipedia)
Szerintem ez az „ötlet” úgy döglött, ahogy van, de persze nagy kíváncsisággal várom.
[url]http://blog.caranddriver.com/french-invasion-citroen-ponders-u-s-return-using-stylish-ds-brand/[/url]
Ez egy vicc. A VW-t szénné szív az Európára szabott modelljeivel. Még a Chrysler csoport is bukott a Fiat alapú próbálkozásokal.
A PSAnak sehol egy Camry vagy F150 ligájú modellje. Konkrétan, a DS márkának még modelljei sincsenek, erről bármelyik szalonon meggyőződhet az ember…